Ungdoms-synder skall man inte dra upp. De är ju förlåtnaPete71 skrev:Skellefteå centrum - Umeå centrum 45 min (ca 14 mil)Audi Filip skrev:Ö-vik - Timrå 14mil, 50 min!Gindemo skrev:hm....Huskvarna -> Ärla 27mil, 2timmar......
/MP Peter
Vad säger Gud om fortkörning?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
asså.. grabbar.. säg att jag är knäpp eller nåt.. men att skryta om hur fort man kör/har kört??
Tycker inte vi borde diskutera det här.. okay om det är på bana o lagligt.. men trots allt är det en kristen motoklubb.. sen hur det är med om det är fel/rätt o göra det eller inte^, det vet jag väl inte.. men nog rimmar det lite illa?? eller?
Jag säger inte att jag kör 90 jämnt eller att jag aldrig tar tid.. men vi är faktiskt föredömen.. o diskutera hur fort man kört så här, i rena fakta.. det tycker jag är dumt... Eller vad är syftet??
Vill inte slå nån på käften med detta inlägget.. men nu ville jag inte vara tyst längre.. kan tänka mig att en eller annan håller med mig..
dessutom finns faktiskt risken att nån som inte är så bra på att köra får för sig att slå dessa 'rekord'. Det skulle kunna sluta dumt..
så åter till grundämnet elleR?
Tycker inte vi borde diskutera det här.. okay om det är på bana o lagligt.. men trots allt är det en kristen motoklubb.. sen hur det är med om det är fel/rätt o göra det eller inte^, det vet jag väl inte.. men nog rimmar det lite illa?? eller?
Jag säger inte att jag kör 90 jämnt eller att jag aldrig tar tid.. men vi är faktiskt föredömen.. o diskutera hur fort man kört så här, i rena fakta.. det tycker jag är dumt... Eller vad är syftet??
Vill inte slå nån på käften med detta inlägget.. men nu ville jag inte vara tyst längre.. kan tänka mig att en eller annan håller med mig..
dessutom finns faktiskt risken att nån som inte är så bra på att köra får för sig att slå dessa 'rekord'. Det skulle kunna sluta dumt..
så åter till grundämnet elleR?
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
De ligger nåt i de du säger, men, alla kan vi erkänna att vi får en kick när de går fort eller att man kört en viss sträcka på si o så lång tid, men att sen kanske skriva om de i ett forum är dumt, o man bör även välja vilka man berättar de för, FÖR att folk INTE ska ge sig ut o försöka ta rekorden vi kanske satt...
Gasa med förstånd...
Peace!
Gasa med förstånd...
Peace!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
precis, på ett forum.. och inte vilket forum som helst. ett kristet forum.TurboNicke skrev:De ligger nåt i de du säger, men, alla kan vi erkänna att vi får en kick när de går fort eller att man kört en viss sträcka på si o så lång tid, men att sen kanske skriva om de i ett forum är dumt, o man bör även välja vilka man berättar de för, FÖR att folk INTE ska ge sig ut o försöka ta rekorden vi kanske satt...
Gasa med förstånd...
Peace!
vi har ju kommit fram till att kristna ska följa lagarna... eller?
då känns det ganska skumt att sitta och berätta vad man gjort för att bryta dem.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Kontakt:
Det finns ett talesätt som säger: Att synda är mänskligt men känslan är gudomlig!!! o det e ju i o för sig sant när det gäller fart o fläkt på de svenska vägarna...jag men ar inte att vi ska springa ut o synda som tokar. Har även för mig att det nånstans i den heliga skrift står att ingen synd är mindre än någon annan, att synda är att vända sig bort från herren vår gud oavsett vad det är man gjort...
Men Rom 8:1 (1981 översättning) säger att det inte blir någon fällande dom för den som finns i jesus kristus...
Ps. Synda, men inte fortare än 30Km/h... Ds.
Men Rom 8:1 (1981 översättning) säger att det inte blir någon fällande dom för den som finns i jesus kristus...
Ps. Synda, men inte fortare än 30Km/h... Ds.
-
- Kontakt: