Ang. fortkörning

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Man kna ALDRIG säga att man bara sätter sitt eget liv på spel, det finns alltid andra i trafiken.
När du kommer i en sådan fart så går det fruktansvärt fort att du möter någon som du inte ser fast än du har 500 m fri sikt.

Om du sen kraschar och blir stående på vägen kan det ju komma en till i 220 eller så kommer du i fatt någon som har krockat runt en kurva eller ett krön.

Du sätter ALLTID andras liv på spel när du kör för fort, till och med när du kör lagligt!
Så är det bara! Kan man inte acceptera det så har man långt kvar tills man är en bra bilförare!

Jag har inte haft körkort länge, men de flesta av pappas kollegor har kört både bil, buss och lastbil i mer än 20 år. Då får man ihop en del mil och det som yrkeschaufför också. Alla de säger samma sak, du rikserar alltid fler liv än ditt eget när du kör för fort!
T.o.m. ambulansförarnas liv, de ska ju stå där i trafiken och utföra enklare sjukvård. Något som personalen på ett sjukhus kräver att får göra i lugn och ro, dessutom i en steril miljö.

Det är mycket att hålla reda på när man kör bil. Därför tar det minst 5 år innan man kan kalla sig för rutinerad, förutsatt att man kör regelbundet under den tiden alltså.

Puuh, långt inlägg. Men jag tycker det är viktigt.

Elias
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Alltid bra att få reaktioner på när man gjort någe idiotiskt,,
Kan också bara säg att jag har kört så fort en gång i mitt liv och gör aldrig om det
Och vet ni att dom flesta förarna tror sig ´köra bättre än alla anndra... säger inte det någe om hur illa det är ställt på våra vägar nära dom flesta kör idiotiskt men alla tror att dom är Bäst
Evve
Normal postare

Inlägg av Evve »

On 2002-01-11 11:00, Kobban wrote:
Man kna ALDRIG säga att man bara sätter sitt eget liv på spel, det finns alltid andra i trafiken.
När du kommer i en sådan fart så går det fruktansvärt fort att du möter någon som du inte ser fast än du har 500 m fri sikt.

Om du sen kraschar och blir stående på vägen kan det ju komma en till i 220 eller så kommer du i fatt någon som har krockat runt en kurva eller ett krön.

Du sätter ALLTID andras liv på spel när du kör för fort, till och med när du kör lagligt!
Så är det bara! Kan man inte acceptera det så har man långt kvar tills man är en bra bilförare!

Jag har inte haft körkort länge, men de flesta av pappas kollegor har kört både bil, buss och lastbil i mer än 20 år. Då får man ihop en del mil och det som yrkeschaufför också. Alla de säger samma sak, du rikserar alltid fler liv än ditt eget när du kör för fort!
T.o.m. ambulansförarnas liv, de ska ju stå där i trafiken och utföra enklare sjukvård. Något som personalen på ett sjukhus kräver att får göra i lugn och ro, dessutom i en steril miljö.

Det är mycket att hålla reda på när man kör bil. Därför tar det minst 5 år innan man kan kalla sig för rutinerad, förutsatt att man kör regelbundet under den tiden alltså.

Puuh, långt inlägg. Men jag tycker det är viktigt.

Elias
För vissa tar det mer än 5 år...
Gutta
Megapostare!

Inlägg av Gutta »

On 2002-01-10 12:43, Ducce Johan wrote:
On 2002-01-10 12:37, Mae wrote:
Jag är också lite gasglad.
Lite för mycket ibland kan frugan tycka.

[Finns det något bättre än att höra en 90 graders v-twin jobba under omkörning i en uppförsbacke.]
Ja om man hör en HONDA XR 600 sumper motard
men super trap så låter det väl lite bättre än en L-twin :smile:

ne men om vi går tillbaka till den riktiga diskutionen så kan jag lägga till med att ni kan läsa 1:a petrusb. 2:11-12 för där har jag för mig att det står något i stil med att vi skall sköta oss så att ingen icke kristen går och se snett på oss. vet inte riktigt exakt men läs gärna.

i övrigt så är jag helt med på dina inlägg Johan
Evve
Normal postare

Inlägg av Evve »

On 2002-01-14 20:54, Gutta wrote:
On 2002-01-10 12:43, Ducce Johan wrote:
On 2002-01-10 12:37, Mae wrote:
Jag är också lite gasglad.
Lite för mycket ibland kan frugan tycka.

[Finns det något bättre än att höra en 90 graders v-twin jobba under omkörning i en uppförsbacke.]
Ja om man hör en HONDA XR 600 sumper motard
men super trap så låter det väl lite bättre än en L-twin :smile:

ne men om vi går tillbaka till den riktiga diskutionen så kan jag lägga till med att ni kan läsa 1:a petrusb. 2:11-12 för där har jag för mig att det står något i stil med att vi skall sköta oss så att ingen icke kristen går och se snett på oss. vet inte riktigt exakt men läs gärna.

i övrigt så är jag helt med på dina inlägg Johan
Vi är ju faktiskt förebilder. Ska man visa Guds härlighet så måste man sköta sig! Visst kan man be om förlåtelse, men man måste mena det också!
Martin Tornell
Deluxpostare!

Inlägg av Martin Tornell »

precis... man ska inte synda på nåden!
[martin tornell] styrelseledamot
Miss J
Deluxpostare!

Inlägg av Miss J »

Om en liten tös får säga sin åskikt så finns det inget som heter att köra för fort!! Bara så ni vet! Så när ja har tagit mitt körkort (vilket ja inte har råd med än) så akta er!! För jag kör på som bara den!! Jag lovar!! :smile:
----------------------
Julia Thorstensson
- Skoda Octavia RS -08
- Seat Ibiza Cupra 16v -98 (Såld)
- Golf CL (Såld) -88
www.jrc.nu
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

Julia du är knäpp, lova mig att du hör av dig innan du ska ut och köra så jag kan hålla mig inomhus.
Miss J
Deluxpostare!

Inlägg av Miss J »

Vadå knäpp? Jag gillar fart å fläkt! Så är det bara...men visst, ja säger till dej! Jag lovar!! :smile:
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

On 2002-01-29 12:14, Miss J wrote:
Om en liten tös får säga sin åskikt så finns det inget som heter att köra för fort!! Bara så ni vet! Så när ja har tagit mitt körkort (vilket ja inte har råd med än) så akta er!! För jag kör på som bara den!! Jag lovar!! :smile:

Vänta dig en som står och utmanar dig vid varje rödljus...=)
Skriv svar