Den som ändå hade R-däck. Ska bli spännande att se vad Marshall Power Racer II kan göra. *lol*Lotus Samuel skrev: Har precis provat bilen med nya chassikittet och r-däcken och det verkar lovande
Kommer du till Anderstorp den 11:e september?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Wow, samma hi-tech-märke som jag har. Kommer ju inte gå annat än bra.gzon skrev:Den som ändå hade R-däck. Ska bli spännande att se vad Marshall Power Racer II kan göra. *lol*Lotus Samuel skrev: Har precis provat bilen med nya chassikittet och r-däcken och det verkar lovande
Imorrn ska det åkas diesel! Den är "omappad" och ryker, men bromsarna är uppgraderade och den känns i allmänhet rätt pågång. Kommer väl inte att gå undan så värst mycket, men jag är otroligt sugen på att testa hur den funkar.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
Jajjemen. Jag och samuel har redan diskuterat detta och kommit fram till att det gör cirka +15% på effekten med sånna sulor. Det är därför han har powerracer bak på bmw:n och hankook fram.gzon skrev:men jag har hört att dom ska vara snuskigt snabba på rakorna
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
- Kontakt:
Det med röken är jag lite orolig för. Hur ska man köra om när man ska köra rakt igenom ett rökmoln och inte ser vad du är??BMW Samuel skrev: Imorrn ska det åkas diesel! Den är "omappad" och ryker
Sen undrar ju jag varför du inte lagt på ATS fälgarna??
Jo det kan vara ett problemLotus Samuel skrev:Det med röken är jag lite orolig för. Hur ska man köra om när man ska köra rakt igenom ett rökmoln och inte ser vad du är??BMW Samuel skrev: Imorrn ska det åkas diesel! Den är "omappad" och ryker
Men det blir inte så farlig på fullt laddtryck, så jag får se till o hålla varvet uppe. Dimman lägger sej däremot om jag gasar fullt utan nåt tryck... Så vi får väl göra som båtarna gjorde förr i dimma, om jag tutar hela tiden när sikten är dålig så hör alla var jag är när ni inte ser. Typ.
Njo.. dels så vill jag inte fresta allt för mycket på sakerna första gången, testa lite först.Lotus Samuel skrev: Sen undrar ju jag varför du inte lagt på ATS fälgarna??
Sen så är däcken inte gatlegala. Och tydligen så får man inte ha sådana däck på våra träffar (det har du själv sagt..)
Tur att BMW-klubben finns också!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt:
BMW Samuel skrev: Njo.. dels så vill jag inte fresta allt för mycket på sakerna första gången, testa lite först.
Sen så är däcken inte gatlegala. Och tydligen så får man inte ha sådana däck på våra träffar (det har du själv sagt..)
Tur att BMW-klubben finns också!
ahaaaa, du tänker så. SMART!!!
-
- Legend!
- Kontakt:
Det värsta däcket jag hört talas om till namnet sett är Flamingo. Dessa däck satt på en porsche. Ni hör ju själva hur greppvänligt det ärMae skrev:Mina Federal är ju inte direkt lysande heller. I alla fall inte i konbanan.Lotus Samuel skrev:PowerracerII är nog tom sämre än mina hankook k102
Så vi får väl se hur dom står sig på banan.
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
-
- Legend!
- Kontakt:
Vi har väl stramat åt reglerna en heldel sen dom första banträffarna. Allt hänger på försäkringsfrågan. Men jag vet inte hur hård man ska va egentligen?Anders Toll skrev:Åhå?BMW Samuel skrev:Sen så är däcken inte gatlegala. Och tydligen så får man inte ha sådana däck på våra träffar (det har du själv sagt..)
Är det inte flera som kört med slicks på våra träffar? Det vill jag absolut minnas...