Anders Toll skrev:Var är det någonstans? Emmaboda?
Vilka bilar är påtänkta? Hur många får köra resp komma och titta?
Jag ser att det är Uråsaträff på lördagen, det ändrar väl sig inte utan det blir av?
Det är på Emmaboda flygfält.
Inga bilar är påtänkta hittills. Utan alla får anmäla sitt intresse och först sen så får styrelsen se till att rätt bilar kommer dit.
Det kommer att vara ca 20 bilar som kör.
Hur det blir med att komma och titta vet vi inte riktigt, men klart är iallafall att det inte får vara allt för mycket publik.
Däremot så behövs det ett antal funktionärer, så kör man inte så kan man kanske vara funktionär.
Uråsaträffen är en perfekt uppvärmning inför Emmaboda. Den blir kvar!
Jag skulle gärna vilja komma och vara publik/medhjälpare. Jag har ju ingen speciell bil eller är speciellt duktig förare så jag nöjer mig gärna med att köra på Uråsa och sen heja på er andra på Superstage.
Perfekt att vara ledig den helgen. Kan det bli bättre?
Anders Toll skrev:Jag skulle gärna vilja komma och vara publik/medhjälpare. Jag har ju ingen speciell bil eller är speciellt duktig förare så jag nöjer mig gärna med att köra på Uråsa och sen heja på er andra på Superstage.
Perfekt att vara ledig den helgen. Kan det bli bättre? :-)
Kostar det något förresten?
Det ska inte kosta nånting.
Men Anders, jag tycker att du ska anmäla dig om du vill köra. Tänk inte "nää... jag har ingen speciell bil". Det kan ju gå ändå.
Men gör som du vill.
Du får va funktionär iallafall om du inte kör.
Jag kør gærna få se vad jag har før bil bara sålde visst 200:an i onsdags. men kojja och swift om dom fungerar eller ev ny bil....
(konstiga bokstæverna ær før jag står på internet cafe på roskilde)
Jag vågar knappt anmäla mig pga en viss risk att inte bli klar i tid med en viss Rekord. Det känns inte bra att preliminärboka mig heller.
Med mycket tur så kanske Rekorden blir körbar till Superstage, men det blir nog kärvt med regbesikting.
Be en bön.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Karlsson skrev:Jag vågar knappt anmäla mig pga en viss risk att inte bli klar i tid med en viss Rekord. Det känns inte bra att preliminärboka mig heller.
Med mycket tur så kanske Rekorden blir körbar till Superstage, men det blir nog kärvt med regbesikting.
Be en bön.
Du behöver väl inte ha besiktigat för att köra på ett flygfält?
Anmäl dig med reservation för att inte hinna.
Eller utan reservation, så sätter du lite press på dig :)
Kanske skulle gå att komma med en Omega som reserv?
Kanske. Omegan kan eventuellt få agera följebil (och dragbil på hemvägen). Om jag ska köra på Uråsa dagen innan så lär det nog bli tokmekande hela natten i äkta Bilsport-anda!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare