VÅRTECKEN!

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Anna
Normal postare
Kontakt:

VÅRTECKEN!

Inlägg av Anna »

FATTA NU ÄR DET VERKLIGEN VÅR :D :D :D
det luktar skit på åkrarna
motorcyklar och mopeder börjar komma fram igen
såg dessutom en cab igår
solen skiner
och jag har handlat sandaler!!!
det är minsann säkra vårtecken det!
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Porschen står i garaget nu... Ahh! :thumbsup:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Anna
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Anna »

men den har väl varit ut i solskenet? du och elin skulle ju ut och glida igår??? eller hur det nu var!? :wink:
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Anna skrev:men den har väl varit ut i solskenet? du och elin skulle ju ut och glida igår??? eller hur det nu var!? :wink:
Jo, men han som jag hade bilen hos över vintern tog aldrig bort kablarna från batteriet så batteriet var totalurladdat. Gick inte ens att starta bilen med startkablar. Men jag satte i Volvobatteriet som var 3 cm för högt och körde lite med öppen huv. Vilken glädje!

Nu är batteriet laddat och sitter i, men bilen är ju avställd så den får man ju inte köra med :nono:

Det har jag inte gjort idag. :roll: :mhihi:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Andreas K »

Porsche Daniel skrev: Jo, men han som jag hade bilen hos över vintern tog aldrig bort kablarna från batteriet så batteriet var totalurladdat.
Kallas för att skylla ifrån sig :lol:
/Andreas
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

He int mer än -35 här så heé nestan vår här å! :wink:
Nja, inte riktigt. På nättera är det kring noll annars ligger det kring 10 på dagarna. Solen går tydligen ner tidigare här uppe nu. Eller om det var att den går ner senare.... :confused:
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Andreas K skrev:
Porsche Daniel skrev: Jo, men han som jag hade bilen hos över vintern tog aldrig bort kablarna från batteriet så batteriet var totalurladdat.
Kallas för att skylla ifrån sig :lol:
Det kanske det gör men det är sant. Min bil skulle stå ytterst, då jag hämtar den först varje vår 8) alla husvagnar och skit som skulle in hade inte kommit då. Så vi ställde min bil på gårdsplan. Med batteriet kopplat såklart och sen glömde han det och sitter jag inne när det är så gött ute. Nu går jag! :mhihi:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Anna
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Anna »

Jag tror iaf på dig PorscheDaniel....
när du fått i gång högen får du ta en sväng till Byen så kan vi tävla :lol:
inget slår min röda räserbil
Bild
Hammer
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Hammer »

Min gamla skrotgolf med diverse elfel som stått ända sedan orienteringen startade som ingenting i torsdags, konstigt.

Mattias

Volvo 945 GL -94
VW Transporter Syncro -87
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Det är ju som sagt vår nu.
Bra, tänkte jag och steg ut i vårsolen för att tvätta Volvon. Det skall säljas nu när Porschen är hemma hos husse igen.

Usch, vad kallt det var i skuggan, tänkte jag, medans jag plockade fram högtryckstvätten och vattenslangen. Började spola av bilen och som väntat så blev den mycket ljusare! :tongue:

Usch vad kallt det är, tänkte jag igen. Jag kommer ju förfrysa mina fingrar om jag börjar slabba med en svamp nu. :idea: AHA! Där fick jag en idé. Jag använder en diskborste så slipper jag komma i kontakt med det svinkalla vattnet. Sen fortsatte min hjärna på disklinjen och klurade ut att bilschampoo är ju dyrt. Det är den inte värd! Jag klev helt enkelt in och hämtade Yes och började veva på på bilen. Efter ett tag blev det vita klumpar på bilen där jag tvättade, vattnet+ Yesen frös. :thumbsdown:

Så bilen blev inte så ren helt enkelt. Lacka gick inte heller för bilen torkade ju aldrig... Det har visst inte blivit så mycket vår som jag vill att det skall vara :cry:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Martin Tornell
Deluxpostare!

Inlägg av Martin Tornell »

Ännu ett vårtecken sker den 17 maj :D Då är det nämligen dags för avdamning och en liten glidarrunda för oss med äldre bilar.

Mer info kommer!!
[martin tornell] styrelseledamot
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

CommodoreMartin skrev:Ännu ett vårtecken sker den 17 maj :D Då är det nämligen dags för avdamning och en liten glidarrunda för oss med äldre bilar.

Mer info kommer!!
På norges nationaldag och allt :thumbsup:
/Andreas
Martin Tornell
Deluxpostare!

Inlägg av Martin Tornell »

Ska du med?? Vore kul med många bilar...
[martin tornell] styrelseledamot
gtd rickard
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av gtd rickard »

CommodoreMartin skrev:Ännu ett vårtecken sker den 17 maj :D Då är det nämligen dags för avdamning och en liten glidarrunda för oss med äldre bilar.

Mer info kommer!!
vad går gränsen för äldre bilar, är det när den första 2 på besiktningen kommer eller är det när man slipper betala massa onödiga pengar till staten....
Rickard Wackt
Nb
Superpostare!

Inlägg av Nb »

Ett annat trevligt vårtecken är ju det gamla hederliga ordspråket: Det som göms i snö kommer upp i tö.... Kolla i alla parker på alla trottoarer mm....vad ligger där.....JO mängder av hundbajs....som de små söta djuren har lagt dit....med nöje!!! :evil:

Tycker att hundar är väldigt fina djur men jag kan bara inte med alla dessa oansvariga hundägare som låter vissa saker bara "FÖRSVINNA" i snön.... :x

Men det finns ju trevliga vårtecken oxå....kan ju börja gå i shorts nu....skönt!!!!! 8)
Ando

Inlägg av Ando »

Visst är dom onda, hundarna. Men så länge de inte bajsar på gatan så är det lungt, vill ju inte ha bajs på bilen. :nono:
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Ja, var det inte någon här på forumet som skrev att
-Nu blir dagarna längre och kjolaran kortare.
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Nb skrev:Ett annat trevligt vårtecken är ju det gamla hederliga ordspråket: Det som göms i snö kommer upp i tö.... Kolla i alla parker på alla trottoarer mm....vad ligger där.....JO mängder av hundbajs....som de små söta djuren har lagt dit....med nöje!!! :evil:

Tycker att hundar är väldigt fina djur men jag kan bara inte med alla dessa oansvariga hundägare som låter vissa saker bara "FÖRSVINNA" i snön.... :x

Men det finns ju trevliga vårtecken oxå....kan ju börja gå i shorts nu....skönt!!!!! 8)
08´orna har ju lösningen.
http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm ... 66,00.html
Anna
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Anna »

FATTA ÄNNU MERA VÅR!
jag har köpt ett par sandaler till.... :D :D :D
Bild
Martin Fåglefelt

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Kobban skrev:Ja, var det inte någon här på forumet som skrev att
-Nu blir dagarna längre och kjolaran kortare.
jo..jag,... :oops: :D
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Skriv svar