Lådan rasad, projekt 900 "R" nerlagt...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Lådan rasad, projekt 900 "R" nerlagt...
Ikväll rasade lådan, vid vanlig körning då den rasade, men de är ju en Saab så vad kan man förvänta sig?!?!?
Adjö, kom med tips på vad bil man ska köpa nu!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
det var ju mindre trvligt att lådan rasade...
men nu kan du ju bygga en riktig bil, Amazon Turbo!
Skämtar bara lite...
men nu kan du ju bygga en riktig bil, Amazon Turbo!
Skämtar bara lite...
Jonas Danielsson
---------------------------------------
Volvo v40 2.0 -97
Volvo 245 -83
Lynx rave 670 -93
http://attitude.mine.nu/bilder/Fjuht/
---------------------------------------
Volvo v40 2.0 -97
Volvo 245 -83
Lynx rave 670 -93
http://attitude.mine.nu/bilder/Fjuht/
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Re: Lådan rasad, projekt 900 "R" nerlagt...
Behåll bilen och köp en "riktig" låda. Jag ska kolla med kompisen, som har drygt 20 års erfarenhet av de flesta SAAB-modeller, vad det kan kosta. Det har körts en hel del rally och lite rc med 900/93 de senaste åren och lådorna håller.TurboNicke skrev:Ikväll rasade lådan, vid vanlig körning då den rasade, men de är ju en Saab så vad kan man förvänta sig?!?!?
-
- Kontakt:
Jag har nyss bytt låda i den till en Aero låda från 91... 4000kr kostade de bytet + lådan då, den va iofs inte alls dyr.
Säljer Jörgen lådor?? Men han är nog dyr, sen har jag inte motorlyft själv o orkar inte lämna in den igen... Just nu så suger livet..
Vart kan man hämta kraft? Hos Far förståss men vad tycker han om bilar?
Adjö...
Säljer Jörgen lådor?? Men han är nog dyr, sen har jag inte motorlyft själv o orkar inte lämna in den igen... Just nu så suger livet..
Vart kan man hämta kraft? Hos Far förståss men vad tycker han om bilar?
Adjö...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
Jag klarar inte av de, jag har inte råd, tyvärr grabbar, 900 "R" har gått i graven! De blir inte nå mer Saab nu på ett tag tror jag, men jag ska ha en 9000 CSE 2,3T eller Aero innan jag är 25 sådeså!!! Med minst 300hk. Så nog lever drömmen om 300hk alltid!
Adjö...
Adjö...
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Låter trist Nicke...
Men som sagt, inte skall Du sälja bilen nu när Du fått den så fin
Det borde dessutom gå att plocka lådan underifrån, men då skall man förstås ha annat än en garageuppfart att ligga och skruva på... Men det kanske går det också med ett gäng rejäla 4tum9:or att köra upp bilen på och sedan använda pallbockar till tusen... Lossa lådan och sen plocka den "underifrån", det blir lite skruvande på rygg men det borde som sagt var gå.
Och, glöm inte att uppgradera koppling om det är som så att det blir ännu ett växellådsbyte.
Skall Du titta på 9K 2,3T eller Aero så hjälper jag Dig mer än gärna då jag har tittat på många 9K i mina dagar...
Förresten, kanske det är läge att reklamera lådbytet? Jag menar, den skall ju inte rasa vid totalt oinspirerad körning för då har ju "mecken" misslyckats med sitt jobb.
Vad gäller 300hk i Din bil så skulle kanske det enklaste vara att köpa en Turbo-snurra (2.0t, 2.3t, 2.3T eller Aero) från en 9K och lyfta ner i bilen... Jag tror nämligen inte att det är en slump att flera som kör på strippen bytt ut SAAB 99/900-motorn till just 9K-snurra. Men, börjar Du närma Dig 300 så har Du gjort det bra, oavsett vilken motor Du trimmat i SAAB:s sortiment bilar modell äldre
Men som sagt, inte skall Du sälja bilen nu när Du fått den så fin
Det borde dessutom gå att plocka lådan underifrån, men då skall man förstås ha annat än en garageuppfart att ligga och skruva på... Men det kanske går det också med ett gäng rejäla 4tum9:or att köra upp bilen på och sedan använda pallbockar till tusen... Lossa lådan och sen plocka den "underifrån", det blir lite skruvande på rygg men det borde som sagt var gå.
Och, glöm inte att uppgradera koppling om det är som så att det blir ännu ett växellådsbyte.
Skall Du titta på 9K 2,3T eller Aero så hjälper jag Dig mer än gärna då jag har tittat på många 9K i mina dagar...
Förresten, kanske det är läge att reklamera lådbytet? Jag menar, den skall ju inte rasa vid totalt oinspirerad körning för då har ju "mecken" misslyckats med sitt jobb.
