M3E30 med 19"

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Karlsson
Legend!
Inlägg: 3973
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Jönköping

Inlägg av Karlsson »

Porsche Daniel skrev: Men sen kan det ju vara snyggt med stora fälgar. :oops:
Varför tror ni jag köpte mina 17" OZ? Inte för att de är lätta...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
erre
Postar så det viner...
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 jan 2002 01:00
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av erre »

Finns det nåt seriöst reportage med jämförelser mellan olika fälgar gjorda? Det vore nåt ordentligt för nån motortidening att bita i.
Alla vet ju att tex billiga kopie-m-fälgar å annat presterar sämre än orginalen. Allra helst så går ju allt annat än smidda fälgar bort. Sen så finns ju fälgar i magnesium å andra dyrare matrial. Intressant det där med att det skillde på AMG & BBS, trots samma storlek & tillverkare. En lista där olika fälgar är testade med samma däck.... det borde ju finnas??

Man vill ju verkligen inte köpa grisen i säcken bara för att dom är snygga liksom....
Daniel Båge
Legend!
Inlägg: 4691
Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
Ort: Tofteryd
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Det är ju vikten på fälgarna som är boven...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Becker
Superpostare!
Inlägg: 107
Blev medlem: 30 okt 2001 01:00
Ort: kulltorp

Inlägg av Becker »

Kan ju hända att det råkar trilla på ett par OZ superleggera på bilen lagom till sommardäcken ska på dom väger inte "för mycket" vet inte om det finns många som är mycket lättare dessutom andas porsche oken bättre med dom på...
erre
Postar så det viner...
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 jan 2002 01:00
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av erre »

självklart är ju vikten av största vikt!! :mhihi:

men kanske även var viken är placerad i fälgen. vet inte hur det ligger till med sånt.
Redbeard
Megapostare!
Inlägg: 257
Blev medlem: 28 nov 2002 14:17
Ort: Emmaboda (Lindås), Hede, Ö-vik, Hede, Gävle, Umeå.
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

jo visst påverkar det var vikten ligger oxå. ju längre ut på fälgen tyngden ligger desto större gyrokrafter blir det. Bara att testa själv genom att ha en tyngd på ett snöre och rotera. ju längre ut på snöret tyngden ligger, desto tyngre är det att hålla kvar i snöret. det är dessutom svårare att få rotation på hela saken.
___________________________

Folkvagn Golf TDI -99 :slow2:
Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97 :burnout: :trfflght:
Kona Kahuna -03
Karlsson
Legend!
Inlägg: 3973
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Jönköping

Inlägg av Karlsson »

erre skrev: Alla vet ju att tex billiga kopie-m-fälgar å annat presterar sämre än orginalen.
Jag har sprickor i alla ekrar på mina Integral A2 kopior som sitter på Omegan, och på en fälg är det en eker som är helt av. Det knakade konstigt från framvagnen när man körde sakta...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
erre
Postar så det viner...
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 jan 2002 01:00
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av erre »

Karlsson skrev:
erre skrev: Alla vet ju att tex billiga kopie-m-fälgar å annat presterar sämre än orginalen.
Jag har sprickor i alla ekrar på mina Integral A2 kopior som sitter på Omegan, och på en fälg är det en eker som är helt av. Det knakade konstigt från framvagnen när man körde sakta...
Näe, fy va coolt... jag tycker du ska köra tills fälgbanan lossnar helt från ekrarna! Kanske lite synd om omegan dock.

Kan det vara så att orginalen är smidda men inte dina??... sen när man gör kopiorna så får dom ju inte se grövre ut, å då dom inte är smidda spricker dom istället??
Karlsson
Legend!
Inlägg: 3973
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Jönköping

Inlägg av Karlsson »

Jag skulle tro att riktiga Integral fälgar är gjutna också, men mina är så dåligt gjutna med en massa gjutskägg och sånt på ekrarna, så det är inte konstigt att de gått sönder. Jag har ju kört ganska hårt med de här fälgarna i 4 år.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Skriv svar