Kan man säga annat än LYCKA???

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Kan man säga annat än LYCKA???

Inlägg av Nicke Nyman »

Jaha, då hade vi avverkat en träff till här i Norr. Den här gången åkte vi till Åmsele, en liten by ute i ingenstans kan man säga. På flyget där körde vi Konbana (Superstage) och även Man mot Man (ca 402m).

Mycket lyckad dag. People´s Choice tävlingen vann Anders Zemrén med sin BMW 530 Touring. Tätt följd av Filip Westberg i han Audi A4 1,8TS.

På strippen regerade Peter Nyman med hans M535i.

Superstage va Filip (A4TS) och Rikard (Alfa Romeo 75 3,0 V6) vassast. Båda körde på 1,34.

Vill ni veta mer, skriv de här då!!!

Nicke @ Attitude Norr 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Re: Kan man säga annat än LYCKA???

Inlägg av Fibban »

Ja det blev ännu en lyckad träff! Det va mycke kul att köra superstage, lyckades ju både besöka gräset/gruset och konor! :mhihi:
men efter lite plågande så blev det ju skapliga tider! :)
Hoppas det va fler än jag som trivdes!

Har lagt upp en del bilder på länken under, det är inga från superstage, men på bilar folk, motorpastorn m.m.

Titta och njut!

http://attitude.mine.nu/bilder/Attitudenorr/
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Härlig dag innehållande frisk luft med inslag av diverse brända kopplingar, däck och engångsgrillar... Tummen upp!

Bilder är på G... har dock ingen inloggning till den "beryktade" arean för Attitude-bilder?!?! Hjälp någon?!?!

Vad gäller det filmade materialet är DV-kameran i stort behov av en rengöring, för det blev inte den bästa kvalitén. Får se om jag kan få ordning på det genom att köra en cleaner och sedan "klippa och klistra lite" :)

Några absoluta höjdpunkter var bedrifterna med M535:an, den fina Audin som smakade gruset, Alfan som smekte som inget annat genom SS-banan och sist men inte minst den smått däck(?)-rykande svarta faran :P
Senast redigerad av 1 André, redigerad totalt 21 gånger.
Steve
Normal postare

Grym dag!!

Inlägg av Steve »

Någon fler än jag som kände att det hettade i ansiktet på vägen hem?
klart den skojigaste bildag som man haft detta år...först mätarn ut på vägen upp...sedan tredje bästa tid i ss-banan. Soligt och fint precis till vi skulle åka hem. Jaktlaget i krokarna var ju tysta och skrämde inte bort en enda bil så man må väl säga att de skötte sig bra..
och till råga på allt så följde hela familjen med, det får ni se till att efterfölja alla ni andra goda medlemmar :mhihi:
De kallar mig blyfot...=)
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Men Peter (motorpastorn) får man gå så här :burnout: Men det va en ball börn...
http://attitude.mine.nu/bilder/Attitude ... G_3327.JPG

Å jag tror att dräparn i sin glatt färgade swift (dörden) kommer att få pisk mot sin motståndare!! :mhihi:
http://attitude.mine.nu/bilder/Attitude ... G_3336.JPG
Senast redigerad av 1 Fibban, redigerad totalt 22 gånger.
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Bulan
Megapostare!

Inlägg av Bulan »

Joo den vart ju inte så tokig denna träffen... Tråkit bara att det inte var fler som åkte hoj, jag hade ju inte så många att köra emot jag... :cry:

Men vädret var bra och folket som var där likaså... :)

Ni får alla ha det så bra så får vi höras framöver...

//Andreas
NORRLAND HE É SOM ELJEST
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Nu ligger det ännu mer bilder uppe som återfinns på denna länk.

http://attitude.mine.nu/bilder/Andr%e9/%c5msele/

Något stora i storleken för modemanvändarna dock :oops:

Vill någon, mot all förmodan, ha någon eller några av bilderna utan den oerhört fåniga texten så hojta till så ordnar jag det. Fler bilder finns, men kanske inte riktigt lika fina och representativa som de på länken ovan :mhihi:

Över och ut!
Senast redigerad av 1 André, redigerad totalt 27 gånger.
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Måste bara få säga att de KÄNDES ICKET som om man åkte på tre hjul... =)

http://attitude.mine.nu/bilder/Attitude ... Sbanan.jpg

Bild på de här... =) Real Nice...

Sen att man fick åka ifrån båda bröderna Nyman i sina Golf GTI! En 1,8T och en V5. Mycket sköna segrar. Sen även en 9-5 2,3t fick och smaka på en SSSSS;ande bilen... :tongue:

Men få se, va de inte en BMW 523 från 98 oxå som smakade på lite SSSS??? :mhihi:

Iallafall, ett FET TACK till alla som kom, ställde upp med planering och som även tog sig hem helskinnade... De gjorde inte den fågel jag tog på vindrutan på väg hem. Tänkte just innan, kanondag utan olyckor... Synd om fåglar som är ivägen... =/

Peace!!

Nicke 8)
Senast redigerad av 1 Nicke Nyman, redigerad totalt 22 gånger.
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
eastbay
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av eastbay »

Helt underbar träff, jag hann med att köra nästan 90 mil i helgen, men det var det värt. Det blev bara lite väl mycket dimma mellan Junsele & Sollefteå. Ibland såg man nästan inget.

