Vinterbilen är inköpt!

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Vinterbilen är inköpt!

Inlägg av Fibban »

Nu har man köpt sig en vinterbil!
Sen är det tänkt att det ska bli en busbil med, så inte bara vinterbil!
Det är en Volvo 244 Tic -84 med en glt topp, ic från 740tic och 3" från turbon och öppen dup! Sommar och vinterdäck på fälgar! Den är besiktigad i 11månader till och skattad till och med Januari! Så 6000:- är nog inte helt fel pris, eller?
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Verkar strålande! :thumbsup:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Gasa tills det rasar!
Sen är det bara att skruva lite och gasa ännu mer.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Jag skulle också kunna tänka mig den bilen för det priset! :-)
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Ja nu har man vart ute på en grusväg å härjal ite, går fin fint! :mhihi: Mycke skrammel å lite svajjig, men va får man räkna med! Laddar iaf 0,8bar å sticker på ganska bra, men det e klart jag gämför ju med min första bil, för det va med en 240, men en gl!
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Dräparn
Normal postare
Kontakt:

vofflo

Inlägg av Dräparn »

de tyck ja lät som en bra bil åt dig... nu behöver du bara sälja audin... höpp.. :D
BMW 325i coupé E36 -92
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Re: vofflo

Inlägg av Fibban »

Dräparn skrev:de tyck ja lät som en bra bil åt dig... nu behöver du bara sälja audin... höpp.. :D
Nej inte ska jag sälja Audin! Men ta med dig Swiften å kom till Åmsele på söndag så kanske den får smaka på Svenska muskler! :namnam: Om jag tar volvon dit?
Bild
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Hehe, ska du allvarligt talat köra volvon dit? du är ju knäpp. du överlever inte ens förbi bilprovningen i den... :mhihi:
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Nicke skrev:Hehe, ska du allvarligt talat köra volvon dit? du är ju knäpp. du överlever inte ens förbi bilprovningen i den... :mhihi:
Va va det där för påhopp då! Volvon går ju som en klocka! Tickar... :banana:
Nä det blir nog med all säkerhet Audi dit!
Bild
Dräparn
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Dräparn »

jamen klart ja kommer till hälgen, å iallafall visa upp vrålåket, men igentligen så skulle ja ju kunna köra vofflan dit! de kan ja väl få va... ! :mhihi:
BMW 325i coupé E36 -92
Grusbusen
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Grusbusen »

Gött me volvo turbo! Jags änkte ner en likadan turbo motor (B21ET) i en 245 -78, monterade 9000 IC höjde bränsle och ladda 1bar. Sleeeper!

*tips*
Du har ju rejäl IC & avgas så om du bara höjer bränsle trycket (enkelt att chimsa upp med hjälp av en bricka vid bränsle trycks regulatorn i insprutnings huvudet, mät bara trycket så det inte rusar iväg tok mycket) sedan borde du kunna ladda 1bar med lite marginal...

Ha det
Fd DR 650R SM *Nu med KTM DukeII* (Filip Haraldsson)
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Grusbusen skrev: *tips*
Du har ju rejäl IC & avgas så om du bara höjer bränsle trycket (enkelt att chimsa upp med hjälp av en bricka vid bränsle trycks regulatorn i insprutnings huvudet, mät bara trycket så det inte rusar iväg tok mycket) sedan borde du kunna ladda 1bar med lite marginal...
Ja jag vet att man kan shimsa upp bränsletrycket. Det skulle kunna vara en idé. Frågan är bara om det inte är Turbo agget som sätter imot nu! Har hört att Orginal "sprutet" skall kunna schimsas upp till effekter mot 250hk! :D Men vad klarar ett orginal aggregat i en b21et?
Bild
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Om det är helt original T3 så kanske det pallar med 180-190 hk, men då lär det smälta ihop ganska snart.
Skaffa tag i ett grenrör till 940 ltt och ett Mitsubishiaggregat, då blir det bättre fräs i grejerna!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Grusbusen
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Grusbusen »

Om agget på din bil är bytt under åren brukar dom sätta dit något vatten kylt Garret agg (Original är enbart olje kylt/smort) kan ej beteckningen.
Men det klarar lite mer, kanske precis över 200 sträcket med rätt kring utr. (som du verkar ha)

Men som karlsson säger passar ju ett 940 grenrör med turbo ganska rakt av, och på dom kan man ju relativt enkelt få dit tex. 15T el. 16T.

