Super Volvon!

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Mae
Legend!

Super Volvon!

Inlägg av Mae »

Vad kul att dom har fått ännu mera fart i R-modellerna. :D

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 37,00.html
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

BS
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

De är som vanligt med Volvo, dom vägrar sälja sina värstingar i Sverige... De är dumt...

Peace! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Lotus Samuel skrev:BS
:confused:

Vad menar du?

BS= Bull Shit eller? :confused:
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Japp, Bullshit.

Tittar man på bilderna så ser man att det knappast är nåt volvo är inblandade i. Det som står i aftonbladet kan man ju glömma som vanligt.

500hk i en 2.5liter maskin =200hk/liter. Då får man ha rätt elaka kammar och då klarar den knappast några avgaskrav, speciellt inte i usa. Kollar du på bromsarna se du att det är så pinsamt dåligt byggt så man undrar om dom tänkt överhuvudtaget. Kolsvarta bakljus med ögonlock? Nja, tror inte volvo skulle godkänna det. :wink:
Sist men inte minst. Stora nätgrillar från realcar både bak och fram. endel undommar kanske tycker det är snyggt. Men knappast nåt man kan sälja för 800000:-

Sen står det "Estimated 500hp" vilket betyder uppskattat. Dom har alltså inte mätt effekten. Dessutom är 500hp = 507hk så dom har alltså ökat effekten med 207hk på en redan trimmad motor. Säkert. :lol:
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jag tror ju bara detta är ett reklamtrick och imagebooster. 8)

Det vore ju skoj. Men hållbarhet i en sån motor för att gå 25000 mil är nog ganska otänkbart... :roll:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Martin Fåglefelt

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Borra upp motorn, förlänga slaglängden, sänka kompressionen, ladda på med dubbla turbosar, ladda hejdundraden....och...nepp....det är bara blaj....

men stylingen funkar nog....(inte min smak, men den kan nog hålla 25k mil).... 8)
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Jag tror nog inte att detta är "BS".

Har du läst dom andra länkarna Samuel?
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Det är ju bara ett trimföretag som BSR fast i usa som har trimmat en S60R och stylat den till mässan och ljugit ihop lite siffror för att få lite uppmärksamhet.
Jättebra att ha ett hål i huven så det regnar rakt ner i luftfiltret.

Börjar dom sälja den i det utförandet på finnvedensbil i värnamo så ska jag köpa en det lovar jag.
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Det dyker ju ofta upp sådana här spektakulära bilar på mässor och i tidningar lite överallt. Just för att skapa publicitet kring märket.

Och denna tråden är ju ett bevis på att de lyckats.

Men skulle ni bilen bli verklighet så är det ju skitkul!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

Lotus Samuel skrev:
Börjar dom sälja den i det utförandet på finnvedensbil i värnamo så ska jag köpa en det lovar jag.

Antecknar detta :teacher:
/Andreas
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Andreas K skrev:
Lotus Samuel skrev:

Antecknar detta :teacher:
Kom då ihåg att det är kolsvarta bakljus på den. :wink:
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Bild

Jag tycker att denna bilden säger allt om hur seriöst detta är... Om man hade använt hela skivan så hade man nog sluppit att använda dubbla ok.

Mae, var inte så godtrogen.. :roll: Aftonbladet ljuger oftast. :evil:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Martin Fåglefelt

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Det är väl så, att de har trimmat motorn så pass, så den lämnade de hästarna innan motorn sprängdes....sen tar de samma delar, slänger in den i bilen, stylar...och sen har de precis som i stereosammanhang...inte ljugit...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

Porsche Daniel skrev:Bild

Jag tycker att denna bilden säger allt om hur seriöst detta är... Om man hade använt hela skivan så hade man nog sluppit att använda dubbla ok.

Mae, var inte så godtrogen.. :roll: Aftonbladet ljuger oftast. :evil:
eftersom att den finns på volvocars.us och på swedespeed.com och på volvocars-pr.com så tror jag att denna gång är aftonbladet lite mer tillförlitligt.. men om det går att köra den utan att ha sönder motorn säger jag inget om..... fälgarna är iaf snygga :D :thumbsup:
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Lotus Samuel skrev:Japp, Bullshit.

Tittar man på bilderna så ser man att det knappast är nåt volvo är inblandade i. Det som står i aftonbladet kan man ju glömma som vanligt.

500hk i en 2.5liter maskin =200hk/liter. Då får man ha rätt elaka kammar och då klarar den knappast några avgaskrav, speciellt inte i usa. Kollar du på bromsarna se du att det är så pinsamt dåligt byggt så man undrar om dom tänkt överhuvudtaget. Kolsvarta bakljus med ögonlock? Nja, tror inte volvo skulle godkänna det. :wink:
Sist men inte minst. Stora nätgrillar från realcar både bak och fram. endel undommar kanske tycker det är snyggt. Men knappast nåt man kan sälja för 800000:-

Sen står det "Estimated 500hp" vilket betyder uppskattat. Dom har alltså inte mätt effekten. Dessutom är 500hp = 507hk så dom har alltså ökat effekten med 207hk på en redan trimmad motor. Säkert. :lol:
Pris och Aftonbladet gör ju att man tvivlar.

Men sett ur trimmningssynpunkt, det ska ju gå en 850 med ca 500 kusar runt om på stripparna i södra sverige som INTE trailas dit och har org auto.låda. Omöjligt? NEJ! Orimligt? JA!
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Att trimma en bil till 200hk/l är inte svårt. Det klarar till och med jag. Men att därefter lyckas få igenom den med lagliga avgaskrav, speciellt i californien där denna volvon trimmats är nog inte det lättaste. Om inte omöjligt.

Dom volvosarna som går på strippen med 500hk totalrenoveras ju minst 1ggr/år Så det kan bli lite jobbigt om man inte är så händig :mhihi:
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jag tror ingen betvivlar att det går att göra.

Men det är ju stor skillnad mot att den kan göras och att den kommer att gå i produktion. Jag tror som sagt att det är ett reklamtrick för att få folk att tycka att Volvo är ett häftigt och sportigt märke.

Om de lyckas att få hållbarhet i 200hk/liter så att Herr Svensson kan använda bilen både i kalla Ryssland och i Iran, då är jag otroligt imponerad! Men det kommer inte att hända. Ledsen pojkar. :oops:

Det är nog bättre att de försöker få till väghållningen i sina nuvarande modeller. :saythat:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Porsche Daniel skrev:Jag tror ingen betvivlar att det går att göra.

Men det är ju stor skillnad mot att den kan göras och att den kommer att gå i produktion. Jag tror som sagt att det är ett reklamtrick för att få folk att tycka att Volvo är ett häftigt och sportigt märke.

Om de lyckas att få hållbarhet i 200hk/liter så att Herr Svensson kan använda bilen både i kalla Ryssland och i Iran, då är jag otroligt imponerad! Men det kommer inte att hända. Ledsen pojkar. :oops:

Det är nog bättre att de försöker få till väghållningen i sina nuvarande modeller. :saythat:
Mmmmm, oroa dig mer för Iran i så fall.
Skriv svar