Jag har ett problem.
Jag har en Saab 90-86, problemet är att tomgången blir hög när motortemperaturen är normal. Men inte alltid,bara ibland.
Det startar väldigt bra och går förövrigt väldigt bra.
Nån som har haft samma problem?
Är det tjyvluft?
Tjuvluft är inte omöjligt. Ett sätt att kolla var det läcker är att sraya med startgas runt alla slangar och gummibälgar när motorn är igång. Ökar tom gången ännu mer då så är det läcka.
Är det insprutning eller förgasare?
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Stargas är enklast men annars kan du plugga avgasröret och luftburken med två trasor, blås försiktigt med tryckluft i någon vaccumslang på insuget och spruta diskvatten över motorn. där det bubblar läcker det. S'älj A'set A'nnars B'yt=SAAB
turbo skrev:Stargas är enklast men annars kan du plugga avgasröret och luftburken med två trasor, blås försiktigt med tryckluft i någon vaccumslang på insuget och spruta diskvatten över motorn. där det bubblar läcker det. S'älj A'set A'nnars B'yt=SAAB
Tjena! Jag förstår att det är lite för lågt för dig. Men du, ska diskvattnet vara kallt eller varmt? Jag tänkte att ska man ha varmt då skulle man ju kunna motortvätta samtidigt!!
Skulle gärna behöva en formel över det här problemmet?
( 8x6=9/3 ) + 90x16400 ....... och sannolikheten att det ska hända på min födelsedag??