Vad gäller 300hk i Din bil så skulle kanske det enklaste vara att köpa en Turbo-snurra (2.0t, 2.3t, 2.3T eller Aero) från en 9K och lyfta ner i bilen... Jag tror nämligen inte att det är en slump att flera som kör på strippen bytt ut SAAB 99/900-motorn till just 9K-snurra. Men, börjar Du närma Dig 300 så har Du gjort det bra, oavsett vilken motor Du trimmat i SAAB:s sortiment bilar modell äldre
-
- Kontakt:
Om jag hittar nåt att ha, bara sådär på sidan av, en bruksbil för typ 4000kr eller nåt så behåller jag nog o byter lådan själv, lär ta veckor men då får de ta veckor, inte mycket att göra åt, problemet är bara att jag inte har nån inspiration, lagt ut så mycket pengar på den. De suraste av allt är att de är 3 veckor kvar tills vi ska köra SS o 402m. Motorn gick som aldrig förr o jaa, man blir bara lessen... 0-100 på 6,4s och 402m på 14,4. USCH! Blir så less...
Tror jag köper mig en Opel Manta eller nåt o bjuder på brända däck i Åmsele...
Adjö!
Tror jag köper mig en Opel Manta eller nåt o bjuder på brända däck i Åmsele...
Adjö!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Kontakt:
´BeeMeR_323tic skrev:ååhhhh så tragiskt....
Ja lider me dej visst äre int första lådan som rasar?!
Å e Åmsele om tre veckor så kommer då ja int å va klar heller...
Ja ska nog köpa en 242 å AGA de å då kan ja kanske bjuda
på lite "piruetter"
///zemrén
En AGA diffad Volvo vill vi gärna se på Åmsele Men till senare träffar så hoppas jag du lyckats få turbo beemern att gå!
Grabbar grabbar.. "Se Allas Avundsjuka Blickar = SaaB": Jadu Nicke, min låda håller så jag känner mig inte så avis . Men inte ska du lägga ner allt för det här.. Bara å fixa en ny låda och ta en kväll och byta! Så svårt är det inte.. det är bara tråkigt! Det där ordnar sig!
Mm Fille, "Jag gillar att Se Allas Avhängda Bilar SAAB Haha... ". Jag minns inte vem som blev avhängd igår? Du kanske kan friska upp mitt dåliga minne
Nu ska jag sluta vara dryg för idag!
Mm Fille, "Jag gillar att Se Allas Avhängda Bilar SAAB Haha... ". Jag minns inte vem som blev avhängd igår? Du kanske kan friska upp mitt dåliga minne
Din lille rackare!! Jo men va ladda du med bettan då då, ladd mätaren braka iväg över 1,5 iaf va om jag inte miss minner mig! Å en annan laddar under 0.9... Men förmodligen får man svårt hur man än gör framöver! Ska försöka följa Patriks Bygge iaf! Verkade ju gå nästintill som din!Wokpanna skrev:Grabbar grabbar.. "Se Allas Avundsjuka Blickar = SaaB": Jadu Nicke, min låda håller så jag känner mig inte så avis . Men inte ska du lägga ner allt för det här.. Bara å fixa en ny låda och ta en kväll och byta! Så svårt är det inte.. det är bara tråkigt! Det där ordnar sig!
Höppa Höppa!
Jo de e därför ja ska fixa en Volvo så ja kan börja skruva på "riktigt" i BeeMeRn (Ja ha ju ny besikta den mmm UA... ) så om ja hinner ordna en Volvo tills dess så kommer jag nog.... BMW:n ska gå i sommar....Saab Filip skrev:´BeeMeR_323tic skrev:ååhhhh så tragiskt....
Ja lider me dej visst äre int första lådan som rasar?!
Å e Åmsele om tre veckor så kommer då ja int å va klar heller...
Ja ska nog köpa en 242 å AGA de å då kan ja kanske bjuda
på lite "piruetter"
///zemrén
En AGA diffad Volvo vill vi gärna se på Åmsele Men till senare träffar så hoppas jag du lyckats få turbo beemern att gå!
///zemrén
Din lille rackare!! Jo men va ladda du med bettan då då, ladd mätaren braka iväg över 1,5 iaf va om jag inte miss minner mig! Å en annan laddar under 0.9... Men förmodligen får man svårt hur man än gör framöver! Ska försöka följa Patriks Bygge iaf! Verkade ju gå nästintill som din!
Höppa Höppa!
Eyyy, nu har du fått något om bakfoten! Den kvällen körde jag på 0,1 bar högre ladd än dig! Jag mixtrade igår och idag.. Jag har kommit på en rolig sak med min bil. Den går jätte dåligt med katt. Jag kan nästan köra på orginal bränsletryck nu och soppan räcker till. Alltså har jag för tillfället ungefär samma effekt som dig om man räknar på det...!
Ok.. då!! Antar att jag får skylla på mina drygt 100kg mer jag släpar på i min bil! Vet att man inte ska skyll ifrån sig men kunde inte låta bliWokpanna skrev: Eyyy, nu har du fått något om bakfoten! Den kvällen körde jag på 0,1 bar högre ladd än dig! Jag mixtrade igår och idag.. Jag har kommit på en rolig sak med min bil. Den går jätte dåligt med katt. Jag kan nästan köra på orginal bränsletryck nu och soppan räcker till. Alltså har jag för tillfället ungefär samma effekt som dig om man räknar på det...!
-
- Kontakt: