Tittar man på bilderna så ser man att det knappast är nåt volvo är inblandade i. Det som står i aftonbladet kan man ju glömma som vanligt.
500hk i en 2.5liter maskin =200hk/liter. Då får man ha rätt elaka kammar och då klarar den knappast några avgaskrav, speciellt inte i usa. Kollar du på bromsarna se du att det är så pinsamt dåligt byggt så man undrar om dom tänkt överhuvudtaget. Kolsvarta bakljus med ögonlock? Nja, tror inte volvo skulle godkänna det.
Sist men inte minst. Stora nätgrillar från realcar både bak och fram. endel undommar kanske tycker det är snyggt. Men knappast nåt man kan sälja för 800000:-
Sen står det "Estimated 500hp" vilket betyder uppskattat. Dom har alltså inte mätt effekten. Dessutom är 500hp = 507hk så dom har alltså ökat effekten med 207hk på en redan trimmad motor. Säkert.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Det är ju bara ett trimföretag som BSR fast i usa som har trimmat en S60R och stylat den till mässan och ljugit ihop lite siffror för att få lite uppmärksamhet.
Jättebra att ha ett hål i huven så det regnar rakt ner i luftfiltret.
Börjar dom sälja den i det utförandet på finnvedensbil i värnamo så ska jag köpa en det lovar jag.
Det är väl så, att de har trimmat motorn så pass, så den lämnade de hästarna innan motorn sprängdes....sen tar de samma delar, slänger in den i bilen, stylar...och sen har de precis som i stereosammanhang...inte ljugit...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Jag tycker att denna bilden säger allt om hur seriöst detta är... Om man hade använt hela skivan så hade man nog sluppit att använda dubbla ok.
Mae, var inte så godtrogen.. Aftonbladet ljuger oftast.
eftersom att den finns på volvocars.us och på swedespeed.com och på volvocars-pr.com så tror jag att denna gång är aftonbladet lite mer tillförlitligt.. men om det går att köra den utan att ha sönder motorn säger jag inget om..... fälgarna är iaf snygga
[Joel Christoffersson]
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Tittar man på bilderna så ser man att det knappast är nåt volvo är inblandade i. Det som står i aftonbladet kan man ju glömma som vanligt.
500hk i en 2.5liter maskin =200hk/liter. Då får man ha rätt elaka kammar och då klarar den knappast några avgaskrav, speciellt inte i usa. Kollar du på bromsarna se du att det är så pinsamt dåligt byggt så man undrar om dom tänkt överhuvudtaget. Kolsvarta bakljus med ögonlock? Nja, tror inte volvo skulle godkänna det.
Sist men inte minst. Stora nätgrillar från realcar både bak och fram. endel undommar kanske tycker det är snyggt. Men knappast nåt man kan sälja för 800000:-
Sen står det "Estimated 500hp" vilket betyder uppskattat. Dom har alltså inte mätt effekten. Dessutom är 500hp = 507hk så dom har alltså ökat effekten med 207hk på en redan trimmad motor. Säkert.
Pris och Aftonbladet gör ju att man tvivlar.
Men sett ur trimmningssynpunkt, det ska ju gå en 850 med ca 500 kusar runt om på stripparna i södra sverige som INTE trailas dit och har org auto.låda. Omöjligt? NEJ! Orimligt? JA!
Att trimma en bil till 200hk/l är inte svårt. Det klarar till och med jag. Men att därefter lyckas få igenom den med lagliga avgaskrav, speciellt i californien där denna volvon trimmats är nog inte det lättaste. Om inte omöjligt.
Dom volvosarna som går på strippen med 500hk totalrenoveras ju minst 1ggr/år Så det kan bli lite jobbigt om man inte är så händig
Men det är ju stor skillnad mot att den kan göras och att den kommer att gå i produktion. Jag tror som sagt att det är ett reklamtrick för att få folk att tycka att Volvo är ett häftigt och sportigt märke.
Om de lyckas att få hållbarhet i 200hk/liter så att Herr Svensson kan använda bilen både i kalla Ryssland och i Iran, då är jag otroligt imponerad! Men det kommer inte att hända. Ledsen pojkar.
Det är nog bättre att de försöker få till väghållningen i sina nuvarande modeller.
Porsche Daniel skrev:Jag tror ingen betvivlar att det går att göra.
Men det är ju stor skillnad mot att den kan göras och att den kommer att gå i produktion. Jag tror som sagt att det är ett reklamtrick för att få folk att tycka att Volvo är ett häftigt och sportigt märke.
Om de lyckas att få hållbarhet i 200hk/liter så att Herr Svensson kan använda bilen både i kalla Ryssland och i Iran, då är jag otroligt imponerad! Men det kommer inte att hända. Ledsen pojkar.
Det är nog bättre att de försöker få till väghållningen i sina nuvarande modeller.