On 2002-01-24 10:35, Maccan140 wrote:
Du Kobban! Jag har ju fortfarande två Volvosar kvar... (Som jag älskar förövrigt)
Hmpfr...spelar ingen roll!
Du ha haft ihjäl en annan levande varelse! EN VOLVO 240...ju. Du vet ju inte ens vad de heter "volvosar" precis som stadsborna som säger kossor!
Och du som klagade på att jag använder smileys:
HA! Där fick du så du teg
Det du har är ingen "riktig" Volvo. Den är inte alls lika stridsvagnsseg som 240, 740 och de andra ryska bilarna. Dessutom är den ju framhjulsdriven och femcylindrig och det är ju en styggelse för Volvoister. Du har en hybrid mellan Mitsubishi, Ford och Volvos ryske leverantör.
Jag sa inte att han var ensam som volvopucko, utan att han hackade på sin enda vän på forumet, men jag tar tillbaka det påståendet. Grattis!
Med min Omega kör man ifrån diverse kaxiga BMW 325 åkare samt även deras storebröder 535. Volvo åker jag på vintern. Men ingen är ju perfekt, jag har faktiskt haft en Ford Granada -81. Den höll i fem veckor sen skar den. Men det var fem roliga veckor!
On 2002-01-24 13:06, Porsche Daniel wrote:
Det du har är ingen "riktig" Volvo. Den är inte alls lika stridsvagnsseg som 240, 740 och de andra ryska bilarna. Dessutom är den ju framhjulsdriven och femcylindrig och det är ju en styggelse för Volvoister. Du har en hybrid mellan Mitsubishi, Ford och Volvos ryske leverantör.
Jag sa inte att han var ensam som volvopucko, utan att han hackade på sin enda vän på forumet, men jag tar tillbaka det påståendet. Grattis!
Jag hoppas verkligen att du skämtar?
Annars så verkar du ha ett litet attitydproblem grabben.
Nu lugnar vi ner oss. Hårda ord och elakheter innebär att man blir utelåst från forumet.
Det som kan vara menat som skämt kan av vissa tas som elaka påhopp.
[Daniel Lindmark] "Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Nu ska vi lugna ner oss! Inte bli historiska, ingen kolik!
Jag ville bara skämta om Volvo, smileys och alla oss här på forumet.
Men visst är det rätt att en äkta Volvo har fyra eller sex cyllar, bakhjulsdrift, är byggd på 80-talet eller tidigare, tar MINST 0.95 på milen och har rattmuff som lyxutrustning. En fin modell är 245 från 1982, solblekt ljusblå, med lite charmrost i skärmkanterna och på bakluckan. Den låter alldeles för underbart när man drar igång den, som ett turbopropp-plan redo för Takeoff.
Om den ska gå i stan så finns det Volvo orginalstereo med Jan Sparring-kasett eller Ingemar Nordströms saxparty IV i.
Ska den gå på landväg är det ingen idé då vindbruset är för högt.
Det är lite som att åka motorcykel med tak, tmepen är som ute, vinddraget med, ljudet och lukterna, förutom att man känner lite mer av avgaserna om det är just 245:an.
Den drar ju in lite mer pga suget bakom bilen.
Mae...
Alltså, förlåt för påhoppet... Jag glömde visst ironisymbolen. Jag sa dessutom inte att din bil var dålig utan att det inte var en riktig Volvo, det tycker ju jag är en bra grej. Men men...
Om jag har sårat dig så var det absolut inte min mening. Det var menat som skoj.
Klart det är en 3.0 24 V! Det satt en 2.6 i när jag köpte den, sen bestämde jag mig för att fixa till den lite, lacka om och lite trim. Det blev ett 2.8 block från en Admiral -75 (!) plus en P13 kam från ENEM och ett Unichip. Men de vilda kusarna blev inte så många, 154 mot original 150. Vridet ökade dock till 240 nM mot 220. Detta ansågs dock inte tillräckligt, dessutom blev det svårt hos bilprovningen, knepiga avgasvärden pga kammen. Så kom jag över en smälld 3000 -90 på annons, kosan styrdes mot Sundsvall med bilsläp (80 mil typ) och 1 st 204 hk Opel köptes. Så nu går den riktigt gött!
Tyvärr har kalaset blivit lite dyrt. Men pengarna ska ju rulla!
On 2002-01-24 11:03, Porsche Daniel wrote:
Jag tror Kobban behöver lobotomeras. Hacka på sins enda "Volvokompis" här på forumet. Det är inte så klyftigt...
Hmmm volvo kompisar finns det nog mer än två!!!
38 800 mil
1 startmotor en lackning och ett urtrampninslager
Det är var jag kallar bil det!!!!
Ja ja, Volvo är outslitliga, det är väl bra. Men jag har sagt det förut och jag säger det igen, det kvittar väl vad man har för bil, huvudsaken är att man själv är nöjd och vågar stå för sitt bilval. Det kanske sticker i ögonen på en del, Opel är kanske fel för vissa, men för mig är det rätt. Volvo är det enda rätta för andra, en del kör bara BMW, Audi, VW, Suzuki eller Trabant. Det är väl ändå bilintresset som är den gemensamma nämnaren i denna klubb. Och den krista tron förstås!