Idag har jag provkört MASSA roliga bilar. =)

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Idag har jag provkört MASSA roliga bilar. =)

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Fick en inbjudan av en bilfirma här i trakten att hänga med till anderstorp idag och titta på deras modellprogram. Jaha tänkte jag. Det kanske är kul att titta på lite mitsubishi. Så jag tackade ju givetvis ja. :D
Jag hade förstått att vi skulle provköra lite bilar, men inte på detta viset.
Först började vi med älgtestet med 4olika bilar. Mercedes C-klass, E-klass, Crysler Voyager och en mitsu av nåt slag. Där höll vi på en timme tills det luktade bränt. :mhihi: Sen fortsatte vi till nästa gren där man skulle köra så fort man bara kunde runt en bana med en C240 4-matic, en E240 en voye och ett mitsuskåp. Snacka om att plåga bilar. hehe.. Det va ingen däcktext kvar på nån av bilarna. :roll: men det va det som va meningen så det va bara att plåga på. :mhihi:
Därefter blev det bankörning på banan. Vad kunde man hitta för bilar där då? Jo en SL500(306hk), en C32AMG(354hk) och en E55AMG(470hk) :o Plus en massa mitsubishi och chrysler av olika slag. Jag provade givetvis C32:an och E55:an :drive: Ohej va det sköt på på rakan. med E55:an hade jag 220km/h i slutet av rakan trots att jag började gasa från 70km/h en bra bit in på rakan. Jag gissar på 250-260km/h om man det inte hade varit massa bilar ivägen :roll: När dom bilarna "luktade bränt"
Fick vi prova på att köra i terräng med 6 olika jeepmodeller, upp och ner i massa branta backar. (skitkul faktiskt) Därefter va jag en av få som blev lyckligt lottad att åka en grusstäcka med Kenneth Bäcklund i hans EVO7 rallybil. Det gick ju rätt fort om man säger så :bow: Därefter va dagen tyvärr slut efter lite god middag. Men en sån här dag kommer jag nog aldrig mer uppleva. Totalt fick jag prova 15-20olika bilmodeller av 3 olika märken och i alla dess grenar. Jag som trodde att vi bara skulle provköra några vanliga mitsubishi. Vilken överaskning :)
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Andreas K »

Gött! Var det tithussons som inbjöd till detta?
/Andreas
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Man kan ju bara säga Grattis :) Nu är man grymmt avendsjuk :bow:
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Z3 Viktor
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Z3 Viktor »

Låter som en såndär dag som man bara vill uppleva :)
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Låter hemskanes trevligt! :thumbsup:

Lite bättre än de inbjudningarna man får, lite nu och då, att provköra SAAB och Opel på Holmgrens i Jönköping. Fast plåga en bil som inte är ens egen är ju alltid skoj! :mhihi:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Så bra som du kör Samuel så kan jag tänka mig att dom blev rätt så imponerade. :mhihi:
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Ivarsch »

Vicken grej asså!!! Den där E55:an lät ju riktigt trevlig! :lol: Man skulle ju inte bli ledsen om man råkade ut för nåt sånt nån gång? Antar du köpt några bilar hos den där firman eller blev du bara inbjuden så där lixom????
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

:bow: lyx! som ivarsch (nästan) säger, hur lyckades du med det?
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

JAC skrev::bow: lyx! som ivarsch (nästan) säger, hur lyckades du med det?
Hehe... jag hköpte ju en ny merca av dom för några år sedan. Dom tycker väl det är dags att jag köper en ny igen :) Eller kan det bero på att min far köpt "några" bilar därifrån :roll:
Nb
Superpostare!

Inlägg av Nb »

mmmm "pappas pojke"... :mhihi: önskar att min far hade såna kontakter...men men jag har kul än då... :tongue:
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

Nb skrev::mhihi: önskar att min far hade såna kontakter...men men jag har kul än då... :tongue:
Han kanske får ett erbjudande om att deltaga i ett DemolitionCarDerby eller kanske folkrace.... :mhihi:
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Nb
Superpostare!

Inlägg av Nb »

Gindemo skrev:
Nb skrev::mhihi: önskar att min far hade såna kontakter...men men jag har kul än då... :tongue:
Han kanske får ett erbjudande om att deltaga i ett DemolitionCarDerby eller kanske folkrace.... :mhihi:
Moahahahahahahahahahaha :mhihi:
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Nb skrev:mmmm "pappas pojke"... :mhihi: önskar att min far hade såna kontakter...men men jag har kul än då... :tongue:

den som inte är son till sin far skulle jag ju vilja träffa!!!!
Hammer
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hammer »

Lotus Samuel skrev:
Nb skrev:mmmm "pappas pojke"... :mhihi: önskar att min far hade såna kontakter...men men jag har kul än då... :tongue:

den som inte är son till sin far skulle jag ju vilja träffa!!!!
Du kan få träffa min flickvän om du vill :roll:

Jag garanterar, hon är inte son tills sin far :P :uglylol:

Mattias

Volvo 945 GL -94
VW Transporter Syncro -87
Skriv svar