Anders Toll skrev:Det låter som om det handlar om Passion-filmen.
Blod och slag.
Hockey är ett lidande.
när jag spelade hockey sa min trännare att det ska göra ont att spela hockey. vet själv hur lätt man tänder till när man spelar. vann utvisningsligan 2 år i rad.
Jag tror att det lag som vinner ikväll vinner SM-Guld. Så jag hoppas verkligen att det blir samma siffror som i måndags, särskilt nu som jag ska dit o heja på dem. Och för det får jag betalt........Gött.
Japp grattis FBK till smart spel och för en vunnen match.
HV spelade som en potta med skit! Urk och fy.......
Men hoppet är inte ute en KÄMPA nu HV för tusan gubbar !!!!!!
Jag har sagt innan att dom som vinner ikväll vinner SM. Så det är bara att gratulera FBK för bra spel. Tyvärr kunde jag inte titta på matchen ikväll så jag vet inte hur det spelades.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
HV spelade som ett gäng SOPOR!!! Riktigt usla va som, gjorde knappt nåt rätt, första målet va de enda som dom gjorde rätt, spelade fys o sen kriga in pucken, nu va de inte mycke kriga på de målet, bara en snygg fint o Wallenheimo på läktarn, pucken i tom kasse...
Vart får man se hockey på fredag då? Då är man ju i Jönköping, så jag hoppas VERKLIGEN att de blir nå hockey nånstans!
Over and out!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Tyckte båda lagen spelade riktigt dåligt! Men anledningen till att Fbk vann (förutom att dom gjorde fler mål), var att dom hade lättare att ta sig igenom mittzon än HV. Fbk försvarade sig bra!
Detta är bara bra, nu får jag se när dom avgör på Söndag hemma, och man får vara med årets fest!
TurboNicke skrev:Vart får man se hockey på fredag då?
Hockey på långfredagen? Det går utför med sekulariserade Sverige!
Givetvis så ska man missas de som hände för drygt 2000år sen men, de är bättre o sitta framför tv;n o se hockey o minnas än att vara någon annanstans o försöka minnas och istället tänka på hockey....
Nu tror jag dock att de är svårt att minnas Jesu död o uppståndelse i en hockeymatch men iaf...
Over and out!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Seger imorgon fredag och sen en härlig påskmiddag.
Kan det bli härligare?
Nu får HV71 göra som Anna Lindberg: Leva på hoppet!!!!
Nu har äntligen Jörgen Jönsson vaknat till vad det gäller målskyttet.
Nu ska bara laget resa sig ett ytterligare ett snäpp så blir det inte mycket kvar av HV.
På återhörande.
Nu är det snart dags. Skröder eller Jämtin kommer få matchstraff.
Sen kommer troligtvis nån FBK:are åka på stryk, kanske rejält av då Skröder eller Jämtin. Men FBK har så bred trupp, så det kommer gå vägen ändå.
Till och med jag som annars är ganska ointresserad av sport om den inte utförs med motorfordon, tycker att det börjar bli lite spännande.
Det var ju ett tag sen HV tog SM-guld, det börjar bli dags igen...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
nu är det spännande!! hoppas påskkycklingaran får stryk nästa match!! då blir det SM GULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tiiiiiiiiiiill............HV71!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!