Hjälmkrav? (delad tråd)

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

AndersT skrev:
Corsa Henke skrev:Det kommer att vara hjälm som gäller på banträffarna i sommar.
Gäller detta rallyträffen också?

Jag kollade på hjälm igår. Det visade sig att jag är så tjockskallig att endast XXL passar på mig, dvs Peltors billigaste hjälm (900 kr) funkar inte. Det finns tydligen en Peltor för 2300 kr ungefär som ska passa. Finns det andra alternativ?

Synd att det ska vara så dyrt. Fast det ska förstås vara regäla grejor, annars gör det ingen verkan.
Det fins ju miljoner olika sorters hjälmar. Man behöver ju inte en svindyr peltor. kolla på www.grahns.se deras hjälmar säljs av alla motorcykelfirmor ev. på www.touring.se

Kolla på den som heter NO1 den är billig å lätt å den är sååå snygg i mattsvart. Vill inte lova nåt men tippar på att den kostar under 900:-
Bild
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Lotus Samuel skrev:Kolla på den som heter NO1 den är billig å lätt å den är sååå snygg i mattsvart. Vill inte lova nåt men tippar på att den kostar under 900:-
Jag köpte en N30 Nolan för 899:-.

Bild

Tack för tipset!
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Det ligger en gammal dammig Centurion på hatthyllan i Rekorden, men den är så dåligt stoppad så den sitter inte fast ordentligt på skallen. Alternativet är min Tommy moppehjälm, men det är en integralhjälm och det är ju inte lönt om man inte kör F1.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Skriv svar