TurboNicke skrev:Kanske ha en digitalmätare som visar 0-100 o sen en analog som går på vid 100... Vore rätt fräckt!
Fast opel har ju provat åp digitala mätare, har hört bra om dom men jag vet inte... Nån som har sån kanske kan intyga??
Peace!
I min porsche är det både digital och analog. Den analoga är så tätt graderad att man knappt ser skillnad på 50 och 100, så man får titta på den digitala.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
TurboNicke skrev:Kanske ha en digitalmätare som visar 0-100 o sen en analog som går på vid 100... Vore rätt fräckt!
Fast opel har ju provat åp digitala mätare, har hört bra om dom men jag vet inte... Nån som har sån kanske kan intyga??
Peace!
I min porsche är det både digital och analog. Den analoga är så tätt graderad att man knappt ser skillnad på 50 och 100, så man får titta på den digitala.
De är ju perfekt... Vill ha så i min Saab men innan Saab har digitala grejor, den dagen är de skärtorsdag på långfredag!
Peace!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
corvette kör ju med digitalt sen rätt länge.. de funkar väl rätt bra.. har kört den som var på banträffen nån gång förra året (svart sak) o de var väl rätt fint.. sen hur precisionen var vet jag ej.. men de var säkert bra..
Varför inte höra på varvtalet (eller se på varvräknaren) istället för att ha hastighetsmätare...
Man får först bara ta reda på var 50,70,osv. finns mha GPS eller räkna telefonstolpar/vägstolpar och ta tiden.
Det sura med digitalmätare är att man verkligen måste fokusera på siffrorna för att se hur fort det går. Med analoga instrument kan man ju med en snabb blick få en uppfattning om ungefär hur fort det går.
Zeb skrev:Det sura med digitalmätare är att man verkligen måste fokusera på siffrorna för att se hur fort det går. Med analoga instrument kan man ju med en snabb blick få en uppfattning om ungefär hur fort det går.
Faktiskt... Märkt de ja, de man provat GSi...
Peace!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
På min förra bil så kunde man få fram digital hastigetsmätare på klimatanläggningens display! Detta med några typ av verkstadskoder. Man kunde även få fram varvräknare, vattentemp, å tempen på alla givare inne i bilen m.m. m.m. Bilen va en Audi A4...
erre skrev:Varför inte ha som på gamla volvosar... den där gamla avlånga mätaren som amazon & 140 hade var ju toppen!!!
tänkte på det idag också. men när det är så lång mätare som det blir så måste man ju leta efter nålen.. =) och då har man ändå krockat innan man hittat den
[David Knutsson] Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu