Bankörning på Midlanda motorpark!

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Bankörning på Midlanda motorpark!

Inlägg av Fibban »

Jag vet att det är vinter nu, men planering kan man inte vara för tidigt ute med :)
Jag och Nicklas har snackat om att vi skall fixa så att vi kan köra på Midlanda motorpark som ligger mallan Sundsvall och Härnösand.
Jag har kört där vid ett tidigare tillfälle och då tillsammans med Porsche klubben. Det har kostat 300kr / person och då för en 4-5h körning som oftast är kvällstid. I priset inngår en lättare genomgång av körställningar, spårval, säkerhet m.m. Och dessutom en försäkring som täcker ev skador.
Jag tror att det finns stor möjligheter att Attitude får vara med på dessa körningar.
Skulle vara kul om vi även kunde få upp några söderlänningar på en sådan träff.
Det är en ganska krävande bara för bilen (Bromsarna) Banan ligger nämligen i en backe med 25m höjdskillnad.
Här finns en bild över banan:
http://www.rejsa.nu/?bana_info.asp?midlanda
Vad tror ni om detta?
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
NZORIKKO
Postar så det viner...

Inlägg av NZORIKKO »

Jag är med.
En bra sak som vi brukar ha med Alfaklubben är ett Rescue Team som finns i Iggesund de har bytt namn så jag minns inte vad de heter men det är otroligt bra att veta att de finns om man ska ladda på banan. Nackdelen är att de kostar kanske en 4 - 5000 kr för en dag.
Rikard
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

NZORIKKO skrev:Jag är med.
En bra sak som vi brukar ha med Alfaklubben är ett Rescue Team som finns i Iggesund de har bytt namn så jag minns inte vad de heter men det är otroligt bra att veta att de finns om man ska ladda på banan. Nackdelen är att de kostar kanske en 4 - 5000 kr för en dag.
synd man måste halvägs upp i sverige för de.. ringen är ju nästan närmare? Men förhoppningsvis finns de några entasiaster som åker! Själv säger nog plånboken och bilen ifrån med en gång.. :-(
Gutta
Megapostare!

Inlägg av Gutta »

Ivarsch skrev: Själv säger nog plånboken ifrån med en gång..
skyways har ju klick billjetter från 350 kr landvetter - midlanda! avgår 3 gånger per dag. men det blir nog dyrt att ta med sig bilen :roll: :roll:
Gustav Malmborg
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Gutta skrev:
Ivarsch skrev: Själv säger nog plånboken ifrån med en gång..
skyways har ju klick billjetter från 350 kr landvetter - midlanda! avgår 3 gånger per dag. men det blir nog dyrt att ta med sig bilen :roll: :roll:
Ja det är ju det där ,med pengarna och avstånden!
Själv så kommer jag iaf garanterat att komma ner och köra med er, på Anderstorp eller vid något annat tillfälle!
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Man kan aldrig vara för tidigt ute, de lediga dagarna brukar gå åt snabbt med alla olika klubbar som vill boka. :drive:

Det är lite dåligt med träffar uppe i norr men det beror inte på att vi i motorsport utskottet inte bryr oss om er ovanför oss utan att vi inte har trott att det skulle gå ihop sig med banhyra och sådant, då är ju en samträff ett bra alternativ. :thumbsup:
SamuelH
Postar så det viner...
Kontakt:

....

Inlägg av SamuelH »

Hade grymt gärna kört.. frågan är bara om det kommer funka. Man är ju som fast i rakt fram träsket, trots att jag tycker det är roligare att åka runt runt... Men det kostar ju så mycket! Lyckas jag kosta på bromsar till nästa säsong är jag med :blush:
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Audi Filip skrev:Ja det är ju det där ,med pengarna och avstånden!
Själv så kommer jag iaf garanterat att komma ner och köra med er, på Anderstorp eller vid något annat tillfälle!

Låter fint!!
Ja hade man haft jobb o inte vart student så hade de vart en annan sak..
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Re: ....

Inlägg av Fibban »

Wokpanna skrev:Hade grymt gärna kört.. frågan är bara om det kommer funka. Man är ju som fast i rakt fram träsket, trots att jag tycker det är roligare att åka runt runt... Men det kostar ju så mycket! Lyckas jag kosta på bromsar till nästa säsong är jag med :blush:
Ja men det går ju rakt fram då och då :mhihi:
Du skulle ha skippat att beställa lustiga gasen å satsat på bromsar i stället!
Bild
SamuelH
Postar så det viner...
Kontakt:

...

Inlägg av SamuelH »

Ekonomin, jag måste tänka på ekonomin. Att få pengar tillbaka på att investera bromsar är nog rätt svårt. Gasen får jag inte bara tillbaka pengar på, utan tjänar också. Den dagen jag säljer det. :)

Det är svårt att tro, men det finns faktiskt en tanke bakom min val/prioriteringar... Oftast :mhihi:

Näedå, bromsar måste jag nästan ha.. Åka världens sämsta orginalbromsar i en bil med dubbla orginaleffekten och lite till känns inte så lockande!
Skriv svar