Mitt kostade 1600:-Ivarsch skrev:bara för att så ska jag med skryta lite, är rätt stolt faktiskt! Mitt kostade 2100kr , med ALLT! (Lämp, bilhyra halkörning rubbet) Men då har man ju kört traktor sen man var pytteliten med
Körkortskostnad - då och nu
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
-
- Legend!
-
- Legend!
Jo. Det är förstås möjligt att jag tar fel men så har för mig att det var så här:Ivarsch skrev:Jag får väl skylla på inflationen då!
Körtillstånd inkl en uppkörning och teoriprov: 6-700 kr.
Halkbana: 600 kr
Extra uppkörning: 300 kr
Vad blir det? 15-1600 kr.
Mars 1989. Privat. Just ja, jag köpte en bok också. Någon hundralapp till.
-
- Gör inte annat än skriver...
Det var ju ett tag sen nu (-95) men det kostade mig ca 6000. Körde på skola, lite väl många lektioner kanske, men så klarade jag ju både teori (mc och bil) och uppkörning på första försöket. Tyvärr var pengarna slut sen, så det blev inga fler mc-lektioner. Det rann ut i sanden och teorin gäller bara ett år. Så kan det gå, men det kanske var lika bra att man inte tog mc-kort...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Anders Toll skrev:Jo. Det är förstås möjligt att jag tar fel men så har för mig att det var så här:Ivarsch skrev:Jag får väl skylla på inflationen då!
Körtillstånd inkl en uppkörning och teoriprov: 6-700 kr.
Halkbana: 600 kr
Extra uppkörning: 300 kr
Vad blir det? 15-1600 kr.
Mars 1989. Privat. Just ja, jag köpte en bok också. Någon hundralapp till.
Ja det var ju typ tio år innan mig då.. så det förklarar väl saken..
lämp:8-900
halkkörning´:1000-1200
hyra av bil:250 eller nåt....
Får väl se vad det blir nästa gång.. tänkte klara av BE innan nyhem iaf,, får väl se om jag orkar och beställa nån tid(lämpet för det och hojen går ju inte ut än på ett tag så varför stressa?)
, nån här som orkat med och ta de?
BE assså.. känns som det skulle vara piece of kaka att klara av de?
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Normal postare
- Kontakt:
Hehe, kan inte låta bli att bara läsa denna tråd utan att skriva något
Jag bodde i Asien när jag tog mitt körkort och med lektioner, uppkörning (en gång), prov osv fick jag betala 250kr för ett internationellt körkort som räcker i 3 år till, skapligt billigt det.
Som sagt, var bara tvungen...
Edit: glömde att säga att de tog jag för cirka 3 år sen, så de kanske har gått upp lite i pris, säg 300kr
Jag bodde i Asien när jag tog mitt körkort och med lektioner, uppkörning (en gång), prov osv fick jag betala 250kr för ett internationellt körkort som räcker i 3 år till, skapligt billigt det.
Edit: glömde att säga att de tog jag för cirka 3 år sen, så de kanske har gått upp lite i pris, säg 300kr
Toyota Supra -94 med BPU
Men har du tagit nytt körkort nu då eller? Om det bara räckte i 3 år så måste du väl skaffa nytt?de Schalom skrev:Hehe, kan inte låta bli att bara läsa denna tråd utan att skriva något
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Äger en Bmw, kör en Volvo
-
- Normal postare
- Kontakt:
de Schalom skrev: Jag bodde i Asien när jag tog mitt körkort och med lektioner, uppkörning (en gång), prov osv fick jag betala 250kr för ett internationellt körkort som räcker i 3 år till, skapligt billigt det.
Du vinner!
Man kanske skulle bosätta sig i asien.. en kompis var i Kina nyss.. en middag 3-4 spänn... rätt billigt.. Ville man käka Kanonfint så kostade det väl 25 eller nåt..
Bbbbbbbbilligt!
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Normal postare
- Kontakt:
-
- Normal postare
- Kontakt:
Haha, jo, jag kanske vann dåIvarsch skrev:
Du vinner!
Man kanske skulle bosätta sig i asien.. en kompis var i Kina nyss.. en middag 3-4 spänn... rätt billigt.. Ville man käka Kanonfint så kostade det väl 25 eller nåt..
Bbbbbbbbilligt!
Bodde i Filippinerna så maten där kostar runt 20kr, är nästan ett under att man inte är tjock alltså när maten är så billig och ändå god
Toyota Supra -94 med BPU
Mitt gick på 2700-2800.
Lämp 400
Teorikurs 1600
Testuppkörning på körskola 350
Hyra av bil vid körprov 350 (körde privat och var tvugnen att hyra bil av VV)
+ som ngn annan skrev, en tårta till mor och far.
D-kortet kostade 900
Lämp 400
Läkarkontroll 500
+en tårta till kurskamraterna för alla fel man gjorde. Men alla andra gjorde fel också så det jämnade ut sig. Mycket tårta blev det.
Lämp 400
Teorikurs 1600
Testuppkörning på körskola 350
Hyra av bil vid körprov 350 (körde privat och var tvugnen att hyra bil av VV)
+ som ngn annan skrev, en tårta till mor och far.
D-kortet kostade 900
Lämp 400
Läkarkontroll 500
+en tårta till kurskamraterna för alla fel man gjorde. Men alla andra gjorde fel också så det jämnade ut sig. Mycket tårta blev det.