Här är några av bilderna jag tog.

http://www.exadus.com/mathias/images/%e5msele/
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Polaris 700 SKS Cross Country 2003
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk

Mathias (Eastbay)
Dräparn
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Dräparn »

jomen de va en bra dag däruppe... jag är ändå lite förvånad att bilen höll ända hem för den gjorde faktiskt de! (för er som höll vadslagning om att bogserlinan skulle behövas)

det enda som behövs nu är ett stycke turbo å sen kör ja från er allihop... de gick lite trögt denna gång men ja kommer tillbaka igen var så säker...
BMW 325i coupé E36 -92
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Dräparn skrev: Det enda som behövs nu är ett stycke turbo å sen kör ja från er allihop... de gick lite trögt denna gång men ja kommer tillbaka igen var så säker...
Ja det är bra att du kommer tillbaka Tommy! Å då ska jag ha Tic:en med mig, så kan vi se vem som ryker mest! :mhihi:
Å det e klart du ska få på en turbo, skulle va fett!
Bild
Pete71
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Pete71 »

:D :D :D ....jaaa vad det var KIIING på träffen.
Inte nog med att man fick bra väder bra sammanhållning, mat i magen
men även till sin inre människa, så fick man vara med om oljerök tät gummidimma , punktering, drag, skrik trhjulskörning mm.......
VAD mer kan man begära???....
Filip fick väl se sig slagen för andra gången av "gammal är äldst" i sin 535:a!!
Kul att alla verkar trivts på träffen, passa på och njut av bilderna minns och fila på nya projekt, och JA! det kändes att kinderna hettade efter dagens slut. En eloge till norrlands bästa bilklubb tycker jag.....eller hur !!

/ motorpastorn alias Peter Nyman
Ps. Nästa gång ska jag kollla ringtrycket innan jag burnar! Ds 8) 8)
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Ni verkar ha haft det gott tillsammans! :thumbsup:
André skrev:Något stora i storleken för modemanvändarna dock :oops:
Jo, lite väl stora. Det är väl inte så svårt att förminska dem? :roll:

Den här är go:

http://attitude.mine.nu/bilder/Attitude ... G_3347.JPG
Dräparn skrev:det enda som behövs nu är ett stycke turbo å sen kör ja från er allihop... de gick lite trögt denna gång men ja kommer tillbaka igen var så säker...
Japp, det är hyfsat enkelt att trycka ner en turbo där. :mhihi:
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Anders Toll skrev:Ni verkar ha haft det gott tillsammans! :thumbsup:
André skrev:Något stora i storleken för modemanvändarna dock :oops:
Jo, lite väl stora. Det är väl inte så svårt att förminska dem? :roll:
Skall lägga upp bilderna i mindre storlek, likväl som några "fixade" som man kan använda som skrivbordunderlägg om man så vill. En del håller så pass bra kvalité att det nog kan bli nåt... ;)
Dock så har inte tiden infunnit sig ännu för vare sig det ena eller det andra!
Pete71
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Pete71 »

:o :o Andre´! Vi skulle gärna få se nån filmsnutt åxå......jamenar det vore som pricken över I:t :racesmile
Vi är ett gäng :invasion: som vill se....

och till alla .... kör lugnt där ute....!
MP/ Peter :drive:
Flate
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Flate »

Peter lyckades du få med min skruvmejsel hem ?? Jag fick lite bråttom så jag glömde helt att du lånade den.. fick lov att åka ända hem till övik för att åka buss till luleå..
/Fredrik A
Pete71
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Pete71 »

Flate:
Japp den ligger i tryggt förvar på sin plats i skuffen....ska vi ta den nästa träff elller vad tror du? :mhihi:
Den är ju inte lik mina egna verktyg så den kommer inte bort bland mina egna i alla fall :thumbsup:
....jag letade efter dig men för sent, du hann smita iväg då :bang2:

/MP Peter
Flate
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Flate »

Vi tar det på nästa träff jag tror jag klarar mig utan skruvmejsel ett tag..
/Fredrik A
NZORIKKO
Postar så det viner...

Inlägg av NZORIKKO »

Skulle det vara intressant med isbanekörning? Få se om jag kan få till nåt sånt i vinter. Säsongen är ju ganska kort.
Förresten, var det någon som filmade nåt? Det vill jag i så fall se och även höra.
Rikard
Simeon
Snubben som nästan bara läser

Ödmjuk är jag, men förtjänar creds....

Inlägg av Simeon »

Inte för att jag hade tråkigt,
inte för att jag körde bra,
inte för att jag är ledsen,

utan BARA för att jag nästan förfrös mina "cohonês", under mitt ivriga plåtande, medans ni satt och myste i era <VARMA> bilar.... :(

Har faktiskt bidragit till att SS-banan är bakgrund till flera av era bilar här på webben...

Well, en sak har jag lärt mig... Nästa gång ska jag köra GTE:n eller annat eget... Ska ha ständig tomgång (ej varv över 800), värmen på max, och grillen på fyr ca 2dm från bilen... Glöm att jag lämnar bilen, annat än för pisspauser, och eventuellt andra nödsituationer... :mhihi:

Jajja, vi får väl summera söndagens träff med att det var trevligt, hyggligt fint väder, men inte alls någon värme... Vill ge en eloge till motorpastorn, som gav oss lite mat för själen... Sådant som lätt glöms bort i många sammanhang - Keep it that way!

// Simme, mannen med 9:54 (Vindeln-Strycksele) på sitt samvete. :saythat:
Skriv svar