bil eller Mc-kort??

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Fjuht
Superpostare!

bil eller Mc-kort??

Inlägg av Fjuht »

Jag står i ett dilemma... :confused:

ska jag satsa på att ta mc-kortet till sommarn eller ska jag satsa på att köpa en bil. Till saken hör att jag inte har nån hojj att öva på, hade jag haft det så hade det inte varit nå funderingar.

jag är ju inte beroende av varken bil eller Mc, får ju låna föräldrarnas 245:a när jag vill...

...men det kanske är samma som att vara utan :mhihi:

har ni några smarta erfarenheter eller råd så skulle ja va tacksam.

//Jonas
Jonas Danielsson
---------------------------------------
Volvo v40 2.0 -97
Volvo 245 -83
Lynx rave 670 -93
http://attitude.mine.nu/bilder/Fjuht/
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Jag själv har inte tänkt att ta MC-kort förrän om ett par år. Av en enkel anledning. Jag skulle köpa en snabb, och köra ihjäl mig. Men visst, det kan ju vara skitkul att ha.

kan du låna en bil när du vill, så behöver du ju visserligen ingen bil, förutom det faktumet att du inte kan putsa, styla, trimma, och slänga in tärningar i bilen.

Jag själv lånar inte föräldrarnas bil, med risk för att den går sönder...är det min bil, får jag ju stå för min dumhet...(visserligen får jag det med pappas bil med, men då har ju inte han nån bil).

Jag vet inte hur du ska göra, jag ska iaf vänta med MC-kort.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Jag är ju lite pro mckort då..
Om du har tillgång till en bil när du vill så är det ju ett billigt alternativ! Sen ju mer tiden går så blir det knappt av med det där kortet. Sen är de ju de där med åldern med. Är man under 21 och inte haft lätt kort innan så får man ju inte tungt kort med en gång. Därför har jag väntat lite så man kan ta tung direkt. Hojar som är reggade som mellanhojar finns inte i nåt överflöd precis så om man vill låna nån kompis hoj nån gång så kan man nog ge sig den på att den är tungreggad.
Även om den är på bara 5-600cc. Så du får väl fundera lite på de.. ett hoj kort kostar väl en del kan jag tro om man inte har nån att köra med privat..
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Är det nån skillnad i pris på mellan och tung? tog mc-kort innan de här reglerna kom...
Det är ju ialla fall inga bortkastade pengar att ta mellan kort, det blir tungt automatiskt efter 2år eller när du fyller 21.

Och ni får ju hålla med om att det är roligare att köra mellan hoj än att inte köra alls :roll:

Synd att du inte har nån hoj att övningssköra på, körvana sparar många sköna slantar på körskola.
Övninskör med vad du kan lägga händerna på, lätt, tung, glidare, sprthoj, moped ja va som helst... har du körvana så behöver du ju inte bry dig om motorcykeln utan kan koncentrera dig på sånt som uppkörningsmannen tycker är viktigt.
Bulan
Megapostare!

Inlägg av Bulan »

marcus skrev: Det är ju ialla fall inga bortkastade pengar att ta mellan kort, det blir tungt automatiskt efter 2år eller när du fyller 21.
Vill bara påpeka att det inte blir automatiskt tungt kort när man fyller 21. Så här är det, att tar du mc kort innan du fyllt 21 så får du inte köra annat än mellanklassreggad mc förän efter två år, så tar du mc-kortet dagen innan du fyller 21 så är det bara till att vänta i två år. Lika så kan man ta mellanklasskort även om man är äldre än 21 år, kan vara bra för småväxta tjejjer och killar eftersom en mellanklasshoj ofta kan vara lättare att hantera till en början.

Jag tog mitt mc-kort när jag var 19 och fick därmed bara köra mellanreggade hojjar med detta var inget problem för mig för jag hade inte råd att köpa nån riktig hoj förän efter två år ändå. Nu åker jag en gammal Suzuki som förövrigt är till salu om köpare finns.
Bild

Men helt klart så tycker jag att du ska ha mc-kort. Men sen när du tar det får dunog ta ställning till själv, bara du tar det. Så vi kan ut åk brassa lite. :mhihi:

//Andreas
NORRLAND HE É SOM ELJEST
Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

Jag klistrar in en bild för att du lättare ska kunna bestämma dig. :)

Har du tur så kanske du kan få åka med nån gång också. Hehe...

Bild

Nä, jag skojar bara. Jag har ingen sån här... än... men jag letar för fullt efter en för runt 60 lakan. Just nu är det lite tunt på beg.-marknaden. (Får nog nöja mig med en -99 för dom pengarna.)

Ps. Ta hojkort. Det var det jag ville säga. Ds.

Folkvagn Golf TDI -99 :slow2:
Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97 :burnout: :trfflght:
Kona Kahuna -03
Fjuht
Superpostare!

Inlägg av Fjuht »

ska pracka på pappa eran hojj andreas, så att jag kan köra på nått =)
Jonas Danielsson
---------------------------------------
Volvo v40 2.0 -97
Volvo 245 -83
Lynx rave 670 -93
http://attitude.mine.nu/bilder/Fjuht/
Bulan
Megapostare!

Inlägg av Bulan »

Hehe ja du får göra det.... Du får försöka få han att inse att det är nåt som han bara måste ha... :D

Jag vill ju köra offroad igen och sen köpa dubbdäck och sen köra året runt... Verkar duktigt roligt att köra på isarna så det måste man ju nästan prova nån gång...

//Andreas
NORRLAND HE É SOM ELJEST
Skriv svar