Vem är du?

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Jonatan
Postar så det viner...

Inlägg av Jonatan »

Tar väl och presenterar mig också då...

Namn: Jonatan Larsson
Ålder: 16, snart 17 (inget körkort :cry: )
Bor: Öland
Status: Singular Gymnasieelev
Övningskör: Volvo 740, VW Polo
Vill ha: Opel Kadett C
I min ägo: Blade, Fender och Landola :lol:
Intressen: Musik och bilar

Typ så.....
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Jag är en kille född -79 från Norrbotten.
Tillhör Elimförsamlingen i Gammelstad, en baptistförsamling som sammarbetar med Evangeliska Frikyrkan.
Född i Boden, uppvuxen i Boden och Luleå.
Håller på DIF i hockey, tycker inte om fotboll.
Jag gillar att sjunga, har sjungit i två rockband (The Lekerz och High Voltage), två gospelkörer (Oldtown Gospel Choir och Joybells) och Öppna kören i min hemförsamling.

Samlar på Bburago modellbilar, inte de dyraste men ganska detaljerade och inte plastiga.
Har 26 eller 27, vet inte riktigt.
Är en något av en Ferraristi, ingen bil är som den röda - Il rosa - annars är det Volvo som gäller.

Tog tävlingslicene för gocart, men det var för många år sedan och flera kilo med för den delen.
Älskar skotrar, skulle skaffa en direkt om jag hade råd men tvåtaktsmotorer, 4-meters mattor och variator i kombination ger ingen bra bränsleförbrukning. 4-taktarna är ju på gång men det dröjer till jag har råd ändå.

Tar busskort just nu, klart mycket skojigare än att köra bil, kanske säger mer om vad vi har för bil än om hur det är att köra buss.

Bil ja, en MB 300 D aut. -87 som precis snurrat om till 30000.
Går som en klocka....från Ö&B, för SAKTA! :wink:
Sen har vi ju mammas 240, en GL från -84 som jag fick äran att föra till de 20000 för två månader sedan, pärlan i vagnparken.
Ingen rost, omlackad förra sommaren, rekondad en gång i år. :D

Heter KjellElvis på lunar och har #176663269 på icq.
Hejs...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ok, Fredrik Törngren var namnet men Törn brukar få alla möjliga ändelser
typ -wall, -stedt, -man, -qvist, -bom etc i all evighet amen.

Nåväl, är född i herrens år 1975 och bor fortfarande i FORSERUM.
Jobbar med elektronikreparationer till vardags och är ATTENTION´s
ljustekniker på min så kallade fritid. Brukar även köra ljus på tex
Gullbrannafestivalen och senast Rebecca St James i JKPG.

Ett annat intresse är ju då oxå bilar, har inte haft så många så här är hela
listan Saab Lancia 600gls, vw 1303s, vw Polo GTI, Volvo 142, Audi 100 och
Peugeot 206cc.

Har faktiskt kvar alla utom Lancian och polon, smällde dock peggan på väg hem från Rebecca konserten, så 142an ska göra comback som vinterbil.

Mina drömmar då? Hm, jo... Tjäna Gud, skaffa fru och en gång i livet ta folkrace licens....

Mitt motto: Tjäna Gud där du är tills han ändrar förutsättningarna, gör sedan likadant där du blivit ledd... (nått åt det hållet i alla fall)

Har säkert blivit utloggad under tiden man skrivit detta så här på forumet är jag Fredrock 8)
Fredrock
Postar så det viner...

Inlägg av Fredrock »

Vad va det jag sa 8)
viva la France
motorpastorn
Normal postare
Kontakt:

Detta är jag!

Inlägg av motorpastorn »

Vem är du? - Bra fråga!

Jag skulle kunna säga att jag heter Jakob Olofsgård och är motorpastor i klubben (fast det säger ju inte vem jag är, bara vad jag heter och vad jag gör)

Jag skulle kunna säga att jag är ungdomspastor i Allianskyrkan i Jönköping sedan ett halvår. (fast det säger ju bara vad jag jobbar med)

Jag skulle kunna säga att jag är gift med Therese och att vi till somaren är stolt föräldrar (fast det förklarar ju bara min livssituation)

Jag skulle kunna säga att jag är uppväxt med traktorer och koskit (fast det förklarar ju bara min uppväxt)

Jag skulle kunna säga att jag kör BMW och siktar på MC kort till våren (men det förklarar ju en hel del min inte vem jag är!!!)

Så vem är jag????

JAG ÄR DET JAG TROR PÅ!!! (så vad tror jag på?)
Jag tror att jag är en Guds avbild och på grund av det Jesus har gjort för mig så har jag fått komma tillbaka "hem" till Gud, till det varje människa är skapat till att vara.
Detta är var jag är - En Kristen!

