jag och min farsa funderar på en Mercedes C 32 AMG.
Men köper vi någon så ska den vara från Tyskland.
en 02 för ca 380000 kr, det tycker vi är inte är så farligt om man jämför med ett svenskt pris eller ny pris..
Vad ska man tänka på när man köper bilen från Tyskland?
Man kanske tom måste ha med någon bilinspektör som kollar igenom bilen noggrant innan man ger pengarna ?
Vill hälst inte ha en fifflad kärra
Köper "kanske" en bil i tyskland.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Köper "kanske" en bil i tyskland.
Bor: Jkpg
Namn: Emil
Kör: Mercedes-Benz 190E
Namn: Emil
Kör: Mercedes-Benz 190E
-
- Legend!
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Som sagt, andrahandsvärdet på en importerad bil är mycket lägre än en precis identisk svensk bil. Sen är försäkringsbolagen ganska kinkiga när det gäller importbilar, så premien där blir mycket dyrare (om de nu vill försäkra bilen överhuvudtaget)...
Så det man tjänar på import äts upp av många andra mindre pengamonster...
<B>Marcus Ekeroos</B>
marcus.ekeroos@attitudemotorclub.com
Vem behöver bromsar när det finns tuta?!?
http://www.ekeroos.se
Jag håller inte med.Ekeroos skrev:Som sagt, andrahandsvärdet på en importerad bil är mycket lägre än en precis identisk svensk bil. Sen är försäkringsbolagen ganska kinkiga när det gäller importbilar, så premien där blir mycket dyrare (om de nu vill försäkra bilen överhuvudtaget)...
Priset på en importerad bil är inte alls "mycket lägre" än på en svensksåld bil.
Egentligen så skiljer det knappt inget på priset, det som kan skilja är ju att en liten del av bilköparna av någon outgrundlig anledning inte vill köpa en importerad bil. Men de blir färre och färre.
Tyvärr så fuskas det ju endel med bilar just i importen. Men ni kan lita på att det fuskas med bilar sålda i Sverige heller, så men kommer inte undan fusk för man köper en bil som kallas "svensksåld"
De flesta bilar jag haft är eller har varit importerade, och jag har aldrig märkt att försäkringarna skulle vara dyrare för det.
Det enda har vair krav på märkta rutor och omkodad startspärr, men det kravet är nog borta nu också.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Då är det bara att gratulera. Du har tydligen mer positiv bild av importen än vad jag fått...
<B>Marcus Ekeroos</B>
Re: Köper "kanske" en bil i tyskland.
Köper du bilen från en seriös handlare i Tyskland så är risken mycket liten att du får en "fifflad kärra"Orion skrev: Vad ska man tänka på när man köper bilen från Tyskland?
Man kanske tom måste ha med någon bilinspektör som kollar igenom bilen noggrant innan man ger pengarna ?
Vill hälst inte ha en fifflad kärra :)
Fifflas det så görs det av den som importerar, så importerar du själv så är det lugnt.
En C32a verkar ju va ett bra val!
Tack!Ekeroos skrev:Då är det bara att gratulera.
Tydligen.Ekeroos skrev:Du har tydligen mer positiv bild av importen än vad jag fått...
Men det finns ju både bra och dåliga sidor.
Men varför ska man betala mer för en bil som är såld i Sverige när man kan köpa en betydligt billigare i Tyskland som oftast är mer utrustad, bättre skött och som regel alltid utan rost?
Beträffande försäkringarna så kan det såklart skilja mycket mellan olika bolag.
-
- Legend!
- Kontakt:
En C32:a är en mycket bra val
Det skiljde rätt mycket på försäkringen på min M5:a pga den va importerad.
Fifflas gör det lika mycket i sverige som tyskland. En ny mercedes tror jag inte man kan fiffla med så lätt. Iallafall inte utan att det går att kolla med datorn i bilen.
Det skiljde rätt mycket på försäkringen på min M5:a pga den va importerad.
Fifflas gör det lika mycket i sverige som tyskland. En ny mercedes tror jag inte man kan fiffla med så lätt. Iallafall inte utan att det går att kolla med datorn i bilen.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé