På Knutstorp med STCS
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
VAD ÄR DET MED ER EGENTLIGEN!!!!
Varför skulle man inte kunna köra strippkörning på Knutstorp för?
Knutstorpsträffen är STCS storsatsning och självklart så vill dom ha aktiviteter för alla.
Vi är alla olika och alla tycker inte om bankörning.
Som åskådare så tycker i alla fall jag att det är mer underhållande att titta när dom kör rakt fram än att kolla på bankörning.
Varför skulle man inte kunna köra strippkörning på Knutstorp för?
Knutstorpsträffen är STCS storsatsning och självklart så vill dom ha aktiviteter för alla.
Vi är alla olika och alla tycker inte om bankörning.
Som åskådare så tycker i alla fall jag att det är mer underhållande att titta när dom kör rakt fram än att kolla på bankörning.
-
- Legend!
- Kontakt:
Av den enkla anledningen att Knutstorp kostar 40000:- att hyra och det är Sveriges roligaste bana.Mae skrev:Varför skulle man inte kunna köra strippkörning på Knutstorp för?
Köra stripp kan man göra på vilken flygraka som helst.
Med tanke på hur mycket folk som var där så behöver de nog inte ha en träff som passar alla. Dela upp det tycker jag.
Klart slöseri med pengar!
Men det är ju era pengar så...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Så att bara för att banan kostar 40.000:- att hyra så får man inte köra stripp?Daniel Magnusson skrev:Av den enkla anledningen att Knutstorp kostar 40000:- att hyra och det är Sveriges roligaste bana.Mae skrev:Varför skulle man inte kunna köra strippkörning på Knutstorp för?
Köra stripp kan man göra på vilken flygraka som helst.
Med tanke på hur mycket folk som var där så behöver de nog inte ha en träff som passar alla. Dela upp det tycker jag.
Klart slöseri med pengar!
Men det är ju era pengar så...
Lite konstigt resonemang det där tycker jag.
Det är de väl inte? Om man hyr sveriges roligaste bana för en vansinnigt massa pengar. Då är de väl inte konstigt om folk tycker det är 'fel' att använda den till strippkörning. Strippkörning kan man ju köra i vilket industriområde som hellst för nästan ingen peng och då istället utnyttja bantiden till max. Sen handlar de väl inte om att 'få' utan mer vad som kan vara vettigt ur en ekonomisk synpunkt.Mae skrev: Så att bara för att banan kostar 40.000:- att hyra så får man inte köra stripp?
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Vad blir strippkörning om man kör på industriområde?? Streetrace, är sånt bra?? näe...Ivarsch skrev:Det är de väl inte? Om man hyr sveriges roligaste bana för en vansinnigt massa pengar. Då är de väl inte konstigt om folk tycker det är 'fel' att använda den till strippkörning. Strippkörning kan man ju köra i vilket industriområde som hellst för nästan ingen peng och då istället utnyttja bantiden till max. Sen handlar de väl inte om att 'få' utan mer vad som kan vara vettigt ur en ekonomisk synpunkt.Mae skrev: Så att bara för att banan kostar 40.000:- att hyra så får man inte köra stripp?
Vi alla tycker om olika saker, that's it, och de är ju många som åker stripp oxå så låt dom göra de.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Njae.. de var väl inte de ja menade heller..
Vi ska få lagligt blackrace nu i mariestad och de är i ett industriområde så de var närmast de ja tänkte på... och de är ju bra!
men vi tycker olika som du säger nicke.. o det är helt lungt för mig.. (bara kände för o skriva lite då jag inte tyckte resonemanget var så konstigt.. )
Vi ska få lagligt blackrace nu i mariestad och de är i ett industriområde så de var närmast de ja tänkte på... och de är ju bra!
men vi tycker olika som du säger nicke.. o det är helt lungt för mig.. (bara kände för o skriva lite då jag inte tyckte resonemanget var så konstigt.. )
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Legend!
- Kontakt:
Det var inte det disskutionen handlade om.TurboNicke skrev:Vad blir strippkörning om man kör på industriområde?? Streetrace, är sånt bra?? näe...
Vi alla tycker om olika saker, that's it, och de är ju många som åker stripp oxå så låt dom göra de.
Javisst, jag erkänner! Jag tycker strippkörning är utomordenligt löjligt med standardbilar. Det är inte förren det börjar gå runt 10 sek som det börjar bli intressant. Fast jag respekter de som tycker det är kul.
Men vad jag undrar är när man har hyrt Sveriges roligaste bana som kostar 83:30 per minut att hyra. Varför "slösar" man bort den dyrbara tiden när man kan hyra tex Uråsa hela dagen för lite drygt 4000:-?
Det är det jag undrar!
Satsa på att ha två olika träffar i stället.
Men vad vet jag? Jag kanske mest är bitter för att jag inte har nån bil att köra med.
Ps. För er som tror att det har något så larvigt som revirtänkande mellan bilmärken att göra, så har ni HELT fel. Jag tycker även att BMWträffen kunde sköts bättre. Mycket dötid och väntan är det. Ds.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Lotus Samuel skrev:Han kör enligt honom själv på 1.02Daniel Magnusson skrev: Hörde du några "rykten" om tider? Skulle vara kul och veta om de här 600hk-monstren är snabbare än en viss bilmodell med 200 hk från -87
Du finns överallt du o sprider galla över mig o min bil.... Hmm imponerande energi du lägger på det....
-
- Legend!
- Kontakt:
Daniel Magnusson skrev:Nja det var väl inte riktigt sant va?Robban@ skrev:Du finns överallt du o sprider galla över mig o min bil.... Hmm imponerande energi du lägger på det....
nmnja.. det beror väl på hur man ser saker o ting.. Endel verkar verkligen nöta o nöta om många saker hur man än försöker förklara..
Denna diskution har ju gått lite fram o tillbaka på Rejsa också....
-
- Legend!
- Kontakt:
Jo det är därifrån jag hämtar infon.Robban@ skrev:nmnja.. det beror väl på hur man ser saker o ting.. Endel verkar verkligen nöta o nöta om många saker hur man än försöker förklara..
Denna diskution har ju gått lite fram o tillbaka på Rejsa också....
Jag tyckte inte någon "spred galla" utan folk var mest intresserade av hur du hade tänkt. Klart folk är nyfikna på et sånt bygge som ditt. Sen kan det ju vara så att folk på rejsa är lite väghållningsfanatiska och inte förstår det här med all effekt. Man undrar ju mest hur du har tänkt.
För, ärligt det är ju ett showbygge för Nordic, eller?
Ps. jag tror vi har snackat nån gång i verkligheten när din far körde STCC ds.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Daniel Magnusson skrev:
Jo det är därifrån jag hämtar infon.
Jag tyckte inte någon "spred galla" utan folk var mest intresserade av hur du hade tänkt. Klart folk är nyfikna på et sånt bygge som ditt. Sen kan det ju vara så att folk på rejsa är lite väghållningsfanatiska och inte förstår det här med all effekt. Man undrar ju mest hur du har tänkt.
För, ärligt det är ju ett showbygge för Nordic, eller?
Ps. jag tror vi har snackat nån gång i verkligheten när din far körde STCC ds.
Ja okey.. mnja,, ang tider som cirkulerar då,, jag har aldrig mätt upp eller själv påstått 1.01.. det var någon som kom fram till mig på knutan och sa att -[CENSUR] va de gick,, en polare hade klockat 1.01-1.02 på dig..!
Jag trodde inte på den tiden,, snarare 1.10 isf... Och den bästa tiden efter det att jag kikat på filmen blev 1.13... Och ja,, vad ska jag säga,, jag var inte där o körde för att sätta rekord,, jag var där med klubben och eftersom jag fick piskan förrförra året så tog jag det lungnare detta år..
Sen var däcken på tok för hala för min bil o dess körstil..! Trots att jag som ni kanske sett kör rätt mjukt och försiktigt..!
Det är min egna bil med Nordic dekal då jag jobbar och är delägare i bolaget..Punkt.. Jag betalar prylarna och kör bilen..!!
/R
-
- Legend!
- Kontakt:
Robban@ skrev: Du finns överallt du o sprider galla över mig o min bil.... Hmm imponerande energi du lägger på det....
Det är väl isåfall tvärtom. Vem va det på rejsa som ändrade diskussionen om din bil till nåt positivt? Ta och läs en gång till. Är du inte läskunnig så finns det hjälp för sånt också.
Mvh
Samuel
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Lotus Samuel skrev:Robban@ skrev: Du finns överallt du o sprider galla över mig o min bil.... Hmm imponerande energi du lägger på det....
Det är väl isåfall tvärtom. Vem va det på rejsa som ändrade diskussionen om din bil till nåt positivt? Ta och läs en gång till. Är du inte läskunnig så finns det hjälp för sånt också.
Mvh
Samuel
FÖRLÅT FÖRLÅT..!! Blandat ihop dig med nån annan..!! Sorry..!
Har varit sjuk ett tag,, och separerat med frun,, mycket jobb,, sovit lite och sen är det rätt mycket prat överallt på forum hit o dit så....
Överreagerade lite kanske....
/R
-
- Legend!
- Kontakt:
Men allvarligt, Mae?Mae skrev:Jag tycker att det är skittråkigt när det börjar hackas på folk.
Robban! Skit i vad alla vad alla tycker och tänker.
Jag tycker i alla fall att din bil är väldigt rå och jag tycker att det är imponerade vad du gjort med din bil.
Mvh Marcus
Det är ju ingen som hackar!!!
Det som har hänt är följande:
-Saabklubben och Bmwklubben har träff samma helg
-Saabklubben kör strippenövningar på Knutan
-Samuel L kör 2 sekunder snabbare med en olättad M3a -87
-Förklaringen varför kommer ju när man ser filmen då Roberts bil helt uppenbart är jättesvårkörd.