Vem är du?
Mvh
/Jakob Olofsgård, Motorpastorn
Beast
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Beast »

Min tur nu?

Mig vara Martin Gustavsson, 25 år...
Bor just nu i Jönköping tillsammans med min fästmö Carina och studerar teknisktbasår på högskolan..
Mitt nick härstammar från den tidiga eran man ville ha ett tufft nick (-93 eller nåt).... sen har det följt med av gammal vana.... Nick-variationer The Beast, TBeast, tBeast och mBeast....
Har inte lyckats vara särskilt aktiv ännu... när det händer något är jag antingen borta eller sjuk eller så är bilen trasig...
Bilen ja... en pigg liten Honda Civic (när den fungerar), har lagat avgasröret säkert tio gånger... kan ingen uppfinna ett lagningskit som håller? sitter en colaburk där nu... (gick igenom besiktningen :) )
Avverkade bilar är:
Volvo 343 DL (eller GL) -83 (motorn skar)
Volvo 244 DL aut. -82 (allmänt motorhaveri)
Fler meriter:
flickvännens BMW 320 aut. -84 (oljetråget sprack och motorn skar)

Nuvarnde park:
Honda Civic DL -88 rostvit med brun inredning
SAAB 93 Viggen -01 egenhändigt lackerad i blått å vitt (radiostyrd)

/Martin
Ando
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Ando »

Bättre sent än aldrig!

Andreas Magnusson heter jag, är 18 år och bor i Habo.
Går sista terminen på gymnasiet och går där på Teknikprogrammet med inrikning företagande.
Körkort kommer väl snart hoppas jag, innan sommaren iallafall.
Ingen bil än men det kommer väl det också.
Är intresserad av datorer också, och det är väl där jag tillbringa större delen av min lediga tid (när jag inte sover självklart :wink:)
p_umba
Postare

Inlägg av p_umba »

ja vem är då jag??
Joakim alias Pumba Axelsson
går andra året på industriprogrammet i E:tuna med inriktning cnc operatör!fyller 18 i september så alltså
inge körkort men en finfin honda cr250 -98 med FMF-krök
FMF-ljuddämpare VFORCE-insug går som en klocka!!
http://www.geocities.com/eklange/jocke.html

Jag tillhör Pingst i Ärla. ja det var väl kortfattat!

//pumba
Som en tiger vid vattnet vandrar jag med respekt! Honda CR250
Zebramannen
Snubben som nästan bara läser
Kontakt:

Inlägg av Zebramannen »

Det här är jag:

Jag heter Samuel H. Deivard, är 26 år gammal sen några år tillbaka :wink:
Född -68, räkna ut resten själva...
Har fru och tre barn. Vi bor i Tumbo som ligger dryga milen NV om Eskilstuna mot Västerås.
Min fru driver ett eget företag och där hjälper jag till med lite av varje.

Är inte medlem i klubben än men det har bara gått några dagar sedan jag anmälde mig på hemsidan.

Motorintresse har jag haft länge och en hel del billiga bilar har passerat min ägo.
Volvo 144,164,245, Saab 96,900, Opel C-Kadett (många, de var väldigt billiga och delar behövdes...)
Sedan några år har jag snöat in totalt på Land Rover. Har numera vårdnaden av 4½ stycken.

Ett a-traktorreggat renoveringsobjekt från -61?.

Min bruksbil, en zebrarandig pickup från -67.
http://www.annsam.se/zebra (sidan är under uppbyggnad men tiden vill inte riktigt räcka till)

En stationsvagn från -73 som jag skulle renovera växellådan på.
Nu har jag råkat plocka ner halva bilen så det ser ut att bli en halv helrenovering.
Man hittar ju alltid något mer att fixa när man börjar riva i gamla bilar.

En Defender stationsvagn -02. Är egentligen min frus firmabil men jag har glädje av den ibland.
Typ när den ska tankas eller tvättas :wink:

I och utanför garaget ligger ungefär en halv bil i delar. Det mesta härstammar från en 67:a.

Lite annat motordrivet finns också som mopeder, trädgårdtraktor, jordfräs (gammal och helt utan säkerhetsanordningar men med en vacker motor...) och grabbens Yamaha PW80 cross.

Fort går det inte med sådana bilar som jag har men å andra sidan är jag inte begränsad av vägar :wink:

En lite varning bara innan jag slutar min presentation.
Fråga mig något om Land Rover så slutar jag aldrig skriva/prata :wink:

Mitt nick är lätt att förstå var det kommer ifrån när man ser min bil...

