On 2001-12-04 15:51, Anonymous wrote:
Snacka inte om musik utan att snacka om Samuelsons (*jard* *kjell* *olle* *rolf*
Hmm, tittade på en av mors konvolut från forntiden och där står de med "cowboyskjortor" uppknäppta till strax under bringan och under ryamattorna kunde man ana en guldkedja på 2-3 kg. Det är manligt, då MÅSTE de ju spela bra musik??
ÖÖÖÖÖ nae
Kurt och Roland vetja, de har ju världens häftigaste fordon dessutom. Tidsmaskinen.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Kobban den 2001-12-04 18:25 ]</font>
En fråga:
Hur många av alla här har spelat i ett band själva?????
Jag var med i Viktory för så där en 10år sedan spelade först gittar sedan sjöng jag sen blev jag ljudtekniker och sedan Rodare= sparken *ler* snälla polare man har
On 2001-12-04 18:32, CHNE wrote:
En fråga:
Hur många av alla här har spelat i ett band själva?????
Jag var med i Viktory för så där en 10år sedan spelade först gittar sedan sjöng jag sen blev jag ljudtekniker och sedan Rodare= sparken *ler* snälla polare man har
Jag sjunger i ett, vi spelar AC/DC-inspirerad musik. Sen tror jag inte på dig, det stavas faktiskt gitarr och roddare.
Har spelat DX7:a och sjungit i den mer eller mindre kända 80:talsgruppen Frontlight en gång i tiden (92-99). Numer spelar jag i ett typ yes-inspirerat band som heter Fearless som snart läggs ner för att i stället spela Jazz på heltid. Spelar även elgura i högskolas blåsorkester i Jönkan.
Jag har spelat bas i det otroligt tuffa Habobaserade bandet, the Snuggles. Det var två intensiva år med "fast cars and beautiful women". Festandet slet hårt på min kropp och jag började att ängna mig åt bilar istället. Kan höra ihop med att jag fick körkort i samma veva...
Oj! En massa musiker i klubben!!!
Enda som jag har spelat är lite trummor i min gamla församlings lovsångsteam.
Sedan så blev vi färre och då fick jag ställa mig och sjunga i stället.
De ska spela på Ung Tros julfest den 21 dec i Jönköping! Då får ni komma.
Jag tror att jag hört dom innan, men nu kommer jag inte direkt på vilka det är... Men de är säkert bra...
En av killarna är ihop med en tjej från den församlingen som jag är med i.
Han var och skötte ljudet på våran multimedia konsert som vi hade i fredags.
Jag skötte multimediadelen!!
Jag ställer lätt på POD! Riktigt goa grabbar!! När åker vi?
Vi har redan beställt biljetter på http://www.ticnet.se/. Vi är ett gäng som ska upp. har itne bestämt något. Ju fler desto bättre. Inget att vänta på bara att beställa. Konserten är den 14/1, Fryshuset.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Vectra Viktor den 2001-12-05 21:05 ]</font>
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Vectra Viktor den 2001-12-05 21:05 ]</font>
On 2001-12-05 09:22, Mae wrote:
Är det någon som känner till Saving Blue?
/M
Jag spelar även trombon, blockflöjt, lite trummor, ännu mindre gitarr, ibland bas, är kung på mungiga och kan även spela smart, dock ICKE så bra.
Saving Blue?
Ja, min kompis från bibelskolan i Örebro spelar bas i det bandet. De spelar harmoniska mollballader som ger en gåshud och tankar om Gud och hans nåd.
On 2001-12-05 09:22, Mae wrote:
Är det någon som känner till Saving Blue?
/M
Jag spelar även trombon, blockflöjt, lite trummor, ännu mindre gitarr, ibland bas, är kung på mungiga och kan även spela smart, dock ICKE så bra.
Saving Blue?
Ja, min kompis från bibelskolan i Örebro spelar bas i det bandet. De spelar harmoniska mollballader som ger en gåshud och tankar om Gud och hans nåd.
Alla ni musiker som har tänkt att spela in en skiva ska ju givetvis göra det i MillwayStudio, Har hört att det är bra där http://www.millwaystudio.com
Hemsidan är dock inte fungerade i nuläget.
Men nu vet ni.
Kan ju hända att ni får attituderabatt också om alla i bandet är medlemmar
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé