Svarta bakljus!!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Svarta bakljus!!
johej, vissa av er känner ju till en viss svart suzuki, den är svart överallt, (ungefär) och nu är de dags för besiktining och då tycker inte gubben om att man har svarta bakljus... svarta blinkers... eller svarta positionsljus..
hur i hela denna vackra värld ska man få bort den fina svarta färgen!! de går ju icket! finns ju inge slut på de där...
och eftersom alla här är stadiga bilkännare så tänkte ja att ni kanske hade nå snabbt super trix som gör att färger bara försvinner... det är ju bara några dagar kvar nu till besiktningen så de skulle behövas ett smärre mirakel...
hör av er...
tnx
hur i hela denna vackra värld ska man få bort den fina svarta färgen!! de går ju icket! finns ju inge slut på de där...
och eftersom alla här är stadiga bilkännare så tänkte ja att ni kanske hade nå snabbt super trix som gör att färger bara försvinner... det är ju bara några dagar kvar nu till besiktningen så de skulle behövas ett smärre mirakel...
hör av er...
tnx
BMW 325i coupé E36 -92
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
Problemet är att många bönder å klåpare sprayar ljusen med svart spray å då är det svårt att få bort. Använder man riktig toningsfärg så räcker det oftast med t-röd.Andreas skrev:Jag köpte en speciell spray för att ta bort toningsfärg med. Den funkar kanonbra. Bara att spraya på och sedan så flagnar färgen bort!
Jag köpte den på micro för några år sedan. Vet dock inte om de har kvar den längre....
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Var dom lackade med hammarlack också???Andyman skrev:Spruta på aseton och vänta några minuter så bubblar sig färgen efter ett tag och är bara att skrapa bort... Så gjorde jag med min passat med svartlackade bakljus, jag fick tipset av besiktningsgubben...
Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99
Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97
Kona Kahuna -03
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
gör det så du kan tala om hur man ska göraTurboNicke skrev:Så kommer jag att göra, byta glasen bara, sen ska dom andra glasen in för en OPERATION!!! Byta bort de orangea glaset mot vitt, likaså de röda som sitter på luckan, ska bli vitt! återkommer med resultat!!
Peace!!!
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
SAAB 99 GL -77
Fotograf