Hemsida med bilder och snart filmer
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Normal postare
- Kontakt:
Hemsida med bilder och snart filmer
Tjenare Tjenare !!
Tänkte bara höra vad ni tycker om min hemsida. På sidan finns bilder på olika typer av bilkörning (fler bilder kommer att läggas upp inom kort)
När jag får tag på nån plats att lägga upp filmerna så ska det gå att ladda hem dom på sidan.
Adressen är: www.rallysallad.tk
Skriv vad ni tycker, både vad som är bra med sidan och vad som är minde bra
MVH/ Patric
Tänkte bara höra vad ni tycker om min hemsida. På sidan finns bilder på olika typer av bilkörning (fler bilder kommer att läggas upp inom kort)
När jag får tag på nån plats att lägga upp filmerna så ska det gå att ladda hem dom på sidan.
Adressen är: www.rallysallad.tk
Skriv vad ni tycker, både vad som är bra med sidan och vad som är minde bra
MVH/ Patric
-
- Normal postare
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
Varför är allt bilder? Det tar ju hundra år för en stackare med modem.
"amatörrally" är ett ord, det är Rallyvurpor med.
Det var ju inte så mycket innehåll ännu men det kommer väl antar jag...
Rallyvurpor är ju en underbar videoserie! Många timmar har man kollat på dem!
"amatörrally" är ett ord, det är Rallyvurpor med.
Det var ju inte så mycket innehåll ännu men det kommer väl antar jag...
Rallyvurpor är ju en underbar videoserie! Många timmar har man kollat på dem!
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Normal postare
- Kontakt:
Sidan är seg laddad för alla knappar är bilder. Och alla knappar är bilder därför att man kunna använda olika effekter i programmet, GoLive.
En "effekt" som finns på sidan är när man håller muspekaren över tex "MEDIA" knappen så visas en större bild till höger.
Sidan är också lite seg pga att den ligger på en seg server, ska byta ftp till en snabbare.
Mycket fler bilder och filmer ska in på sidan.
MVH/ Patric
En "effekt" som finns på sidan är när man håller muspekaren över tex "MEDIA" knappen så visas en större bild till höger.
Sidan är också lite seg pga att den ligger på en seg server, ska byta ftp till en snabbare.
MVH/ Patric
-
- Legend!
- Kontakt:
Men det var texten jag menade...Rallysallad skrev:Sidan är seg laddad för alla knappar är bilder. Och alla knappar är bilder därför att man kunna använda olika effekter i programmet, GoLive.
MVH/ Patric
http://biphost.spray.se/stylade.bilar/b ... kgrund.jpg
127.13 KB är mycket att ladda för ett modem!
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Normal postare
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Normal postare
- Kontakt:
Det är en bild eftersom det fungerar bästa i GoLive (programmet där jag gjort sidan i)
Har prövar andra lösningar men att ha bakgrunden som en bild där allt ligger, t.ex. text osv fungerar överlägset bäst.
Jag prövade att skriva i all text på bakgrunden men det var svårt att få den att ligga där man ville. Det fanns heller inget snyggt textsnitt att välja.
MVH/ Patric
Har prövar andra lösningar men att ha bakgrunden som en bild där allt ligger, t.ex. text osv fungerar överlägset bäst.
Jag prövade att skriva i all text på bakgrunden men det var svårt att få den att ligga där man ville. Det fanns heller inget snyggt textsnitt att välja.
MVH/ Patric
-
- Normal postare
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
GoLive om det är Adobe GoLive du menar är ju en htmlrenderare. Det programmet är ju till för att göra html, inte bilder. Hur ska du göra när du vill uppdatera? Göra om bilden? Verkar lite jobbigt...Rallysallad skrev:Det är en bild eftersom det fungerar bästa i GoLive (programmet där jag gjort sidan i)
MVH/ Patric
Nä du min herre. Gör du sidan i html så att folk kan använda den.
Testa att lägga dit ett lager (eller vad det nu heter i GoLive <div> i alla fall...) och sen ger du den koordinater i din cssfil. I lagret skriver du din text. Mycket lättare och det blir bara ett par bytes.
Lycka till!
du får gärna fråga om du vill... Jag har ju inget bättre för mig. (borde ju jobba men det är så fint väder ute )
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Normal postare
- Kontakt:
Porsche Daniel skrev:GoLive om det är Adobe GoLive du menar är ju en htmlrenderare. Det programmet är ju till för att göra html, inte bilder. Hur ska du göra när du vill uppdatera? Göra om bilden? Verkar lite jobbigt...Rallysallad skrev:Det är en bild eftersom det fungerar bästa i GoLive (programmet där jag gjort sidan i)
MVH/ Patric
Nä du min herre. Gör du sidan i html så att folk kan använda den.
Testa att lägga dit ett lager (eller vad det nu heter i GoLive <div> i alla fall...) och sen ger du den koordinater i din cssfil. I lagret skriver du din text. Mycket lättare och det blir bara ett par bytes.
Lycka till!
du får gärna fråga om du vill... Jag har ju inget bättre för mig. (borde ju jobba men det är så fint väder ute )
Oki, ska kolla (om jag orkar) hehehe
-
- Normal postare
- Kontakt:
-
- Superpostare!