Smällda bilar med attitude-dekaler (delad tråd)

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Har ju inte fått sätta ngn dekal på mammas 240 som jag kör just nu. Dock på familjens Mercedes, dock sitter den lite mer konventionellt vågrätt i bakrutan.

Men har vi inte kommit av spåret?
Det verkar som att det mest är V.A.G.-bilarna som hitta sidan av vägen.
Stämmer inte det?
Har bara hört talas om enstaka Volvo, SAAB, MB och BMW.

Fegar vi eller är det VAG som inte kan det här med väghållning?
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Kobban skrev:Fegar vi eller är det VAG som inte kan det här med väghållning?
Jag tro ni fegar :mhihi: haha Nä men man ska ta dte lungt, ioaf när det är hat, har lyckats inse det nu! Men inte va det nå flel på väghållningen på min Audi, tillräckligt bra för att få delad första plats på vår SS ban körning i Åmsele :D Men sen är ju frågan hur mycket väghållningen spelar in när det är vinterväg! Sitter nog mer i däcken då! Ska aldrig mer ha odubbat!
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Mephiboseth
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Mephiboseth »

Jag får väl också ställa mig i ledet med kvaddade bilar som har attitude-dekaler... Den sista är den ni ser här nedanför (fast den kanske återuppstår, den som lever får se...)
<B>Marcus Ekeroos</B>
marcus.ekeroos@attitudemotorclub.com

Vem behöver bromsar när det finns tuta?!?

http://www.ekeroos.se
eastbay
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av eastbay »

Audi Filip skrev:Sitter nog mer i däcken då! Ska aldrig mer ha odubbat!
Jag har kört odubbat i 4 år nu & gillar det starkt. Men då det är riktigt halt får man köra med förstånd. Då ska väl också läggas till att de vinterdäck jag nu kör med har dimentionen 225/45/17". Det är väl också så att det är viktigare med dubbfria att gummit är fräsht än med dubbade däck.
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Polaris 700 SKS Cross Country 2003
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk

Mathias (Eastbay)
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Kobban skrev:Fegar vi eller är det VAG som inte kan det här med väghållning?
Jag kan ju givetvis bara tala för 'mitt' märke, och det är väl nästan lag på att med sånna bilar fegas det inte med. Nog för att bilen är bra, men ändå bakhjulsdrift påstås ju vara osäkrare än fram. Alltså, rent logiskt (min alldeles egna logik :D ) måste dessa förare på detta forum vara rent brutalt duktiga om nu statistiken stämmer att de inte är så väl representerade.

Och det låter ju rätt troligt :mhihi:

(näe.. ja är inte så seriös.. )

Sen när de gäller dubbat eller inte.. då är de dubbat som gäller. Iaf om man bor ute på vishan som jag. Sen är de gött o kunna ha lite fäste med när de är isgata. Fast.. de låter ju.. men min bil låter en hel del ändå. Dessutom blir det mycket roligare att stoppa på sommardäcken!
eastbay
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av eastbay »

Ivarsch skrev:Sen när de gäller dubbat eller inte.. då är de dubbat som gäller. Iaf om man bor ute på vishan som jag. Sen är de gött o kunna ha lite fäste med när de är isgata. Fast.. de låter ju.. men min bil låter en hel del ändå. Dessutom blir det mycket roligare att stoppa på sommardäcken!
Jag bor också på vishan & jag tänker nog tvärt om. Det är i stan det oftare är isigt & halt än på vishan. Det är ju mycket mer sällan de plogas på vishan vilket gör att det inte hinner bli isgata lika ofta.
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Polaris 700 SKS Cross Country 2003
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk

Mathias (Eastbay)
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

eastbay skrev: Jag bor också på vishan & jag tänker nog tvärt om. Det är i stan det oftare är isigt & halt än på vishan. Det är ju mycket mer sällan de plogas på vishan vilket gör att det inte hinner bli isgata lika ofta.
så kan man ju resonera.. iofs.. jag kör sällan i stan.. men jag tycker de där lantliga asfaltsvägarna, som går över fält o igenom skogar o inte är så stora, kan va rätt skönt o ha dubb på.. för snön blir ofta så packad o så.. sen när de slaskar o fryser om vart annat så blir de lätt halt.. men de beror ju mycket på var man bor.. Men i stan är de ju me gött o ha dubb..
Miss J
Deluxpostare!

Inlägg av Miss J »

Audi Filip skrev:Nu finns bild på min fina bil, NOT!!! Så det här är va jag pysslar med på min "bil"! Fick besked i går om att de iaf löser in den, vilket jag med alla sanorlikhet redan visste! Inte lätt att få till de skadorna!

Så nu letar man ny bil för fulla muggar! Är sugen på en BMW 328coupé med M3 paket, typ -96. -97 Ingen som vet av någon? Kommer bara att sakna snurran under huven!! :-?

MEEEN!!!! hualigen..... då får ma inte köra den mer då... :( Tur att det gick bra för dig iallafall!!!!
Jag tänker inte ha några attitudedekaler.... se hur det går... nej, jag vill ha min golf i gott skick med mina stripes!!
----------------------
Julia Thorstensson
- Skoda Octavia RS -08
- Seat Ibiza Cupra 16v -98 (Såld)
- Golf CL (Såld) -88
www.jrc.nu
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Miss J skrev: MEEEN!!!! hualigen..... då får ma inte köra den mer då... :( Tur att det gick bra för dig iallafall!!!!
Jag tänker inte ha några attitudedekaler.... se hur det går... nej, jag vill ha min golf i gott skick med mina stripes!!
Nä nu blir det inge mer köra med den! Men du kasnke får möjlighet att prova min nästa bil, vem vet!
Klart du ska ha attitude dekaler, en liten iaf! kom igen nu, bju till :D
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Dräparn
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Dräparn »

ja, tillåme jag har ju bidragit till att bilar med attitude dekaler kraschar... min fina swift är inte längre vad den varit, kanske inte är så stor skillnad men krockskadad är den ju iallafall...

det kanske ligger nå i de där me dekalerna, man får väl riva bort de man har kvar för de där med punkrock verkar ju funka bra... :mhihi:
BMW 325i coupé E36 -92
Dräparn
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Dräparn »

jaha, då va de dags igen... de va ju inte så lägesen men folk verka inte tycka om min bil... eller så är dom bara dåliga på att köra.. :mhihi:

ja körde på huvudled mitt i övik, och så helt plötsligt kom de en gubbe som ville över gatan även fast ja körde där... underligt hur folk tänker ibland. iaf så small de rätt bra å ni lär ju inte ska behöva träffa på den svarta faran i sommar igen...

han hälsar å tackar så mycket för sig iallafall... skroten nästa. :(
BMW 325i coupé E36 -92
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Men tommy! Så du gör! Så dräparn kommer ite va med på nå träffar i sommar då! Så synd, vi kommer att sakna oljedimman över träffområdena :mhihi:
Men gick det bra med dig å så? För det är iaf det som är det viktiga!
Bild
Skriv svar