Efterprat - isträffen 31/1

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Jag tappade nog insatsen till ett utav mina extraljus på isen, men det gör inget, för jag la ju ändå ett par lysen i ett räcke... :lol:

Ne, jag tror Spickdäck är ett krav, annars går det ju inte att få nån fart.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

VolvoMartin skrev:Jag tappade nog insatsen till ett utav mina extraljus på isen, men det gör inget, för jag la ju ändå ett par lysen i ett räcke... :lol:

Jag plockade upp din insats ur en snödriva.... säg till om du vill ha tillbaks den..... men det kanske kvittar eftersom du ändå satte bilen i ett räcke :mhihi:
Andreas Ekslätt
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Detta är helrätt, bilen går inte bara snabbt på sommarn han kör is med den oxå.
Bild

det ser ut som ni haft riktigt kul, nästa år ska jag vara med(sa jag förra oxå).
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

henke skrev:det ser ut som ni haft riktigt kul, nästa år ska jag vara med(sa jag förra oxå).
Det sa säkert jag också.

Men nästa år! :roll:
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

Lotus Samuel skrev: Jag undrar om det va nån som va utanför banan kom loss själv.
Jag va utanför och kunde köra in på banan igen. :)
Lotus Samuel skrev: Tycker bara att dom 4hjulsdrivna borde gått lite fortare. :confused:
Tycker nog att det gick hyfsat snabbt ändå, men när man hela tiden får höra att det är nötter som inte kan hålla sig på banan av en som är född med en ratt i näven, satsar man kanske inte allt.... :roll:
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Sturesson skrev:
Lotus Samuel skrev: Jag undrar om det va nån som va utanför banan kom loss själv.
Jag va utanför och kunde köra in på banan igen. :)
Lotus Samuel skrev: Tycker bara att dom 4hjulsdrivna borde gått lite fortare. :confused:
Tycker nog att det gick hyfsat snabbt ändå, men när man hela tiden får höra att det är nötter som inte kan hålla sig på banan av en som är född med en ratt i näven, satsar man kanske inte allt.... :roll:
Tänkte inte riktigt på dig när jag skrev fyrhjulsdrivna. Jag va nog otydlig. Alla fyrhjulsdrivna va inte slöa. Men det va vissa av dom som kunde varit snabbare tycker jag. Fast det är klart. Jag ser hellre att folk tar det lugnt och inte sladdar av än tvärtom. :)
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

Lotus Samuel skrev: Tänkte inte riktigt på dig när jag skrev fyrhjulsdrivna. Jag va nog otydlig. Alla fyrhjulsdrivna va inte slöa. Men det va vissa av dom som kunde varit snabbare tycker jag. Fast det är klart. Jag ser hellre att folk tar det lugnt och inte sladdar av än tvärtom. :)
Ahaa! Det måste vara mig du tänker på..... när jag körde traktorn alltså... :mhihi:
Andreas Ekslätt
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

Lotus Samuel skrev: Tänkte inte riktigt på dig när jag skrev fyrhjulsdrivna. Jag va nog otydlig. Alla fyrhjulsdrivna va inte slöa. Men det va vissa av dom som kunde varit snabbare tycker jag. Fast det är klart. Jag ser hellre att folk tar det lugnt och inte sladdar av än tvärtom. :)
Annars kanske du tänker på de lugna varv jag körde broderns när vi var hindrade framåt av någon rwd bil när ni låg bakom, tog rejält med avstånd framåt då?
De gick ju betydligt fortare annars, tvivlar på att de går att åka mycket fortare än så såvida man inte är wrc chaufför.
/Andreas
Jonas Öhman
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Jonas Öhman »

VolvoMartin skrev:Jag tappade nog insatsen till ett utav mina extraljus på isen, men det gör inget, för jag la ju ändå ett par lysen i ett räcke... :lol:

Recept på billiga spikdäck: 1) 4 st sommardäck, blankslitna; 2) Gunnebo träskruv i lämplig dimension; 3) Balarem; 4) Innerslang.

/Jonas
Martin Fåglefelt

Nja, jag tror jag skaffar rediga spickdäck...och en redig bil.....

Om ni undrar över alla avåkningar, så berodde det nog på att jag ville mer än däcken....Balansen var jättebra, men inte däcken... 8)

heppåre
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Alltså, var heter Subarus pickis från 80-talet?
Borde ju va en billig busbil med fyrkrafs... :idea:
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Kobban skrev:Alltså, var heter Subarus pickis från 80-talet?

Vet inte vad pickisen heter men en kille hade en sån på rallyträffen detta året. Gick ju fint och man behöver ju inte va så rädd om den.

Sen finns ju Subaru Trendy 4x4 också. Är väl lite mindre än en Nissan micra och har 4hjulsdrift. Provad en sån en gång men det orkade ju knappt riva loss på grus. :roll:
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

Lotus Samuel skrev:
Kobban skrev:Alltså, var heter Subarus pickis från 80-talet?

Vet inte vad pickisen heter men en kille hade en sån på rallyträffen detta året. Gick ju fint och man behöver ju inte va så rädd om den.
Antingen heter den bara "1800" eller så är det samma som det gamla legendariska volvo modellen "P1800". Tror dock på det första alternativet..
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Lotus Samuel skrev:Sen finns ju Subaru Trendy 4x4 också. Är väl lite mindre än en Nissan micra och har 4hjulsdrift. Provad en sån en gång men det orkade ju knappt riva loss på grus. :roll:
Du har inte laddat ner filmen som var länkad ifrån rejsa.nu? En isträff film här uppifrån. Där är det med en trendy med svetsad diff den sladda gytt.
Jag hade tänkt köpa en utav en gammal arbetskompis men jag hoppade över det efter en provtur, det är som du säger att dom är slöa men det går.
Martin Fåglefelt

Karlsson skrev:Till alla som gnäller på att era bilar:
Skaffa en Rekord 2,2! Superfin balans, tillräckligt vrid för att man ska kunna åka hela varvet på 3an. Mycket trevlig vagn.
Jaha, då har man följt Karlssons råd....och det lilla jag kört bilen, så tycker jag balansen är helt okej....fast mitt exemplar är väldigt svajig...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Mephiboseth
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Mephiboseth »

Är det bara som det ser ut eller körde ni avställda bilar också?!? Bild

:polis: :polis: :polis: :mhihi: :mhihi:
<B>Marcus Ekeroos</B>
marcus.ekeroos@attitudemotorclub.com

Vem behöver bromsar när det finns tuta?!?

http://www.ekeroos.se
danne
Administratör
Kontakt:

Inlägg av danne »

Ekeroos skrev:Är det bara som det ser ut eller körde ni avställda bilar också?!?
:polis: :polis: :polis: :mhihi: :mhihi:
Den kan ju ha varit påställd samma dag.
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Han som äger bilen kör med den året om, tror jag...
Han har en M-kupé på sommarn...
Marcus Marklund

www.millway.se
Skriv svar