Tänk på att det var utan moms, så ett par 225/45R17 kostar 1657:- med frakt och miljöavgift.Audi Filip skrev:Dom däcken ser ju inte dumma ut. Sen va det ju en mycket fint pris på dom! Va anser ni om dom?Z3 skrev:Här är en hemsida med Falken Azenis däck ..
http://www.bilodackverkstan.com/falkenracing.htm
Vilka sommardäck skall man köpa?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Äger en Bmw, kör en Volvo
Här är ytterligare en hemsida http://www.tinfree.se
med snygga fälgar ... Det ligger uppe vid Torsvik Momarken .
med snygga fälgar ... Det ligger uppe vid Torsvik Momarken .
Jag fick följande svar från återförsäljaren av Falken Azenis:
Falken Azenis är ett "Super sportdäck" Framtaget för sportbilar som körs på bana "Trackday" och på allmän väg . Det är dock EJ E märkt men DOT märkt. Vilket betyder att det ej är godkänt för gatan i Europa,men i godkänt i övriga världen!!? sånt e livet E märkning kostar pengar .
Däcken kan endast handlas genom mej som det ser ut i dagsläget.
Däcket är ca 0,3-0,5 sec långsammare än Yokohama 032 enligt våra tester ,beroende på bana. men billigare och minst dubbla slitstyrkan.Däcket är ärligt = när det släpper så släpper det mjukt.
Inställningar är individuellt,men vi har kört på original inställning dock 2
grader camber. Lufttryck 2,8 kg varma däck.uppmätt däck temp 122 grader!!!
helt ok enligt japanerna. Hoppas att detta bringat klarhet MVH Fjomme.
Falken Azenis är ett "Super sportdäck" Framtaget för sportbilar som körs på bana "Trackday" och på allmän väg . Det är dock EJ E märkt men DOT märkt. Vilket betyder att det ej är godkänt för gatan i Europa,men i godkänt i övriga världen!!? sånt e livet E märkning kostar pengar .
Däcken kan endast handlas genom mej som det ser ut i dagsläget.
Däcket är ca 0,3-0,5 sec långsammare än Yokohama 032 enligt våra tester ,beroende på bana. men billigare och minst dubbla slitstyrkan.Däcket är ärligt = när det släpper så släpper det mjukt.
Inställningar är individuellt,men vi har kört på original inställning dock 2
grader camber. Lufttryck 2,8 kg varma däck.uppmätt däck temp 122 grader!!!
helt ok enligt japanerna. Hoppas att detta bringat klarhet MVH Fjomme.
Rikard
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Här finns lite o läsa inom det här området. http://home.swipnet.se/wheelbase/dackstester.htm

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97

Kona Kahuna -03
-
- Legend!
- Kontakt:
Bridgestone är säkert bra däck oxå .Z3 skrev:Lotus Samuel, jag och en annan Z3 ägare har redan beställt Continentaldäck. Jag får dom vilken dag som helst. Åka fort .. jojomänsann det måste dom tålaHan som oxå beställt samma sorts däck som jag han kör på bana med sin Z, så dom här däcken måste klara/tåla höga hastigheter.
Mvh
Maria
-
- Legend!
- Kontakt:
Kungdäck!!!!!
Jag slog på stort och köpte Pirelli zero nero via en polare som jobbade på däckfirma. Jag är riktigt nöjd med dessa. Dom har ju inte blivit riktigt påfrestade än..... men vi får väl se till sommarn...jag längtar 

-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
Re: Kungdäck!!!!!
De är inte dumma de. Körde Bilsport Superstage med dem. Lite sladdiga när de är för varma. Men man vet var man har dem. Slits fort när man kör som en idiot.Gti Mange skrev:Jag slog på stort och köpte Pirelli zero nero via en polare som jobbade på däckfirma. Jag är riktigt nöjd med dessa. Dom har ju inte blivit riktigt påfrestade än..... men vi får väl se till sommarn...jag längtar

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport