Lagar ang. effekt
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Gör inte annat än skriver...
Lagar ang. effekt
Jag har ju planerat att trimma min amazon lite...men vad händer med mig om jag åker på en flygande besiktning?
Alltså att jag besiktigat den med original, men har lite "godis" under huven då de stoppar mig?...
böter?
Indraget kort?(kan ju bli lite svårt för mig)
...nåt annat?
Alltså att jag besiktigat den med original, men har lite "godis" under huven då de stoppar mig?...
böter?
Indraget kort?(kan ju bli lite svårt för mig)
...nåt annat?
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
-
-
- Normal postare
- Kontakt:
trafikpolisen har ju rätt att besiktiga en bil, o då ingår det väl att öppna huven. så har de gjort i de fall de har stoppat mig,
(3 ggr) o om de ska kolla om du har triangel så lär de väl öppna bakluckan. även om de frågar först.
nekar man till det lär de nog ta in bilen på stationen o då är det väl enklare att öppna bilen på plats.
är man inte samarbetsvillig får man ju bara mer böter, är min teori.
(mina bilar är för dåliga för att vara kaxig)
Och, trots allt, polisen är väl till för vår säkerhet, de gånger de stoppat mig för besiktning, så har de ju haft anledning oxå..
hur skulle bilparken i sverige kanske se ut om alla visste att polisen inte brydde sig? tummen upp för att polisen finns
amazon -for life
(3 ggr) o om de ska kolla om du har triangel så lär de väl öppna bakluckan. även om de frågar först.
nekar man till det lär de nog ta in bilen på stationen o då är det väl enklare att öppna bilen på plats.
är man inte samarbetsvillig får man ju bara mer böter, är min teori.
(mina bilar är för dåliga för att vara kaxig)
Och, trots allt, polisen är väl till för vår säkerhet, de gånger de stoppat mig för besiktning, så har de ju haft anledning oxå..
hur skulle bilparken i sverige kanske se ut om alla visste att polisen inte brydde sig? tummen upp för att polisen finns
amazon -for life
När det gäller effektökning så gäller en generell regel på 20 % effektökning och 10 % vridmomentsökning. Du kan ringa till Bilprovningens tekniska rådgivning, de har exakta maxeffekter för de flesta bilar.
Jag tror inte polisen blir speciellt glada om det sitter ett par Weber och extraktorrör under huven. Om du däremot kör med 36/36an och extraktor tror jag inte att de blir lika kinkiga. Men först ska du nog besiktiga bilen helt original så har du 2 år på dig att trimma.
Jag tror inte polisen blir speciellt glada om det sitter ett par Weber och extraktorrör under huven. Om du däremot kör med 36/36an och extraktor tror jag inte att de blir lika kinkiga. Men först ska du nog besiktiga bilen helt original så har du 2 år på dig att trimma.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-