CHIP TRIMMNING

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

zandoin
Normal postare
Kontakt:

CHIP TRIMMNING

Inlägg av zandoin »

Hallå bröder..

Någon som har någa bra uttalanden om varför allar Chiptrims företag besvärar sig med att vara bättre eller sämre på siffrorna dem uppger? Vem ska man lita på? den som har höga siffror på Hk/Nm eller den som har låga? Vilket stämmer?

Blir ju så trött, nångon som har trimmat lite Vag förr eller? Eller rättare sagt nånsom trimmat en Octavia Rs?

Tacksam för lite tips.. Vi har ju 10% på CC och dessutom har dem ett bra erbjudande nu så man kan ju komma undan rätt billigt.. Men deras siffror är ju nästan lägst av alla..

Haj haj!
Medlemsbil - Skoda Octavia RS -03
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Re: CHIP TRIMMNING

Inlägg av Fibban »

Jag chippade min förra bil på BSR och va nöjd med det. Dom uppger ofta höga siffror, men man får nog ta dom med en nypa salt! Min bil var en A4 1,8Ts, tror det är typ samma motor som Oktavia RS... 180hk...

ChipCenter... Ja vi ska ju ha 10% på hela deras sortiment, men när jag för en tid sedan skulle köpa en väghållningsats av dom så påstod dom att de inte kunde ge mig 10% trots att jag är Attitudare... Så då blev jag lite less och hndlade av andra!

Lycka till med trimmandet!
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Andreas K »

egentligen säger ju inte maxeffekten vilket chip som är "bäst".

Jag skulle hellre välja en firma jag tycker är seriös men som uppger t.ex. 5hk mindre än någon annan. Körbarhet, effektkurvan kan vara bättre. Dessutom så brukar de seriösta firmorna kunna chippa utan att orsaka fel eller så. Kanske alla kan men de seriösa vill gärna påvisa det.

Skulle jag chippa en VAG motor skulle jag främst satsa på ACE competiton i borås.
/Andreas
zandoin
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av zandoin »

Har man någon hemsida till ACE kanske? Har läst att många på Skodalubben kör med Ace.. kan ju vara ett bra alternativ. Tuningchip har rätt goa priser annars. Nån som har någon erfarenhet av dem?
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

zandoin skrev:Har man någon hemsida till ACE kanske? Har läst att många på Skodalubben kör med Ace.. kan ju vara ett bra alternativ. Tuningchip har rätt goa priser annars. Nån som har någon erfarenhet av dem?
tips.. prova google..
ace + borås

funkade rätt fint..
http://www.ace-competition.com/index.php?page=aceinfo
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

zandoin skrev:Har man någon hemsida till ACE kanske? Har läst att många på Skodalubben kör med Ace.. kan ju vara ett bra alternativ. Tuningchip har rätt goa priser annars. Nån som har någon erfarenhet av dem?
Tuningchip ska du hålla dig långt borta ifrån. Jag har aldrig sett på maken till skumt företag. På min bil kopierade dom originalchipet och satte i kopian och trodde jag skulle gå på det. Dessutom så låg det massa bilstereo i ett hörne där kabelstammarna va klippta rätt av. Undrar vad dom kom ifrån? :roll:

Jag tycker du ska köpa från ACE. Dom har jag fått bra intryck ifrån. Sen är många chip samma skit. Bara kopior från konkurenten som har kopierat från en annan osv.

Lycka till.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

För cirkus en minut sedan så landade superfärska Teknikens Värld här hos mej.

På första sidan står det stort:
CHIPSTRIM!
STORTEST, 60 hästar mer för några tusenlappar... bla bla... - här är de bästa för VW 1,8T

Den tidningen är nåt för dej att läsa!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
zandoin
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av zandoin »

BMW Samuel skrev:För cirkus en minut sedan så landade superfärska Teknikens Värld här hos mej.

På första sidan står det stort:
CHIPSTRIM!
STORTEST, 60 hästar mer för några tusenlappar... bla bla... - här är de bästa för VW 1,8T

Den tidningen är nåt för dej att läsa!
SPRINGER TILL AFFÄRN DIREKT!! TACK FÖR DET =)
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

zandoin skrev: SPRINGER TILL AFFÄRN DIREKT!! TACK FÖR DET =)
Spring inte för fort bara!
(Ta bilen så slipper du bli trött)

Det dröjer nog några dar innan den kommer i affärerna, detta var en prenumeration som landade här.

För övrigt så fattade jag det som att Superchip fick bäst resultat på 1.8T av de som var med i testet. Men jag läste bara kort om det...
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
zandoin
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av zandoin »

BMW Samuel skrev:
zandoin skrev: SPRINGER TILL AFFÄRN DIREKT!! TACK FÖR DET =)
Spring inte för fort bara!
(Ta bilen så slipper du bli trött)
Ächh... baras några m =) kan ju rasta dem 2 hk man har själv =) Kom på att jag endå måste till VW-verkstan och köpa en reservdel.. då orkar jag 9inte springa!
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Eller så tittar du till DBR... De har ju som bilden visar ett bra erbjudande nu...

Steg 1 = 209hk och 330Nm

http://www.dahlbackracing.se

Bild
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
zandoin
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av zandoin »

HAr nu kollar på Både Ace och Dahlbäck..

Mmm dem verkar ju ha mera korrekta siffror.. Och är dyrare?... Är det dem tomtarna som har korrektast siffor tro?

Mot dem andra som har väldigt högra siffor och är lite billiagre.

Fy va detta är rörigt!! Starta eget kanske som man vet vad man chippar med ... haha
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Andreas K »

tycker inte man ska stirra sig blind på siffror, toppeffekten handlar mer om vilken firma som vågar ställa laddtrycket högst än om hur bra de mappar bilen. Upprepar min tips, kolla vilken firma du får mest förtroende för genom att kolla på diverse trådar på forum, telefonsamtal och hemsidor eller så och välj den som känns seriösast.
/Andreas
frozen_ice
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av frozen_ice »

Läste också den där Teknikens Värld nu...

Dom testade ju Saab 2.3t och Passat 1.8t. Saaben laddade 0.5 bar original och med Trendabs chip 1.2 bar!!! Det är ingen liten höjning direkt!! Och sen står det att turbon troligtvis slits lite mer, tror jag de!! Det är en höjning med 0.7 bar och det är ingen svinstor turbo i dom saabarna!! Det gav ca 50 hk på drivhjulen vilket jag tycker är lite lite?! I teorin ger varje 0.1 bar på en tvålitare 10hk och det är ju inte bara trycket dom höjer när dom chippar...men, men....fortare går det ju på ett enkelt och effektivt sätt!
Skriv svar