Försäkring för Saab??????
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Försäkring för Saab??????
Hejsan!
Det är ju en del som äger Saab-bilar här på forumet.Vilket försäkringsbolag rekomenderar ni?
Jag har förnärvarande Trygg-Hansa, men funderar på att byta.
Tyvärr så är ju Saabarna väldigt stöldbenägna och premierna blir därefter.
Finns det något bolag som är bättre än nåt annat?
Det är ju en del som äger Saab-bilar här på forumet.Vilket försäkringsbolag rekomenderar ni?
Jag har förnärvarande Trygg-Hansa, men funderar på att byta.
Tyvärr så är ju Saabarna väldigt stöldbenägna och premierna blir därefter.
Finns det något bolag som är bättre än nåt annat?
-
- Legend!
- Kontakt:
Detta är inget speciellt tips för SAAB utan två allmäna tips.
Ring alla försäkringsbolag du kan komma på!
Försök pruta
Det går väl inte så ofta men tänk om... Jag har lyckats.
Jag måste ställa mig lite frågande till om SAAB är så farligt dyra att försäkra, är de det?
Jag är nyfiken bara, har aldrig haft nån...
Ring alla försäkringsbolag du kan komma på!
Försök pruta

Jag måste ställa mig lite frågande till om SAAB är så farligt dyra att försäkra, är de det?

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt:
Det är det sämsta du kan göra! Bara försäkringsbolagen tjänar på det...Mathias1 skrev:Och det här med trohet, som jag trodde var bra.
Tänk på att vi ska vara glada för våra låga försäkringskostnader!
Min jobbarkompis här nere betalar 800 Euro per år för en Hånndaj Atos... Bara TRAFIK!

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
ett tips ring runt och kolla med bolag kan skilja jätte mycket... trygghansa ville ha 10 000kr för min civic 1,5 per år halvförsäkring men jag betalar 3000kr halvår på sockenbolaget.
Det skiljer också mycket vart man bor (går visst på postnummer) Han som hade bilen innan betalade halva priset på samma bolag inne i centrala halmstad och han var bara ett år äldre än mej, Jag bor på samma postnummer som råslätt så jag tror därför det skiljer så mycket även att jag bor på landet och har bilen max 30 meter från mej på natten....
Det skiljer också mycket vart man bor (går visst på postnummer) Han som hade bilen innan betalade halva priset på samma bolag inne i centrala halmstad och han var bara ett år äldre än mej, Jag bor på samma postnummer som råslätt så jag tror därför det skiljer så mycket även att jag bor på landet och har bilen max 30 meter från mej på natten....
Robert Gustafsson