blir sur..

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

blir sur..

Inlägg av BOB »

Har köpt mej en peugot 205 mycket billigt. den vill inte alltid starta när den har gått en kort sträcka typ 2-3 km och bara är halv varm då är den så sur när jag ska starta igen. startar bra när den är kall och varm. Vad kan detta bero på? bilen blir då sur som bara den
kan det vara så att när jag startar den kall så fetar den på med bränsle så när jag bara kör kortare sträckor så fetar den på så det blir massa bränsle kvar i cylindrarna när jag stänger av?
några andra ideer?
Robert Gustafsson
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

kan också va så att den funktionen som ska feta på bränsle när den är kall har hängt sig så att den är på även när den blir varm. Då kan den bli rätt sur. Annars får du kolla så att luften har fri väg. Hur är filtret?
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Zizzan
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zizzan »

Jag har liknande problem ibland när det är kyligt ute men det beror nog på automatchoken...
Bild

Cecilia Belfrage
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

samuel menar du att det kan bero på luftfiltret? Den går ju perfekt när den startar men när jag har kört bilen bara en jätte kort sträcka och stänger av den och ska starta den 10-15 min senare så startarden inte. då får man vänta typ en halvtimme så den blir kall (eller att stiften inte är dränkta i bensin). Annars så startar den perfekt...
om det som ger den mer bränsle när den är kall skulle hängt sig så borde den väl bli sur även när den är varm?
Robert Gustafsson
Skriv svar