Tjejutskott!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
http://www.attitudemotorclub.com/kvinna precis som aftonbladet...
Hmm, är det så väldigt maskulint med bilar och klubbar att inte tjejerna ska ges utrymme på vanliga sidan.
Känns som man stoppar undan dem i ett fack (handskfacket) om man gör en http://www.attitudemotorclub.com/kvinna
Jag vill att de ska vara som alla andra i klubben, det är ju fritt fram att starta disskusioner här som man vill.
Vill heller inte vara den som står i vägen om tjejerna själva vill detta, det är grymt svårt men så tänker jag i alla fall.
p.s. Kan ingen tjej hjälpa mig, jag undrar lite om intervall mellan telefonsamtal
d.s.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Kobban den 2001-12-18 10:17 ]</font>
Känns som man stoppar undan dem i ett fack (handskfacket) om man gör en http://www.attitudemotorclub.com/kvinna
Jag vill att de ska vara som alla andra i klubben, det är ju fritt fram att starta disskusioner här som man vill.
Vill heller inte vara den som står i vägen om tjejerna själva vill detta, det är grymt svårt men så tänker jag i alla fall.
p.s. Kan ingen tjej hjälpa mig, jag undrar lite om intervall mellan telefonsamtal

<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Kobban den 2001-12-18 10:17 ]</font>
Nu är det ju så, kära Kobban, att det kanske finns tjejer som känner att dom inte får plats. Kolla bara på hur många tjejer som kommer på klubbens träffar, det är inte många! Alla är ju inte heller jätteintresserade av hur snabbt en 240 går på rullande landsväg.. Man kanske har andra intressen och kanske det finns saker man vill lära sig, som byta olja eller vinterdäck. Det är ju därför det ska bildas ett sånt här utskott! Inte för att tjejerna ska sättas i nåt speciellt fack eller för att killarna som är singlar ska veta var dom ska ragga! Det är ju viktigt att det inte blir en renodlad killklubb, klubben ska ju va till för alla och då måste det finnas aktiviteter för alla!
Håller med fullständigt, ser bara risken att det blir en uppdelning och att killar och tjejer inte umgås naturligt,On 2001-12-18 13:20, Evve wrote:
Nu är det ju så, kära Kobban, att det kanske finns tjejer som känner att dom inte får plats. Kolla bara på hur många tjejer som kommer på klubbens träffar, det är inte många! Alla är ju inte heller jätteintresserade av hur snabbt en 240 går på rullande landsväg.. Man kanske har andra intressen och kanske det finns saker man vill lära sig, som byta olja eller vinterdäck. Det är ju därför det ska bildas ett sånt här utskott! Inte för att tjejerna ska sättas i nåt speciellt fack eller för att killarna som är singlar ska veta var dom ska ragga! Det är ju viktigt att det inte blir en renodlad killklubb, klubben ska ju va till för alla och då måste det finnas aktiviteter för alla!
men visst, det är något som de flesta av oss får lära sig från Söndagsskolan så jämfört med andra bilklubbar har vi ju en enorm fördel där.

Det där med andra intressen hade jag nog inte tänkt på. Men att fixa bilen kan väl alla???

Det får man ju lära sig på körskola och ska kunna stenhårt på uppkörning.
Nåja, jag är inte tjej och ska inte bestämma era aktiviteter.
Hur många tjejer som kommer på klubbens träffar kan jag inte uttala mig om, har inte varit på någon av klubbens träffar.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Kobban den 2001-12-18 15:03 ]</font>
Ok, citerar Alf S.On 2001-12-19 08:51, Zizzan wrote:
Och den tjejen är JAG!!! Men det är ju så att det räcker med en tjej i styrelsen och resten killar. Varför får du lista ut själv
Jag känner mig inte kränkt. Feminism är fjantigt...
"Medans disskusionen om vilken typ av feminism som är rätt pågår så tänker jag jobba för ett jämställt Sverige"