lite frågor angående postgiro..

Här kan du ställa frågor riktade direkt till styrelsen. Du måste vara registrerad som användare för att kunna skriva här.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen, Styrelse

davidj
Postare
Kontakt:

lite frågor angående postgiro..

Inlägg av davidj »

Jag är ju inte den smartaste.

blev medlem och fick ett mail..
och nu har jag efter typ 2 veckor hämtat ett inbetalningskort och har några frågor på hur man skriver såna här.

"Ditt medlemsnummer är 863.

Medlemsavgiften på 150kr skall betalas in på postgiro 122276-9
På blanketten skall namn och medlemsnummer MÅSTE anges på blanketten"

Vad ska man fylla i?
betalningsmottagare?
avsändare?
övriga meddelanden?
till postgirokonto blir det 3 "vita fält" över, ska det va så?

mvh "en som inte vet nåt"
Ford Sierra Cosworth -91
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Jadu.. exakt hur postgiroblanketten ser ut vet jag inte. Men du ska ju skriva attitudes postgironr i den högra delen där det står postgironr. Sen ska det stå attitudemotorclub som betalningsmottagare. Och ditt namn och din adress i dom fälten under där det förmodligen står nåt om betalningsavsändare eller nåt liknande.

I den vänstra stora vita rutan skriver man det meddelande som mottagaren ska se. Dvs ditt medlemsnr och namn. Då vi redan har dina uppgifter knutna till ditt medlemsnr behövs bara det men namnet är bra att skriva också ifall nån siffra skulle bli otydligt. Summan ska ju också fyllas i i dom små rutorna där nere, men dom på posten hjälper dig garanterat med detta.

Det kanske inte är så självklart hur man gör. Vi kanske skulle ta och förtydliga betalningsinstruktionerna lite??

Mvh
Samuel
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
davidj
Postare
Kontakt:

Inlägg av davidj »

Lotus Samuel skrev:Jadu.. exakt hur postgiroblanketten ser ut vet jag inte. Men du ska ju skriva attitudes postgironr i den högra delen där det står postgironr. Sen ska det stå attitudemotorclub som betalningsmottagare. Och ditt namn och din adress i dom fälten under där det förmodligen står nåt om betalningsavsändare eller nåt liknande.

I den vänstra stora vita rutan skriver man det meddelande som mottagaren ska se. Dvs ditt medlemsnr och namn. Då vi redan har dina uppgifter knutna till ditt medlemsnr behövs bara det men namnet är bra att skriva också ifall nån siffra skulle bli otydligt. Summan ska ju också fyllas i i dom små rutorna där nere, men dom på posten hjälper dig garanterat med detta.

Det kanske inte är så självklart hur man gör. Vi kanske skulle ta och förtydliga betalningsinstruktionerna lite??

Mvh
Samuel
Tack så mycket!
Då var det ifyllt.
Jag har aldrig fyllt i dessa papper trots mina 22 år på nacken, så man visst ju inte direkt..
Men ni kan ju scanna in ett postgiro blankett, och fylla i med "paintshop" eller nåt program. t.ex.
Här skriver du "attitudemotorclub", "ditt namn" "ditt medlemsnummer"
sedan kan personer klicka på bilden och få upp den i ett större format som det sedan bara är at skriva av typ.

Men tack så mycket samuel.. ska lägga på det någongång framåt.
Mvh DavidJ
Ford Sierra Cosworth -91
Skriv svar