/Sammy
John
Turbopostare!

Inlägg av John »

Namn: John Edvardsson
Född: 1984 04
Jobb: Arbetar.
Bor i: Västerås
Har följande fordon i dagsläget:
Yamaha FZR 1000 -91, lätt modifierad med Thunderace '98 motor, IXIL system, ISR-bromsar. Turbomatad med sprit i tanken.
Mercedes-Benz 300TTD -88. Pågående idiotprojekt, kommer aldrig bli klart :mhihi: --> Länk till projekttråd <--
Fiat Tipo -93. Raka 2,5"-rör sånär som på en katalysator och min gamla MC-dämpare. Liten bil men låter som en stor. :lol:
(Ja, man tröttnar fort. Åker på en till dämpare inom snarast..)
Senast redigerad av 16 John, redigerad totalt 21 gång.
Nb
Superpostare!

Inlägg av Nb »

Är en glad man i den bästa av åldrar, dryga 25st!!! 8)
Är gladerligen gift med Malin sedan 2001 och bor i det pitoreska samhället örsundsbro i södra delarna uppland. Ja vi två har vår boning där JESUS är, vilket vill säga att vi bor i det gamla kapellet.... :D

Jobbar son Nattdetektiv på Detektivbyrån TRE LINGON (för er som inte vet så betyder det SECURITAS), ja jag är väktare sedan några år tillbaka... 8)
frun min läser till lärare på Uppsala universitet o blir väl klar om ett par år!!!! HOPPAS JAG...

Vi kör en Saab 9-3 av årsmodel -98, går som ett skott!!! :evil: Den 4:e saaben sedan körkortet roddes i hamn....

Tycker om att sjunga allt från Psalmer till hårdrock....samt att titta på RALLY, det är mitt livs största passion.... Tips: vill ni se någon som kör Brett, fort och effektivt ska ni komma till södermanland/västmanlands trakten o titta på en förare som heter ROLAND WALLON, kör en snorgul 240...

Även bror till Pumba och har varit med och kraschat turbo:s fiat uno...

Är en riktig finsmakare när det gäller mat, vet var man finner den bästa snabbmaten i detta avlånga land.... :D

lite om mig....lite om oss...lite av varje!!!
gzon
Dunderpostare!

jo

Inlägg av gzon »

..
Senast redigerad av 1 gzon, redigerad totalt 31 gånger.
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

David Knutsson här, 15 år =/, bor utanför Habo
Har tyvärr inte fått mitt medlemskort än, krångel, men det kommer...
i min ägo finns just nu endast en väldigt isärplockad DT50 MX...
kommer i framtiden äga en måttligt trimmad och snyggt stylad BMW...

på fritiden sitter jag mest här, vid datorn, å degar...
är jag inte här är jag i skolan, på ryhov eller bara borta nånstans å äter...
aja... de va väl allt om mig...
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
gtd rickard
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av gtd rickard »

Heter rickard wackt... passa er. Är en glad student i linköping, pluggar till maskin ingengör, tar aldrig slut. Kommer från början från skogen en mil utanför värdens centrum vaggeryd.. Kör en tok trimmad golf 1 GTD, ..står för närvarande på pallbockar i verkstan...med motorn 3-4 meter längre bort.. kör istället en tok stajlad toyota corolla, med två välsignade extraljus ifronten.... ohörd fräckt. inte.

på tid som blir över mekar jag och brossan ihop en rörhög, som är tänkt att dröpa allt den ser till sommaren... får se om vi lyckas. Fulblodet är en super seven...

jepp säger så...
de Schalom
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av de Schalom »

Jamen tjenare...

Tycker att de var många trevliga människor på detta forum, så jag tänkte att jag kunde skriva lite om mig och kanske tycker någon att jag också är trevlig då :mhihi:

Jag heter David och är 21 år gammal och är singel (vilket är rätt skönt också). Är född i Sveriges vackra huvudstad och har även bott bra många år utomlands som en missionärsunge. Då blev de många år i Sydamerika och Asien för den delen. Blev "seriöst" kristen när jag fyllde 19 också och har hunnit med en amerikansk bibelskola, vilket var toppen för min del.

Gillar bilar skarpt, kör en Toyota Supra -94 för tillfället (som du kan se bild på längst ner av mina inlägg) med lite kryddor under huven också. Gillar att piska BMW bilar bland annat (var tvungen att skriva det då jag märker att många här gillar BMW *skrattar lite rått*). Har även haft två bilar tidigare men vill inte skriva märket på dem eftersom någon tyckte att de var skryt (man vill ju inte skryta eller göra sina kristna bröder/systrar ledsna), har även haft en cross och han även med att bli påkörd, så lite tuffa märken har man från den händelsen också :roll:

För tillfället så studerar jag samtidigt som jag jobbar lite med datorer, vilket är lagom skoj tycker jag. Skall flytta tillbaka till Stockholm i sommar och kommer antagligen hitta mig något arbete som man kan pyssla med på dagarna.

