Lotus Samuel skrev:Jag la märke till att GT:n har rätt go caster-vinkel till skillnad från vanliga M3:an.
Vad är "caster-vinkel"? Hur mycket hjulen lutar, eftersom det har med fjäderbenet att göra?
Castervinkel är den vinkel som fjäderbenet lutar, tex bakåt. Det betyder inte att hjulet lutar. Men ju mer det lutar ju mer ändrar hjulet sig när man svänger. Man vill offtast ha mer camber (hjuletslutning innåt) när man kör bana, egentligen vill man bara ha det när man svänger. Ökar man då castervinkeln ökar även camber by turn som det heter. Man vill ju inte att hjulen ska luta för mycket när man man kör rakt fram för då blir det sämre bromssträcka. Rörigt!?!
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Mae skrev:Jo visst är det fina bilar men jag saknar en vanlig bil typ Opel, Saab, Volvo, VW.
Det kanske ger ett budskap om att man måste ha en värstingbil för att vara med i Attitude....... :roll:
Bara en tanke.
Alltså tanken som ni har är rätt. Men detta är väldigt genomtänkt från vår sida. Vi i klubben är väldigt noga med att visa bredden på bilar och visa att man INTE behöver värstingbilar för att vara med, se tex på alla andra utställningar som vi har.
Detta funkar däremot inte på Elmia. Denna mässan är en mässa för extrema bilar, skulle vi plocka in mer vardagliga bilar skulle vi dels inte synas på mässan och inte heller få komma dit med sådana bilar. Bilarna vi har i vår monter måste vara attraktiva för besökarna och godkännas av mässans arrangörer.
Mae skrev:Jo visst är det fina bilar men jag saknar en vanlig bil typ Opel, Saab, Volvo, VW.
Det kanske ger ett budskap om att man måste ha en värstingbil för att vara med i Attitude.......
Bara en tanke.
Alltså tanken som ni har är rätt. Men detta är väldigt genomtänkt från vår sida. Vi i klubben är väldigt noga med att visa bredden på bilar och visa att man INTE behöver värstingbilar för att vara med, se tex på alla andra utställningar som vi har.
Detta funkar däremot inte på Elmia. Denna mässan är en mässa för extrema bilar, skulle vi plocka in mer vardagliga bilar skulle vi dels inte synas på mässan och inte heller få komma dit med sådana bilar. Bilarna vi har i vår monter måste vara attraktiva för besökarna och godkännas av mässans arrangörer.
Men det skulle kanske vara en "vanlig" bil som inte är vanlig...?!?
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Nu är lite sent, men vi tar ändå mot förslag. Det har vi alltid gjort.
Finns det nån kille/tjej med en "svenssonbil" som är annolunda och sticker ut lite så är ju en sån också intressant.
Men som sagt så bestämmer vi inte detta själva heller...
jag har en svenssonbil som sticker ut lite. den är rostig, gul, o börjar på renault 5. det är en riktig svenssonbil. men det som skiljer den från svensson är att taket är borta..