Låskolv till E30 = E28???

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Låskolv till E30 = E28???

Inlägg av Ivarsch »

Hej! Slet isär mitt lås häromdagen då det inte har funkat sen jag köpte bilen.. Det var inte mycket att ha alls.. efter mycket slit så fick jag iaf ut alla blecken så nu är jag på jakt efter en låskolv att stoppa mina bleck i.

Finns det nån som vet om det är samma kolv i 5-serien? E28 för det var det enda de hade inne här som var i närheten.. Det är ändå en bit i onödan så jag vill inte åka dit om det är helt kört. , nån som vet?
Zeb
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Zeb »

Nu vet jag inte om du menar låset på dörrarna eller bagageluckan eller kanske tom rattlåset, men jag antar att du menar till dörrarna och i så fall
är det åtminstone enligt ETK inte samma reservdelsnummer på e28 som e30.
Zeb Arvidsson
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Zeb skrev:Nu vet jag inte om du menar låset på dörrarna eller bagageluckan eller kanske tom rattlåset, men jag antar att du menar till dörrarna och i så fall
är det åtminstone enligt ETK inte samma reservdelsnummer på e28 som e30.
var visst tidigt imorse.. men du anade rätt.. Det var dörrarna jag menade. får leta vidare då.. Kan en tidig E34:a fungera bättre i brist på E30 delar eller?
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jag letade bakluckelås till min M3E30 men det var bara E30 som passade
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Mephiboseth
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Mephiboseth »

Ett tips är att gå in på http://www.bildelsbasen.se/ och söka. Fick ett antal träffar där.
Ett lås är ju inte så stort så det borde inte bli några höga fraktkostnader.
<B>Marcus Ekeroos</B>
marcus.ekeroos@attitudemotorclub.com

Vem behöver bromsar när det finns tuta?!?

http://www.ekeroos.se
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Ekeroos skrev:Ett tips är att gå in på http://www.bildelsbasen.se/ och söka. Fick ett antal träffar där.
Ett lås är ju inte så stort så det borde inte bli några höga fraktkostnader.
får väl ta det i värsta hand.. men hoppas lite på den lokala skroten i mariestad nu.. får väl se hur det går.. de skulle ha några inne iaf..

får se vad farbror besiktningsgubbe säger om att jag inte har nån innersida på dörren. Bprde ju inte vara några problem då all funktionalitet sitter på, som handtag, vindrutevev och dörröppnare.. men ändå.. man vet ju aldrig. På onsdag klockan 07,00 gäller de!
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Du får inte ha några vassa kanter på insidan av dörren. Alltså måste dörrsidan sitta där! Om du inte bygger din egen av aluminium.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Porsche Daniel skrev:Du får inte ha några vassa kanter på insidan av dörren. Alltså måste dörrsidan sitta där! Om du inte bygger din egen av aluminium.
Men det är det ju inte.. sitter ju nån plastfilmshistoria där.. hmm.. men den kan ju gå sönder o så.. har ju dörrsidan med mig.. får väl stoppa dit den i värsta fall då..
Ando
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Ando »

Varför sätter du inte dit den innan då? Sätt dubbelhäftande tejp bakom som nödlösning, så slipper du oroa dig.
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Ando skrev:Varför sätter du inte dit den innan då? Sätt dubbelhäftande tejp bakom som nödlösning, så slipper du oroa dig.
Skulle ju kunna stoppa dit dörrsidan.. plastfilmen sitter där redan.. grejen är ju att om man stoppar dit dörrsidan kommer ju ytterligare ett gäng sånna där plstplupppar gå sönder när man ska få den eländet från dörren sen.. eller rättare sagt.. de lossnar inte från plåtdörren och då går masonitskivan sönder.. och det är inte så kul.. men men.. får väl åka dit idag o fråga vad de tycker om de.. eller ringa eller nåt..
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Det var helt okay att ha det som jag hade.. no problema.. bara att säga att jag höll på o jobba med de om nån skulle undra sa den vänlige besiktningsmannen när jag åkte dit och fråga idag! :-)

Nån som vet om det är samma typ av bläck i koffertlåset som i dörrarna? Tänkte att man kanske kunde lyckas kombinera ihop ett fungerande koffertlås om man åker till skroten och plockar lite bläck där med. Vore ju inte fel o kunna ha en nycket till alla lås! :-)
Zeb
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Zeb »

Såna där bleck borde du nästan kunna få gratis på bmw annars. Fast det är inte säkert att dom har sånt löst. När jag åkte Golf var det bara att kliva in hos den lokala VW-handlaren med låskolvarna och bygga ihop ett fungerande lås med olika bleck, sen bytte jag till Saab och tänkte göra samma sak där men det gick inte för dom hade inga såna bleck lösa.
Zeb Arvidsson
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Man kanske skulle ta och åka dit nån dag. Det jag egentligen behöver är ju en låskolv till dörren men man får ju för sig att det blir så dyrt bara för att man åker dit.. men kanske skulle man kolla där iaf..
Skriv svar