Projektbil!!!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Projektbil!!!
Har kommit över en Opel kadett 1.2s som min flickvän haft tidigare. Tänkte höra om det är någon som har en 1.9 eller 2.0 motor liggandes. Skulla vara kul att "tuna" lite. 

Tjena, för en vecka sedan hade jag en 2.2:a och femväxlat liggande men det gjorde jag mig av med samtidigt som jag krängde min Kadett C, grymt rolig bil med ovan nämd motor, när allt lirar...
Lycka till med byggandet!
Lycka till med byggandet!
Jonathan Egerbo/
Opel Omega Kombi -98
Bmw 525 Touring -95
Opel Vectra -93
Vw Polo -82
-----------------------------------------------------
Opel Omega Kombi -98
Bmw 525 Touring -95
Opel Vectra -93
Vw Polo -82
-----------------------------------------------------
Re: Projektbil!!!
Japp då tycker jag att du kan komma och tränings-tuna lite på Teg!!Gti Mange skrev:Har kommit över en Opel kadett 1.2s som min flickvän haft tidigare. Tänkte höra om det är någon som har en 1.9 eller 2.0 motor liggandes. Skulla vara kul att "tuna" lite.
/MP Peter
Tuningdax!
När skall vi ha mekarkväll hos "motorpastorn" igen. Har hittat en 1.9 liters turbosnurra med getraglåda för 3 papp från Helsingborg. Lite långt härifrån.
Hoppas hitta någon närmre!! Bakhjulsdrivet är ju faktiskt riktigt kul 

-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Re: Tuningdax!
Jag bor ju i skåne och jag skall upp till Luleå snart (det ligger väl i närheten) så jag kan ta motorn på planet...... not!Gti Mange skrev:När skall vi ha mekarkväll hos "motorpastorn" igen. Har hittat en 1.9 liters turbosnurra med getraglåda för 3 papp från Helsingborg. Lite långt härifrån.Hoppas hitta någon närmre!! Bakhjulsdrivet är ju faktiskt riktigt kul

-
- Gör inte annat än skriver...