Har tänkt skaffa egna wheels snart. Ska jobba ihop lite deg först.
Men en bil för 8000-12000, max 25000 mil.
Vad rekomenderas, vad kan ni säga om Opel Omega, Toyota Corolla/Carina, SAAB 900 mfl.
OCH LÄGG BORT ALL REKLAMTANKE, märke spelar mindre roll just nu. Skriv gärna för och nackdelar.
Tack på förhu..nenenenene inte den. Förhand ska det va.
Köptips.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Kontakt:
Vad ska du ha bilen till? Bara transport A-B? Eller ska du ge bilen kärlek, ömhet och plåg?
för transport A-B rekomenerar jag Golf 1 eller 2.
För kärlek = Porsche 924! Roligast för minst pengar!
I och med att jag sitter på jobbet nu så kanske jag inte ska skriva en roman om för och nackdelar utan jobba med det jag ska...
(dricka kaffe och surfa alltså
)
för transport A-B rekomenerar jag Golf 1 eller 2.
För kärlek = Porsche 924! Roligast för minst pengar!
I och med att jag sitter på jobbet nu så kanske jag inte ska skriva en roman om för och nackdelar utan jobba med det jag ska...

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
En bil för att ta dig från A till B så håller jag med om att Golf är en bra bil, eller varför inte en Nissan Micra? Drar lite bränsle.
För att ha som projekt eller bara nåt lite mer och åka med så rekommenderar jag faktiskt Saab 900S. Billig och försäkra, lagom mycket att åka med i standard utformning. Lite små pyssel som vita blinkers och nät i grillen blir den direkt sportigare. Men, nackdelar som finns, drar lite mycket soppa, har du som jag, bara en ljuddämpare + katen så blir de lite mycket motorljud när man börjar närma sig 120-130. Eller redan innan. Går mycket bra att åka långt i iaf om man har en bra stereo och bra högtalare, jag har original fram och ett par MDS 6-9" bak i hatthyllan.
Pris, du kan nog få tag i en 90;as 900s för 10000. Kanske 12000. Jag betalade 14 för min men den var snorfräsch. Och fräschare nu.
Men sen en Audi 80 eller Opel Kadett är inte fel heller. Drar väldigt lite soppa.
Vet dock lite om Audi, men Opel kan jag mer om. Hade en Kadett, helt ok bil men för lite att åka med... =) 1,6i är inte mycket att hänga i julgran om man åker fort som jag gör nästan jämt...
Nicke
För att ha som projekt eller bara nåt lite mer och åka med så rekommenderar jag faktiskt Saab 900S. Billig och försäkra, lagom mycket att åka med i standard utformning. Lite små pyssel som vita blinkers och nät i grillen blir den direkt sportigare. Men, nackdelar som finns, drar lite mycket soppa, har du som jag, bara en ljuddämpare + katen så blir de lite mycket motorljud när man börjar närma sig 120-130. Eller redan innan. Går mycket bra att åka långt i iaf om man har en bra stereo och bra högtalare, jag har original fram och ett par MDS 6-9" bak i hatthyllan.
Pris, du kan nog få tag i en 90;as 900s för 10000. Kanske 12000. Jag betalade 14 för min men den var snorfräsch. Och fräschare nu.
Men sen en Audi 80 eller Opel Kadett är inte fel heller. Drar väldigt lite soppa.
Vet dock lite om Audi, men Opel kan jag mer om. Hade en Kadett, helt ok bil men för lite att åka med... =) 1,6i är inte mycket att hänga i julgran om man åker fort som jag gör nästan jämt...

Nicke

Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72