Mae skrev:Den var betydligt piggare när vi körde hem.
Ja det stämmer Mae. Fråga mig inte hur det funkar men SAAB har, som många andra kanske, ett system som gör att databoxen ställer in sig efter hur man kör för att optimera tändning, bränsle och mugghållaren...
Så ligger man och blåser på banan som du gjorde går den goare än om du har fiskört och kört stadstrafik i en vecka typ.
Min gamle SAAB jag hade för några årsen gick mycket gött när jag sålde den.... Jag sålde ju den efter en bankörning med iochförsig...
En riktigt go kväll!
Lite drygt 120 i karusellen, 175 på rakan och ett par rejäla ställ på 3an genom sista böjen innan start/mål. Man kanske skulle ha "lånat" några r-däck av den gåa 9-3an som var där innan vi började köra...
Ganska nöjd med körningen annars, men nu får nog Omegan gå i pension vad gäller bankörning. Det ska ju byggas dräpare i vinter...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Det var kul, min första bankörning (men inte den sista ). Bilen tålde det ganska bra den med.
Vad hade ni för fart i den sista långa kurvan strax innan mål?
740fredrik skrev:Det var kul, min första bankörning (men inte den sista ). Bilen tålde det ganska bra den med.
Vad hade ni för fart i den sista långa kurvan strax innan mål?
Jadu.. över 130km/h va det iallafall
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
740fredrik skrev:Det var kul, min första bankörning (men inte den sista ). Bilen tålde det ganska bra den med.
Vad hade ni för fart i den sista långa kurvan strax innan mål?
Jadu.. över 130km/h va det iallafall
Tittar nästan aldrig på hastighetsmätaren när jag kör bana. Men varvräknaren tittar jag på!
Mellan 5500 och 6000 varv på treans växel med M3an dvs tillräckligt för att man inte ska släppa blicken från vägen...