Blev stoppad av polisen.....

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Mae
Legend!

Blev stoppad av polisen.....

Inlägg av Mae »

.... i lördags natt.
Jag och frugan hade varit och hälsat på några kompisar i Karlskrona och så när vi kom till Pukavik vid halv ett på natten så stod dom där med sina fina polisbilar och stannade varje bil.

Jag hade faktiskt kört laglydigt hela vägen. :mhihi:
Ja fick blåsa och så gick polisen runt bilen och så kom han tillbaka och sa:
"Fin bil du har men den låter lite mycket. Vad har du gjort med den?"

Mitt svar:
Jag har inte gjort något med den. Den var så när jag köpte den."

Så jag talade ju faktiskt sanning. Bilen var ju trimmad redan när jag köpte den.
Jag påpekade också att bilen var nybesiktigad.

//Mae
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Anledningen till att han frågade kan ju berott på att det står performence by Nordic bak på din bil... Det behövs ju inte mycket för att fatta att den är trimmad då... :lol:

Eller du kanske har tagit bort det? :confused:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Ando
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Ando »

Är det bytt avgasrör på din bil? För annars skulle den inte låta mycket mer!
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Hur är detta med trimning? Får man trimma bilar? För man får väl inte öka ett visst antal Kw per kilo eller va de är?? Finns de något straff för detta?

Peace! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Ando skrev:Är det bytt avgasrör på din bil? För annars skulle den inte låta mycket mer!
Det sitter ett 2,5" rostfritt avgassytem från Ferrita monterat med ett 4" slutrör.
Så det låter ju lite x-tra om man säger så. :mhihi:
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Z3
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Z3 »

Hej hej !

Jag har blivit stoppad av polisen 4 gr på ett år. Detta på p.g.a att jag har kört med en liten nummerdekal fram. Dom senaste två gångerna var nu den 11 nov och den 22 nov. Jag har fått böta 400 kr varje gång + att polisen sa till mig nu sist att jag måste kontrollbesikta Z3:an för falskskyltning :-? .... hmmm det var inte roligt. Men gjort är gjort .. jag besiktade bilen förra veckan med originalskylten ditsatt.
Visst var det snyggt med den lilla dekalen ... men frågan är om det är värt att bli stoppad stup i kvarten och få böter jämnt ??
Nu kör jag "lagligt" och det känns faktiskt bra ... MEN det är inte lika snyggt ....
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Z3 skrev:Hej hej !

Jag har blivit stoppad av polisen 4 gr på ett år. Detta på p.g.a att jag har kört med en liten nummerdekal fram. Dom senaste två gångerna var nu den 11 nov och den 22 nov. Jag har fått böta 400 kr varje gång + att polisen sa till mig nu sist att jag måste kontrollbesikta Z3:an för falskskyltning :-? .... hmmm det var inte roligt. Men gjort är gjort .. jag besiktade bilen förra veckan med originalskylten ditsatt.
Visst var det snyggt med den lilla dekalen ... men frågan är om det är värt att bli stoppad stup i kvarten och få böter jämnt ??
Nu kör jag "lagligt" och det känns faktiskt bra ... MEN det är inte lika snyggt ....
Finns en här uppe som gör små nummerplåtar som polisen inte kan säga något om! Han gör dom med vägverkets emblem och de är reflekterande å allt! http://www.umea-solfilm.nu/ Han har även ett nytt företag som heter Umeå bilstylig & Racing, men kommer inte ihåg adressen dit! Men på solfilmsadressen finns iaf e-mail så man kan få kontakt med honnom!
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Audi Filip skrev:
Finns en här uppe som gör små nummerplåtar som polisen inte kan säga något om! Han gör dom med vägverkets emblem och de är reflekterande å allt! http://www.umea-solfilm.nu/
De är ju minst lika olagliga trots att de är snygga... :roll:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Z3
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Z3 »

Audi Filip ... är du säker på att inte polisen säger något om det ?? det låter rätt otroligt i så fall. Men tack för tipset .. jag ska kolla upp det :)
danne
Administratör
Kontakt:

Inlägg av danne »

Audi Filip skrev:Finns en här uppe som gör små nummerplåtar som polisen inte kan säga något om! Han gör dom med vägverkets emblem och de är reflekterande å allt! http://www.umea-solfilm.nu/ Han har även ett nytt företag som heter Umeå bilstylig & Racing, men kommer inte ihåg adressen dit! Men på solfilmsadressen finns iaf e-mail så man kan få kontakt med honnom!
De är ju fortfarande lika olagliga. De enda som får göra regskyltar är Strålfors. Allt annat är falskskyltning.
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Z3
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Z3 »

Porsche Daniel skrev:
Audi Filip skrev:
Finns en här uppe som gör små nummerplåtar som polisen inte kan säga något om! Han gör dom med vägverkets emblem och de är reflekterande å allt! http://www.umea-solfilm.nu/
Tyvärr är det inte lagligt .... dom enda godkända är vägverkets egna skyltar.
Men om man bygger om bilen och kan visa att originalskylten inte får plats ? Då kanske man kan få dispans har jag hört .... någon som vet något om detta ?
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Z3 skrev: Tyvärr är det inte lagligt .... dom enda godkända är vägverkets egna skyltar.
Men om man bygger om bilen och kan visa att originalskylten inte får plats ? Då kanske man kan få dispans har jag hört .... någon som vet något om detta ?
Nej det hjälper inte...

Men om man importerar en bil som inte har plats så kan man eventuellt fp dispans. Väldigt ovanligt dock.
Likadant med de små skyltarna.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Z3
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Z3 »

Den här killen som håller på att modifiera min Z3 säger att det ska gå att ordna små skyltar .. med motivering att dom originala inte får plats . Men jag får nog ställa in mig på att det blir ett NEJ från vägverket . Men det skadar ju inte att göra ett litet tappert försök med att skicka in bilder till VV och så får man se vad deras svar blir. Hoppas kan jag ju alltid ... :)
Zeb
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Zeb »

Grejen är väl att man måste ta hänsyn till att det ska få plats en skylt av standarddimension när man modifierar bilen, men visst kan det vara värt ett försök.
Zeb Arvidsson
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Om jag flyttar min (fram)standardskylt så långt till höger som det går, är det ok då? Ordinarie placering är annars mitt under kofångaren. Då har jag ju bara flyttat skylten ca 50 cm åt sidan, den syns minst lika bra som innan och jag får bättre luftflöde till intercoolern!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Skylten sitter väll där på alfa 156an, alltså ute på kanten.
Så det borde ju inte vara olagligt.
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Då blir det så. Ser ju räjsigt ut också!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Wrathis
Normal postare
Kontakt:

hmm

Inlägg av Wrathis »

Audi_fille med fler:

Alla skyltar förutom vägverkets skyltar är olagliga ! MEN man kan få dispens på små skyltar , då jag vet att många fått det för att den inte passar på bilen etc annars ! och vägverket har sådana för dom som får denna dispens ! :idea:

Turbonicke: Ja det är ett ex antal kW per Kilo men kommer inte ihåg det för stunden men vad kan man säga 10% annars är det böter , ombesiktning etc... för man får faktiskt inte ens chippa en bil men det syns ju inte det är ju det som är grejjen ! :nono:
// Göran
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

är det inte så att man kan slippa skylt, om man inte kan sätta dit någon? har för mig att det går..
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Fanns det nån poäng med berättelsen?
mer än att det är ganska ok att ha ett stort avgassystem :roll:
Skriv svar