Klubbtidning.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen, Styrelse
-
- Gör inte annat än skriver...
Klubbtidning.
Hejsan. Sitter här och funderar lite på Klubbtidningen. Nu är det egentligen bara ett A3, med totalt 4 sidor information på, om jag inte minns fel.
Varför byggs inte denna ut. Med tanke på lite dryga 500 medlemmar, (om jag inte minns fel på den punkten också). Så borde väl det inte vara omöjligt att ta in ett reportage i varje tidning med kanske 3-4 medlemmar, och lite kul info om deras bilar. Det behöver ju inte vara några speciella bilar, men det bygger ju ut lite iaf.
Samt skulle det vara roligt med lite längre reportage från alla träffar. Inte bara 20 rader "Anderstorp var soligt och roligt, mycket korv blev det"
Kanske någon mer utlagd "predikan" i tidningen också. Är det en kostnadsfråga?, för annars skulle jag tycka det vore roligare om man fick hem ett blad med 6-7 sidor i iaf.
(Funderar också vilka som sitter i veteranutskottet.)
MVH Martin
Varför byggs inte denna ut. Med tanke på lite dryga 500 medlemmar, (om jag inte minns fel på den punkten också). Så borde väl det inte vara omöjligt att ta in ett reportage i varje tidning med kanske 3-4 medlemmar, och lite kul info om deras bilar. Det behöver ju inte vara några speciella bilar, men det bygger ju ut lite iaf.
Samt skulle det vara roligt med lite längre reportage från alla träffar. Inte bara 20 rader "Anderstorp var soligt och roligt, mycket korv blev det"
Kanske någon mer utlagd "predikan" i tidningen också. Är det en kostnadsfråga?, för annars skulle jag tycka det vore roligare om man fick hem ett blad med 6-7 sidor i iaf.
(Funderar också vilka som sitter i veteranutskottet.)
MVH Martin
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
En anledning till att tidningen inte är större är som Ando skrev att det inte finns tillräckligt med "reportrar", men om frivilliga anmälser sej så går det säkert att lösa.
Men den största anledningen är nog kostnadsfrågan ändå, vi har en väldigt låg medlemsavgift i klubben, och den räcker inte hur långt som helst. Det är framförallt porto som kostar i detta sammanhanget. Tryck också, men det är inte så farligt.
Jag skulle med tycka det vore roligt med en större medlemstidning. (i färg vore roligt också)
Men då krävs mer pengar och mer skribenter.
Nån som vet företag som känner för att sponsra en tidning kanske? Borde inte va så illa svårt att ha ett företag per nummer som tar på sej portokostnaden tex.
Martin,
Man kan inte öka till 6-7 sidor. Det är 8-sidor som gäller om vi ska ha fler sidor.
Sen ang "predikan" så har vi ju alltid spalten från Motorpastorn, men visst vore det kul att ha mer sånt.
Men den största anledningen är nog kostnadsfrågan ändå, vi har en väldigt låg medlemsavgift i klubben, och den räcker inte hur långt som helst. Det är framförallt porto som kostar i detta sammanhanget. Tryck också, men det är inte så farligt.
Jag skulle med tycka det vore roligt med en större medlemstidning. (i färg vore roligt också)
Nån som vet företag som känner för att sponsra en tidning kanske? Borde inte va så illa svårt att ha ett företag per nummer som tar på sej portokostnaden tex.
Martin,
Man kan inte öka till 6-7 sidor. Det är 8-sidor som gäller om vi ska ha fler sidor.
Sen ang "predikan" så har vi ju alltid spalten från Motorpastorn, men visst vore det kul att ha mer sånt.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Re: Klubbtidning.
veteranutskottet är jag med i bland annat... Intresset för just veteranbilar har ju varit lite svalt, men vi hoppas på bättre uppslutning för dom planerade träffarna nästa år.VolvoMartin skrev: (Funderar också vilka som sitter i veteranutskottet.)
MVH Martin
Robert Gustafsson
-
Re: Klubbtidning.
jag vill gärna vara med där...BOB skrev:veteranutskottet är jag med i bland annat... Intresset för just veteranbilar har ju varit lite svalt, men vi hoppas på bättre uppslutning för dom planerade träffarna nästa år.VolvoMartin skrev: (Funderar också vilka som sitter i veteranutskottet.)
MVH Martin
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
-
BMW Samuel skrev:En anledning till att tidningen inte är större är som Ando skrev att det inte finns tillräckligt med "reportrar", men om frivilliga anmälser sej så går det säkert att lösa.
Martin,
Jag kan anmäla mig som skribent....
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
-
- Superpostare!
klubbtidningen
Det går inta att typ bespara lite kostnad på att lägga ut klubbtidningen på nätet på nått sätt. för oss som har det. Sen kan man ju skicka resten med snigelpost till dom som vill ha det den vägen. Det skulle ju spara en del pengar.
//Markus Mattsson
Re: klubbtidningen
det är ju roligare med snigelpost! mycket trevligare att få det ju!Postchaffisen skrev:Det går inta att typ bespara lite kostnad på att lägga ut klubbtidningen på nätet på nått sätt. för oss som har det. Sen kan man ju skicka resten med snigelpost till dom som vill ha det den vägen. Det skulle ju spara en del pengar.

[Joel Christoffersson]
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
Re: klubbtidningen
Det är ju en viss känsla med att få en tidning på posten. Annars vore kanske en pdf-fil en bra idé.Postchaffisen skrev:Det går inta att typ bespara lite kostnad på att lägga ut klubbtidningen på nätet på nått sätt. för oss som har det. Sen kan man ju skicka resten med snigelpost till dom som vill ha det den vägen. Det skulle ju spara en del pengar.
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Som tidningen (det hopvikta bladet
) ser ut nu så kan jag mycket väl kunna tänka mig att få den via internet istället. Skulle man däremot utveckla den till ett mer "normalt" och utökat tidningsformat, då är det självklart att den ska gå via posten. Så tycker jag...

†
Mattias
Volvo 945 GL -94
VW Transporter Syncro -87
Mattias
Volvo 945 GL -94
VW Transporter Syncro -87