Gummihusets båt

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Gindemo
Lever här på forat...

Gummihusets båt

Inlägg av Gindemo »

Igår var jag och arbetade på en marina i Oxelösund.

Ett ganska imponerade ställe, där ligger det mestadels stora sportbåtar i de jättelika hallarna. Tror att det kostar 30.000 - 50.000 för vinterförvaring av en båt i en varm hall. Det var väldigt trångt mellan lyxåken, fattar inte hur man kan få in dessa klossar så tätt. Vissa var det bara centimetrar i mellan.

På stället dök ägaren av Gummihuset upp, Jocke, det visade sig att han hade sin båt liggandes i den hallen vi jobbade i.
En ganska imponerande skapelse.....

När alla hade gått hem för kvällen tog jag och inspekterade båten lite närmre.
Det är väldigt mäktigt att titta in i ett motorutrymme och se TVÅ raka turbo matade dieselsexor (Volvopenta). (Fatta dom i min 240)
Så tänkt på vart era pengar går nästa gång ni köper däck eller fälgar hos Gummihuset. Det var ingen dålig bil han åkte i heller....

Fast hans båt var inte störst i samlingen. :roll:
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Ando
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Ando »

Okej, så är det fel att tjäna pengar? Eller vad ville du säga med tråden?
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

De är aldrig fult att tjäna pengar, inte för att gindemo menar något sånt i sitt inlägg utan mer som en parentes. :D De är bara roligt om de går bra för en del om de satsar på ett "udda" område att jobba med.
/Andreas
Ando

Inlägg av Ando »

Andreas K skrev:De är aldrig fult att tjäna pengar, inte för att gindemo menar något sånt i sitt inlägg utan mer som en parentes. :D De är bara roligt om de går bra för en del om de satsar på ett "udda" område att jobba med.
Nja, udda och udda. Alla ska ju ha 4 däck till sina bilar :D
Nej, det var kanske inte så han menade...
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

Ando skrev:Okej, så är det fel att tjäna pengar? Eller vad ville du säga med tråden?
Nä, det var inte så jag menade.
Faktum är de är ganska billiga på däck. Men de har ju ingen kundmottagning, troligvis för att det tar för mycket tid och ger så lite pengar. Nä deras motto är att sälja mycket, enkelt och billigt. Det är ju så man tjänar pengar. Att sälja lite och dyrt blir ingen rik på.

Dock så går det ju att köpa billigare än hos dom, fast då måste man ju oxå veta vart. Här i stan är det faktiskt ganska hård konkurrens mellan däckförsäljarna.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Skriv svar