Därför undrar ju naturligtvis folk varför han som helt självklart kan ställa effekten hemma i fabriken har gjort bilen så toppig i effekten?
Det är det ända.
Sen kan det ju vara lite lustigt att det gick fortare med en gammal M3a men det är inte det som det handlar om. Det kanske ni skulle se om ni tar bort märkesfanatikerskygglapparna.
Men men vill man missförstå så
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Mnja,, folk som trackar finns det.. kanske inte på detta forum..Ännu...Daniel Magnusson skrev:
Men allvarligt, Mae?
Det är ju ingen som hackar!!!
Därför undrar ju naturligtvis folk varför han som helt självklart kan ställa effekten hemma i fabriken har gjort bilen så toppig i effekten?
Det är det ända.
Sen kan det ju vara lite lustigt att det gick fortare med en gammal M3a men det är inte det som det handlar om. Det kanske ni skulle se om ni tar bort märkesfanatikerskygglapparna.
Men men vill man missförstå så
Men ang ditt inlägg med toppig effekt så stämmer det ju inte,, den ger alltså ca 540nm vid 4000rpm,, 650nm vid 4500rpm,, 740nm vid 5000rpm så den är ju inte såå toppig...
Att det gick fortare med en "gammal" M3 är nog inte så lustigt,, jag har alltså ingen STCC bil som många verkar tro,, det sitter vanliga Gula Koni på och 4kolvsBromsar..
Sen hade vi ju en konbana på baksidan som tog en stund extra..!
Jaja, Ni i BMW klubben får väl bjuda in mig nångong så kan vi rejsa..
Hörs..
Mvh Robban.
-
- Legend!
- Kontakt:
Det hoppas vi att vi kan undvika, även om folk har olika åsikterRobban@ skrev: Mnja,, folk som trackar finns det.. kanske inte på detta forum..Ännu...
Oj!Robban@ skrev: Men ang ditt inlägg med toppig effekt så stämmer det ju inte,, den ger alltså ca 540nm vid 4000rpm,, 650nm vid 4500rpm,, 740nm vid 5000rpm så den är ju inte såå toppig...
Sjukt mycket effekt då...
[retmode]Robban@ skrev: Att det gick fortare med en "gammal" M3 är nog inte så lustigt,, jag har alltså ingen STCC bil som många verkar tro,, det sitter vanliga Gula Koni på och 4kolvsBromsar..
Den gamla M3an i fråga har enkolvsok och bilsteindämpare.
[/retmode]
Robban@ skrev:
Jaja, Ni i BMW klubben får väl bjuda in mig nångong så kan vi rejsa..
Hörs..
Mvh Robban.
Jag är inte ens med i BMWklubben och gör allt jag kan för att sluta köra BMW med. Var faktiskt nära att byta till mig en saab men han backade ur. Då hade blivit liv i luckan.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Varför ska alla "hacka" hit o dit??
Robbans bil är speciell, så är de bara, och visst, de är svårt att få ner effekten i backen när de är framhjulsdrivet, inte lika lätt som med en BMW t.e.x.
Och vissa gillar bankörning, dom som HYR banan bestämmer SJÄLVA hur dom disponerar tiden på banan. Inget att reta upp sig för, de verkar som om några gjort de nämligen.
OCH, om de nu är så att nån bil åkt snabbare hit o dit så åk på banan och gör upp de hela då istället för att prata tider på ett forum.
Vi alla kan visa lite mer ödmjukhet på forumet/forumen eftersom de så lätt misstolkas!
Adjö!
Robbans bil är speciell, så är de bara, och visst, de är svårt att få ner effekten i backen när de är framhjulsdrivet, inte lika lätt som med en BMW t.e.x.
Och vissa gillar bankörning, dom som HYR banan bestämmer SJÄLVA hur dom disponerar tiden på banan. Inget att reta upp sig för, de verkar som om några gjort de nämligen.
OCH, om de nu är så att nån bil åkt snabbare hit o dit så åk på banan och gör upp de hela då istället för att prata tider på ett forum.
Vi alla kan visa lite mer ödmjukhet på forumet/forumen eftersom de så lätt misstolkas!
Adjö!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Nu börjar jag bli trött på detta! Det är ju inget som har hackat!!!
Ni som tycker att det hackas, läs igenom tråden en gång till, lugnt och fint. Fundera sen en liten stund på om ni har fattat vad som skrivs. SEN kan ni kommentera det hela.
Om tråden ytterligare förstörs pga att folk inte verkar kunna läsa och förstå, så låser jag tråden omedelbart!
/Forumpolisen Danne, som börjar tröttna på gnället.
Ni som tycker att det hackas, läs igenom tråden en gång till, lugnt och fint. Fundera sen en liten stund på om ni har fattat vad som skrivs. SEN kan ni kommentera det hela.
Om tråden ytterligare förstörs pga att folk inte verkar kunna läsa och förstå, så låser jag tråden omedelbart!
/Forumpolisen Danne, som börjar tröttna på gnället.
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."