Brukar även hålla till på www.supramannen.com samt www.supras.nu forumen, där ni kan hitta mig och mina suprabröder :mhihi:

Skulle vara roligt att få kontakt med lite kristna människor i Stockholm, så i fall du är från Stockholm så skicka mig gärna ett pm

Japp, det var min novell om mig själv...

Ha en kalas fin dag !!!

//David - de Schalom

Ps. Varför just nicknamnet de Schalom vet jag inte riktigt, ville ha något kristet och små "spejsat" samtidigt.
Bild
Toyota Supra -94 med BPU
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

Yngst!

Jag heter Joel Anton Christoffersson (därav användarnamnet)
är 15 år. född i den sena vintermånaden december ungefär runt den 11:e. har i min ägo en JAWA TWS 50 -95 som för tillfället pajar hela tiden. dagen detta skrivs står den utanför hemmet i Mullsjö med kedja som gått sönder denna morgon, innandess: bromsar fram+bak, vänster bakblinkers, motorkåpa vid kicken +lite småpill.
vad jag gör på dagarna: jag går i skolan (f.n. i nian, men kommer att förflytta mig till Erik Dahlbergsgymnasiet på natur matte/data), pillar på datorn, mekar med mopeden, går i kyrkan (missionskyrkan, mullsjö) och försöker att få igång ett förhållande (vilket inte går bra :( definitiv inte bra).

det var väl ungefär allt.
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Evve
Normal postare

Inlägg av Evve »

Hej! jag heter Evelina Darelid (fd Wikström).

Jag är 20 år (några månader till)

Jag är gift med Diesel Oscar sen 2 mån tillbaka.

Jag jobbar halvtid som ungdomsledare i Månsarps mfs och halvtid som elevassistent på Flahultskolan i Norrahammar.

Jag har ingen egen bil (än) men jag har ett bilsläp, det tycker jag är ganska häftigt!

För närvarande är det snart sommarlov och vårt hem ska byta plats så mycket energi går åt till att styra upp flytten och rasta hunden!
emsan
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av emsan »

mitt namn är Emma Johasson är 19 år sitter i tjejutskottet (men är ej medlem i klubben)... bor i jönköping med mamma å pappa...
har en golf dock med kass kopling vill byta bil med hittar inget kul (öppen för förslag)...
slutar skolan på fredag förgått jag jobbar extra på ikea mycket roligt... är ihop med robert gustafsson därför e jag här å på träffarna...
Emma Johansson
Mathias F
Turbopostare!

Inlägg av Mathias F »

Mitt namn är Mathias Flodin ,kommer från Katrineholm
Jag är passerar snart 30-års strecket.Är ganska ny som medlem(blev inbjuden av "tt" från Eskilstuna).
Tycker om att köra bil,har väl kanske inte så gasvänlig bil men den tar mig från punkt a til punkt b,utan några större problem.
Tidigare "lik" som passerat bilregistret med mig som ägare:

x Opel Ascona -78
x VW Golf -76
x Ford Granada -82
X Opel Ascona -79
x Opel Corsa -85

Nuvarande pärla en:
x Saab 90 -86
eastbay
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av eastbay »

Hej jag heter Mathias Wiklander. född & uppvuxen i en liten by som heter Gussjö ungefär 3 mil utanför Härnösand. Är husägare sedan ett år till baka ungefär och trivs med det.

Har bara ägt Audi i mitt liv. Det började med en Audi 80 CC -85 som var billig & bra bil. Sen belv det en Audi 100 Avat 2.0 (5cyl) -89 som var stor & väldigt praktisk att lasta i. Men jag hade den bara i 8 månader innan jag köpte min fars Audi A5 -95 men lyckades kvadda den nästan totalt i Maj iår och då lösta försäkringsbolaget in den. Sen köpte jag min nuvarade bil. En Audi A4 1.8T -96 Är lite att göra på den, men det ska nog snart vara gjort.

På vintern sitter jag eller står jag och kör en Polaris XC600 -97. Är mitt stora intresse på vintern kan jag säga. Jag hann med 170 mil på den ifjol. Får väl se hur många det blir i år.

Jag jobbar som programmerare.
Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Polaris 700 SKS Cross Country 2003
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk

Mathias (Eastbay)
Skriv svar