Har köpt mej en peugot 205 mycket billigt. den vill inte alltid starta när den har gått en kort sträcka typ 2-3 km och bara är halv varm då är den så sur när jag ska starta igen. startar bra när den är kall och varm. Vad kan detta bero på? bilen blir då sur som bara den
kan det vara så att när jag startar den kall så fetar den på med bränsle så när jag bara kör kortare sträckor så fetar den på så det blir massa bränsle kvar i cylindrarna när jag stänger av?
några andra ideer?
blir sur..
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
blir sur..
Robert Gustafsson
-
- Legend!
- Kontakt:
samuel menar du att det kan bero på luftfiltret? Den går ju perfekt när den startar men när jag har kört bilen bara en jätte kort sträcka och stänger av den och ska starta den 10-15 min senare så startarden inte. då får man vänta typ en halvtimme så den blir kall (eller att stiften inte är dränkta i bensin). Annars så startar den perfekt...
om det som ger den mer bränsle när den är kall skulle hängt sig så borde den väl bli sur även när den är varm?
om det som ger den mer bränsle när den är kall skulle hängt sig så borde den väl bli sur även när den är varm?
Robert Gustafsson