Efterprat - isträffen 31/1

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jaha här sitter jag i ett regnigt Nederländerna medans ni leker i snön... :cry: :cry:

Men var är bilderna då? :confused:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Va bilderna är vet jag inte. Jag är hemma iallafall.

Tyckte det va rätt lyckat. Lite hopplöst väder bara med plusgrader och blöööt snö. Rätt lagom lång och svängig bana. Svängde kanske lite för mycket för vissa :roll: :wink:
Tyvärr tycker jag det uppstod många farliga situationer när folk kört fast och inte kom loss. Jag undrar om det va nån som va utanför banan kom loss själv.
Va rätt många tuffa bilar också. Z3coupé, RS4, S2, och ett stort gäng E30 :mhihi: . Tycker bara att dom 4hjulsdrivna borde gått lite fortare. :confused:
Nästa gång blir det sandsäckar i bagaget.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Andreas K »

Lotus Samuel skrev:Va bilderna är vet jag inte. Jag är hemma iallafall.

Tyckte det va rätt lyckat. Lite hopplöst väder bara med plusgrader och blöööt snö. Rätt lagom lång och svängig bana. Svängde kanske lite för mycket för vissa :roll: :wink:
Tyvärr tycker jag det uppstod många farliga situationer när folk kört fast och inte kom loss. Jag undrar om det va nån som va utanför banan kom loss själv.
Va rätt många tuffa bilar också. Z3coupé, RS4, S2, och ett stort gäng E30 :mhihi: . Tycker bara att dom 4hjulsdrivna borde gått lite fortare. :confused:
Nästa gång blir det sandsäckar i bagaget.
S4:a var det :D
Imorgon(idag) skulle han med s2:an åka med bättre däck, ta med xc:n då så får vi se fall de går att åka fortare :racesmile
/Andreas
NightMaaN
Snubben som nästan bara läser

Inlägg av NightMaaN »

Lotus Samuel skrev: Jag undrar om det va nån som va utanför banan kom loss själv.
S4:an som var av strax före depån som körde ett 20tal meter ute i djupsnön innan de körde tillbaka in på banan kom la till baka själv... :wink:
Lotus Samuel skrev: Tycker bara att dom 4hjulsdrivna borde gått lite fortare. :confused:
jag åkte med några varv i s4:an och jag säger bara tt det gick fort nog... =D ibland ville man kliva ur.... c:a 1.20 / varv tycker jag var bra....
Martin Fåglefelt

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Jag körde så brett så jag prickade vallen...gång på gång på gång...på gång...

Men det var roligt....får skaffa en annan bil och spikdäck till nästa gång...

Krockade senare under dagen....50 blås rätt in i ett räcke.....det var lite hemskt...bakom räcket var det stup....men men....sak samma.... :cry:

Jag tyckte den "sista" långa böjen var konstig. Först lägga upp den på långt ställ, sen snabbt tillbaka, för att bygga upp ytterliggare en ännu bredare, jobba retur på den, och hoppas på att framhjulen har någorlunda grepp... 8)

Helt okej dag. Men jag behöver mer dubb..
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Till alla som gnäller på att era bilar:
Skaffa en Rekord 2,2! Superfin balans, tillräckligt vrid för att man ska kunna åka hela varvet på 3an. Mycket trevlig vagn.
Det kanske inte gick fortast, men jag njöt av varje böj. Körde inte av så mycket heller, undrar om det beror på mina dubbfria AGI från -92... :mhihi:
Min jobbarkompis och hans polare, tidaholmarna (två nya medlemmar för övrigt) som var där med den vita 242an tyckte också det var skoj, trots att ena drivaxeln endats hölls fast av skivan i oket... :o
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

Om det är någon som tänker köra idag så kan ni inte räkna med att banorna är plogade....