Mvh / Filip
Fd DR 650R SM *Nu med KTM DukeII* (Filip Haraldsson)
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Grusbusen skrev:Men som karlsson säger passar ju ett 940 grenrör med turbo ganska rakt av, och på dom kan man ju relativt enkelt få dit tex. 15T el. 16T.
Mvh / Filip
Ja det där tåls ju att fundera över! Jag en polare som har ett splitter nytt 16T liggandes så man kanske skulle ta och köpa av han det! :hey:
Men till att börja med ska jag försöka få stopp på oljelekage!
Å så se till så att man inte behöver använda instrumentbrädan att spjärna imot med när man ska ha i vissa växlar!
Bild
SamuelH
Postar så det viner...
Kontakt:

hmm

Inlägg av SamuelH »

Är det jag som suger eller.. Mitt inlägg försvann.. Haha eller hamnade det nån annanstans :)

Jag ska nog byta bort mitsu snurran jag har på min bil nu, så skulle turbon jag ahr liggandes vara ostabil kan du alltid köpa den av mig! :racesmile

Hur mycket drar tvåfuttin Fille?
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Re: hmm

Inlägg av Fibban »

Wokpanna skrev:Är det jag som suger eller.. Mitt inlägg försvann.. Haha eller hamnade det nån annanstans :)
Hur mycket drar tvåfuttin Fille?
Ja jag vet inte vart ditt inlägg tog vägen, men nu finns det ett här iaf! kul å se dig på forumet, e ju inte så ofta!

Ja va kan han dra! Till å börja med kan jag ju säga att det e mycke! Men det lär nog va kring 1,5 å uppåt! Men jamena någon ska ju stödja bensinbolagen me :uglylol:
Du lär ju få åkan med en tur på lördag!
Bild
SamuelH
Postar så det viner...
Kontakt:

Aha!

Inlägg av SamuelH »

Javisst.. Man måste ju titta förbi ibland och se om det är nå fräs på gång :dance:

Ja, jag ska provåka! Jag får se senare ikväll om jag ta ta Nissen upp eller ej.. DEt började läka vid turbo-downpipe,Turbo-grenrör eller vid grenrörspackningen nyss när jag var ute och körde.. Låter äckligt så jag känner inte för att åka runt så! Är det grenrörspackningen så tar jag den inte.. Resten går ju att få tätt om det bara är nån skruv som fräst upp sig lite..
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Dr Pepper

Inlägg av Fibban »

I går så va det mekar kväll med Attitude grabbarna här i Umeå. Så nu har man fixat avgasystemet på tic:en (blev ju nästan tyst) :roll:
Sen så tog jag bort den kopplade vevhusventilationen å byggde en rockenroll lösning med en Dr Pepper 0,5l pet flaska. Men det jag tycker är så knepigt är att den trycker ur sig så mycket olja den vägen, förmodligen är det fel någon stans!? Så det första jag ska göra nu är att tömma ic:n på olja!

Wokpanna skrev: Ja, jag ska provåka! Jag får se senare ikväll om jag ta ta Nissen upp eller ej.. DEt började läka vid turbo-downpipe,Turbo-grenrör eller vid grenrörspackningen nyss när jag var ute och körde.. Låter äckligt så jag känner inte för att åka runt så! Är det grenrörspackningen så tar jag den inte.. Resten går ju att få tätt om det bara är nån skruv som fräst upp sig lite..
Klart du hinner firra grenrörspackningen om du vill :)
Bild
SamuelH
Postar så det viner...
Kontakt:

Mhmm!

Inlägg av SamuelH »

Det är ju en Tvåfutti.. Såklart den trycker ur sig mycket olja=) Räkna med 4l / 100mil :wink:

Det var 2 muttrar mellan mellan grenrör och turbo som lossnat.. Och när jag ändå var i farten så hittade jag ett till fel, ett vibrerande oljud jag haft ibland vid motorbromsning.. Var värmeplåten över grenröret som sprukit lite på ett ställe och vibrerade därför.. Så nu ser det ÄNNU hemskare ut under huven utan den :cry:

Tur att vintern är ganska lång..
Skriv svar