Såg ni på melodifestivalen i lördags?

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Ja
14
100%

Antal röster: 14

Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Vann rätt låt tycker ni?

När jag hörde Österrikes låt så började jag asgarva! :laugh:

Turkiets låt var väldigt bra.
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Jag tycker Estland hade en riktigt bra låt, borde haft mer poäng. Rumänien överraskade också med en rätt bra låt. Norge, Grekland helt ok med. Island hade också en bra låt som va friskt lånad av "no more I love you" med Annie Lennox. Tatu hade en tuff låt, synd bara att framträdandet var nåt av det sämsta jag nånsin sett, dessutom kunde dom inte sjunga... England hade ju riktig otur med att bara ha bas i början av låten så dom inte hittade tonen, hehe, lät ju förfärligt.
Sämst var Ukraina, Slovenien, Irland, Polen m.fl.
Ganska många bra låtar i år iallafall.
Österike va ju ett skämt, hur det nu kan va kul att skämta om melodifestivalen som redan i sig är ett skämt...
Emil Tubbin
Ivarsch
Lever här på forat...
Kontakt:

Re: Såg ni på melodifestivalen i lördags?

Inlägg av Ivarsch »

österrike.. ja säger då det.. Värre höftvickningar får man leta efter! Hade svårt att sluta garva.. Komiskt att det gick så bra med för dem! Nåt som inte var komiskt alls är att man kan hitta på ett eget språk och sjunga nåt som ingen förstår nåt av och ändå nästan vinna melodifestivalen.

Annars kan man ju nästan piska mattan med alla bara för att man är jättestora och allmänt otrevliga.. deras manager var nog helnöjd med all pr han fick för dem (tatu).

Nä.. det var inte mycket o ha nånstans.. fast det klart.. som alla andra(länder) också säger.. vårat kära grannland var ju bra! :wink:
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Jag tänkte då jag såg festivalen att, "Bara jag inte får tysklands låt 'på hjärnan' i morgon"....gissa vad jag sjöng när jag vakna?...

"Let's get happy..."..... :lol: så vansinnig kan man bli... :lol:
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Ando

Inlägg av Ando »

Fåglefelt skrev:Jag tänkte då jag såg festivalen att, "Bara jag inte får tysklands låt 'på hjärnan' i morgon"....gissa vad jag sjöng när jag vakna?...

Arghh, dumma Martin. Läste detta innan, och funderade på hur låten gick. Nu nynnar jag på den hela tiden :bang2: :uglylol:
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
BOB
Kontakt:

Inlägg av BOB »

såg inte hela... helt klart var ukraina bäst jag har laddat ner den och lyssnar på den nu... hasta la vista baby :mhihi:

låten som vann var ju jätte dålig.....
Robert Gustafsson
Feffe
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Feffe »

Jag tycker att Nederländerna hade den bästa låten. Synd att övriga Europa tyckte annorlunda. Österrike hade ju snott mellanspelet från Dio.

Annars måste jag säga att Fame hade bland de bästa sångrösterna under kvällen, synd att låten inte höll riktigt. Sen så börjar jag bli trött på all den här politiska röstningen som kommit in bara för att hålla fred med grannlandet. Som grekland/cypern. ingen av de två låtarna var värd de tolv poäng som de gav varandra. Att sen sverige ger norge en tolva gör inte saken bättre. Sen kan man ju ifrågasätta sig vad Tatu hade där att göra. De röster som de fick, fick de mest enbart för att de är kända. Falskt sjöng de också. Tycker sverige ska skicka Cardigans, Roxette eller nått annat etablerat namn så att man får lite extra röster.

Stefan Karlsson

Tar det piano. Ofta.
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Fåglefelt skrev:Jag tänkte då jag såg festivalen att, "Bara jag inte får tysklands låt 'på hjärnan' i morgon"....gissa vad jag sjöng när jag vakna?...

Konstig låt. Dom sjöng let's get gay också eller så var det jag som hörde fel. :roll:
Martin Fåglefelt

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Mae skrev:

Konstig låt. Dom sjöng let's get gay också eller så var det jag som hörde fel. :roll:
OM de sjöng så...så betyder ju faktiskt "Gay" glad. :D
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Det ser inte bättre ut än att hela attitude är ett gäng soffliggare. :sleep:

Österrike var helt klart bäst..... :mhihi:
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

BOB skrev:såg inte hela... helt klart var ukraina bäst jag har laddat ner den och lyssnar på den nu... hasta la vista baby :mhihi:

låten som vann var ju jätte dålig.....
jag såg endast ukraina. ukrainas video är MYCKET bättre än framträdandet. dom där tjejerna kunde ju inte sjunga! tacka vet jag digital ljudredigering ;) på aftonbladet.se på nöje & puls finns ukrainas och alla andra. (= :mhihi:

hasta la vista!
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Hammer
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hammer »

Skojar du? Klart man såg, här är en schlagertokig människa som älskar dålig musik.

Hade ingen direkt favorit även om jag tyckte det var många bra bidrag med, bland annat Turkiets.

Jag verkar vara en av de få här som gått på hypen med t.A.T.u. Tycker faktiskt att de brudarna gör bra musik som sticker ut. Sen kan man ju fundera på vad deras manager sysslar med :roll:

Varför fick Grekland vara med? Med tanke på deras bidrag förra året borde de vara diskvalificerade fem år framåt, trodde inte de fick vara med i år :confused:

Mattias

Volvo 945 GL -94
VW Transporter Syncro -87
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Visst är det kul med festivalen. Dock var jag på 40-års fest i lördags så jag missade det hela.
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Anders Toll skrev:Visst är det kul med festivalen. Dock var jag på 40-års fest i lördags så jag missade det hela.
Har du ingen video? :confused:
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Jo, jag har video.

Men vem vill se det i efterhand? :-)

Min dotter spelade in det hela. Hon älskar festivalen.
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Vill du ha dig ett gott skratt Anders så kolla på Österrikes bidrag. :mhihi:
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

Mae skrev:Vill du ha dig ett gott skratt Anders så kolla på Österrikes bidrag. :mhihi:
det är hemskt. :roll:
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Är jag den enda vettiga personen som har viktigare saker för mig än att ligga och kolla på halvnaket folk (det brukar det väl vara?) med dålig musik?
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

arsestar skrev:Är jag den enda vettiga personen som har viktigare saker för mig än att ligga och kolla på halvnaket folk (det brukar det väl vara?) med dålig musik?
Tysklands fyrarmade bidrag va ju välklädd, inte minst färgglad.
Man kunde ju välja mellan att gå ut på stan och trängas med aspackade jönköpingsbor eller kolla på melodiskandalen, jag valde det senare...
Emil Tubbin
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Va, har det varit någon slags festival eller? :think2:
Marcus Marklund

www.millway.se
Skriv svar