Jag lärde mig att BMW 525 och VW Bagge inte är några bra vinterbilar. Jag fick dra loss dem ur snödrivorna en massa gånger...... eller så berodde det kanske på förarna och däcken :D

Jag tyckte att det var lite dåligt att vissa förare inte saktade ner farten på de ställen där bilar hade kört fast... Speciellt vissa Audibilar susade förbi väldigt fort när jag bärgade bilar ur snödrivorna... :nono:

Karlsson: - Fick du igång Opeln sen eller står den kvar ute på isen?
Andreas Ekslätt
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Den hoppade igång efter ett tag. Lite provisorisk lagning av ett par kablar och sen bogserade vi igång den. Gick som en klocka hela vägen hem.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Lotus Samuel skrev:Jag undrar om det va nån som va utanför banan kom loss själv.
Jo rå! Jag skottade loss mig typ två-tre gånger.. men ofta stod man ju fortfarande lite på banan.. Men så länge folk tog de lungt förbi så kändes de ju inte värst osäkert.. Bara lite kanske om man hamna tätt inpå nån när man körde på banan..
Lotus Samuel skrev: Nästa gång blir det sandsäckar i bagaget.
Hade två 40 kilos vikter i min skuff i e30:n. Prova utan och det var precis kanonsvårt då! Så det rekommenderas verkligen! :-)

annars var det nog det roligaste jag gjort på länge!!! :lol:

Stort tack till traktorkillen med!!
BOB
Kontakt:

Inlägg av BOB »

mycket trevligt.......
tackar självklart bröderna Emanuelsson för deras traktor insat.... den behövdes...
Var av 2 ggr och ena gången kom jag loss själv utan trakor med hjälp av mina passagerare.
360:n gick bättre än jag trodde.....
Robert Gustafsson
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Hur var de med kort?
Såg iaf nån med digitalkamera?
Frågan är vem de var bara????
Ando

Inlägg av Ando »

Ivarsch: Samuel G, det kommer nog under dagen!
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Rackarns grabbar, visst rockar vintern...
erre
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av erre »

Andreas skrev:
Jag lärde mig att BMW 525 och VW Bagge inte är några bra vinterbilar. Jag fick dra loss dem ur snödrivorna en massa gånger...... eller så berodde det kanske på förarna och däcken :D
Jag kan bara skylla mig själv som en av förarna av 525:an. Det kändes helt hopplöst dom första timmarna... Tills vi gav oss ut för sista åket. 8varv tror jag det blev innan vi körde fast, å då var det naturligtvis jag som körde fast :-) Helt sanslöst roliga varv!!! Men de flesta hade åkt då, så det är väl ingen som tror på mig. Hursomhelst övning ger definitift färdighet!! Det där vill jag göra om....
Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

Hehe... Verkar som det laddades en hel del.
Hade jag bott lite närmare hade jag åkt dit... ...och letat bildelar. :mhihi:

Folkvagn Golf TDI -99 :slow2:
Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97 :burnout: :trfflght:
Kona Kahuna -03
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

Redbeard skrev:Hehe... Verkar som det laddades en hel del.
Hade jag bott lite närmare hade jag åkt dit... ...och letat bildelar. :mhihi:
bildelar? så mycket delar försvann väl inte den dagen.

lite stötfångarplast, var väl allt,

..o när jag blev lossbogserad så kom jag ju loss själv utan att märka det...o backade ikapp traktorn.. :blush:

så finns det någon som har ett bakljus+reflexhållare till en amazon liggandes så...
Martin .. Sköld
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Tror jag tappade min bilstereo antenn vid nån av snurrningarna eller avåkningarna med. För när jag kom hem fanns den inte kvar iaf.
Fast jag fick ju med mig så mycket snö hem så de gjorde ju inget!!
Dessutom har mina njurar vinkel ala' E21 eller snudd på E28 :mhihi: . Fast de är väl bara o stoppa rätt dem sen när all snö försvinner kan ja tro.
Ando

Inlägg av Ando »

Ivarsch skrev:Tror jag tappade min bilstereo antenn vid nån av snurrningarna eller avåkningarna med. För när jag kom hem fanns den inte kvar iaf.
Fast jag fick ju med mig så mycket snö hem så de gjorde ju inget!!
Dessutom har mina njurar vinkel ala' E21 eller snudd på E28 :mhihi: . Fast de är väl bara o stoppa rätt dem sen när all snö försvinner kan ja tro.
Är dom intrycka i nederkant? Fick samma "problem" med min bil :roll:
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Jajjemän! Såg de när jag kom hem fast jag har inte brytt mig en sekund att kika på de. Dumt o pilla på de för mycket nu när de är så gött med snö/is som täcker regplåten :lol:
Skriv svar