Fick en inbjudan av en bilfirma här i trakten att hänga med till anderstorp idag och titta på deras modellprogram. Jaha tänkte jag. Det kanske är kul att titta på lite mitsubishi. Så jag tackade ju givetvis ja.
Jag hade förstått att vi skulle provköra lite bilar, men inte på detta viset.
Först började vi med älgtestet med 4olika bilar. Mercedes C-klass, E-klass, Crysler Voyager och en mitsu av nåt slag. Där höll vi på en timme tills det luktade bränt.

Sen fortsatte vi till nästa gren där man skulle köra så fort man bara kunde runt en bana med en C240 4-matic, en E240 en voye och ett mitsuskåp. Snacka om att plåga bilar. hehe.. Det va ingen däcktext kvar på nån av bilarna.

men det va det som va meningen så det va bara att plåga på.
Därefter blev det bankörning på banan. Vad kunde man hitta för bilar där då? Jo en SL500(306hk), en C32AMG(354hk) och en E55AMG(470hk)

Plus en massa mitsubishi och chrysler av olika slag. Jag provade givetvis C32:an och E55:an

Ohej va det sköt på på rakan. med E55:an hade jag 220km/h i slutet av rakan trots att jag började gasa från 70km/h en bra bit in på rakan. Jag gissar på 250-260km/h om man det inte hade varit massa bilar ivägen

När dom bilarna "luktade bränt"
Fick vi prova på att köra i terräng med 6 olika jeepmodeller, upp och ner i massa branta backar. (skitkul faktiskt) Därefter va jag en av få som blev lyckligt lottad att åka en grusstäcka med Kenneth Bäcklund i hans EVO7 rallybil. Det gick ju rätt fort om man säger så

Därefter va dagen tyvärr slut efter lite god middag. Men en sån här dag kommer jag nog aldrig mer uppleva. Totalt fick jag prova 15-20olika bilmodeller av 3 olika märken och i alla dess grenar. Jag som trodde att vi bara skulle provköra några vanliga mitsubishi. Vilken överaskning