Fick de "bästa" resultaten någonsin på bilprovningens bromstest den här gången. 1.9 fram och 1.2 bak. Detta kan skilja mycket från station till station och gång till gång med exakt samma bil. Man kan tillochmed få ojämna resultat med svetsad diff. Väl medveten om att det inte säger nånting egentligen om bilens bromsförmåga så undrar jag vad ni andra här inne egentligen har fått? Vem kan ståta med högsta siffran?
(Då vare bara att byta bromsslang så var man igenom besiktningen än en gång)
Storbromsarns vals
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Megapostare!
- Kontakt:
-
- Normal postare
Jag frågade en bilprovare om dedär siffrorna. han sa att de kunde skilja väldigt mycket från gång till gång beroende på hur våta däcken var, vilket lufttryck o en massa annat.
jag kan dock stoltsera med mycket jämna siffror senaste besiktningen.
2,1 2,1
1,9 1,9
känn på den.
mvh Johan
jag kan dock stoltsera med mycket jämna siffror senaste besiktningen.
2,1 2,1
1,9 1,9
känn på den.
mvh Johan
TÖV medlem nr1
(Trollhättans Överladdade Vänner)
(Trollhättans Överladdade Vänner)
-
- Megapostare!
- Kontakt:
kvällen före besiktningen stod aset på en mörk parkering med trumman (ja trumman) öppnad och med den automatiska bromsjusteringen i min hand. den var allt annat än rak, den vänstergängade kuggmuttern avskavd och hela anordningen är allmännt svår att uppbringa. betong och hammare är bra att ha - "det fungerar fram till besiktningen iaf"
(ironiskt att jag har en liggande i östersund)
btw - jag kan inte ha sommarfälgarna med nya belägg fram, dags att sätta rondellen även i det högra oket.
(ironiskt att jag har en liggande i östersund)
btw - jag kan inte ha sommarfälgarna med nya belägg fram, dags att sätta rondellen även i det högra oket.