Jätte Attitude Träff STHLM!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Jätte Attitude Träff STHLM!
Hejsan!
Satt här en kväll o pratade me Fille, han pratade om att de vore roligt att de kom mycket folk på våra träffar, han tyckte att vi skulle ha en JÄTTEFET Attitude träff t.e.x i Stockholm. Detta då till sommarn. Asså 2004. Är de någon som tycker detta låter intressant?? Jag tycker de skulle vara JÄTTEKUL! Boende frågan är ju störst, platser man kan hålla till på finns de säkert gott om. STHLM är en bra plats, de är ju trots allt vår huvudstad. Vi i Umeå har ca 65mil att åka, Jönköping med omnejd kanske 35-40 mil. Resan kanske känns jobbig och dyr, men packa ihop er i bilarna, sen drar vi! Jag tror detta skulle kunna va jättebra för klubbens alla medlemmar, få träffa varandra o inte bara vara ett namn i forumet eller en bil i medlemsbilarna. Jag tycker detta är något som vi borde fundera på och sen ta beslut om de. En helg i STHLM borde väl de flesta kunna undvara eller?? Tillresa på fredag, fetträff med bad, crusing, springa på STORSTAN och givetvis en massa snack om diverse saker, typ bilar, bilar och även bilar. Hemresa på söndag igen.
JAG ÄR IAF PÅÅÅ!!!!!
Peace!
Satt här en kväll o pratade me Fille, han pratade om att de vore roligt att de kom mycket folk på våra träffar, han tyckte att vi skulle ha en JÄTTEFET Attitude träff t.e.x i Stockholm. Detta då till sommarn. Asså 2004. Är de någon som tycker detta låter intressant?? Jag tycker de skulle vara JÄTTEKUL! Boende frågan är ju störst, platser man kan hålla till på finns de säkert gott om. STHLM är en bra plats, de är ju trots allt vår huvudstad. Vi i Umeå har ca 65mil att åka, Jönköping med omnejd kanske 35-40 mil. Resan kanske känns jobbig och dyr, men packa ihop er i bilarna, sen drar vi! Jag tror detta skulle kunna va jättebra för klubbens alla medlemmar, få träffa varandra o inte bara vara ett namn i forumet eller en bil i medlemsbilarna. Jag tycker detta är något som vi borde fundera på och sen ta beslut om de. En helg i STHLM borde väl de flesta kunna undvara eller?? Tillresa på fredag, fetträff med bad, crusing, springa på STORSTAN och givetvis en massa snack om diverse saker, typ bilar, bilar och även bilar. Hemresa på söndag igen.
JAG ÄR IAF PÅÅÅ!!!!!
Peace!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Re: Jätte Attitude Träff STHLM!
Japp jag är på! Kanske för att det va jag som va med å kläckte idén lite grann
Problemet med Stockholm är ju boendet, en liten tanke är ju att man kan bo en bit utanför på något vandrahemm eller liknade. Sen om man vill attt det skall vara mer av bilkörning och så än bara springa på stan så finna det säkert banor, flygrakor eller liknade inte allt för lång från stan.
En en uppställning av alla bilar mitt inne i stan på kvällen å sen lite snurra runt runt skulle va kul!
Tänk om vi kunde få dit större delen av alla medlemmar!
Problemet med Stockholm är ju boendet, en liten tanke är ju att man kan bo en bit utanför på något vandrahemm eller liknade. Sen om man vill attt det skall vara mer av bilkörning och så än bara springa på stan så finna det säkert banor, flygrakor eller liknade inte allt för lång från stan.
En en uppställning av alla bilar mitt inne i stan på kvällen å sen lite snurra runt runt skulle va kul!
Tänk om vi kunde få dit större delen av alla medlemmar!
Kan inte träffen vara på nåt ställe som har med bilar att göra. Helst bana. Tyvärr så är ju Sveriges centralast belägna bana Midlanda, om man ser det rent geografiskt. Befolkningsmässigt torde det vara Mantorp. Gelleråsen skulle kunna vara en kompromiss riktad mot oss norrlänningar. Annars lockar väl inte Sthlm med någonting direkt motoranknutet såvida det inte skulle gå att ordna nån slags rattlåsracing där. Finns någon som har kontakter med Blackrace eller liknande? Mest för att få tillgång till ställe att hålla till på sen också för tidtagarutrustningen.
Annars som flera påpekat är ju boende ingen större match eftersom halva Sthlm består av före detta norrlänningar.
Annars som flera påpekat är ju boende ingen större match eftersom halva Sthlm består av före detta norrlänningar.
Rikard
-
- Kontakt:
Jag som bor ganska nära Stockholm (och har varit där ett antal gånger) anser väl inte den staden som så särkilt bilvänlig. Fördelen med Stockholm är ju att det finns mycket annat att titta på och göra. Men det finns ju knappt en parkering att uppbringa.
Skulle då vilja föreslå att vi gjorde något antingen i Eskilstuna eller Västerås.
Ett väldigt bra tillfälle vore Big Power Meet i Västerås, då finns det mycket att titta på och göra. Men nu vet jag inte om den träffen kommer att få vara i Västerås nästa år....
Fördelen med Eskilstuna är att det är nära (10 mil, 1 h) till Stockholm om man vill göra något där. Sedan brukar det annordnas träffar här där t.o.m Stockholmarna kommer på.
Ett annat alternativ är en träff på Malmbyflygfält i Strängnäs.
Skulle då vilja föreslå att vi gjorde något antingen i Eskilstuna eller Västerås.
Ett väldigt bra tillfälle vore Big Power Meet i Västerås, då finns det mycket att titta på och göra. Men nu vet jag inte om den träffen kommer att få vara i Västerås nästa år....
Fördelen med Eskilstuna är att det är nära (10 mil, 1 h) till Stockholm om man vill göra något där. Sedan brukar det annordnas träffar här där t.o.m Stockholmarna kommer på.
Ett annat alternativ är en träff på Malmbyflygfält i Strängnäs.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
-
- Kontakt:
Visst, bara jag får några fler med mig som är villiga att hjälpa till.TurboNicke skrev:Men Gindemo, de är ju strålande, då sätter vi dig som ansvarig för detta... Eftersom du är från trakten!!!
Peace!
Samt att vi blir några stycken som kommer.
Sedan behövs det många friska idér på vad vi kan göra, när, hur och var.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
-
- Kontakt:
Det är bara att ringa om du vill bli avlastad, du som har barn och hela paketetGindemo skrev:
Visst, bara jag får några fler med mig som är villiga att hjälpa till.
Samt att vi blir några stycken som kommer.
Sedan behövs det många friska idér på vad vi kan göra, när, hur och var.
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.