Var ute och körde med S70:n sent igår.
Jag måste säga att den går väldigt bra. Speciellt nu när det är kallt.
Det är ju inte så ofta som man får tillfälle att trycka lite x-tra på gasen i och med att frugan brukar sitta bredvid....
Är det många i klubben som har vinterbilar och ställer in finbilen i garaget?
Igentligen är det ju nu som ni skall plocka fram dom. Kall luft = Mer effekt.
Bäst effekt tycker jag inte man får på vintern utan sent på hösten när det är kanske 5 plus och lagom fuktigt i luften... grymt vad bilen kan kännas pigg sena september/oktober kvällar. Måste ha med luftfuktigheten att göra...
Bilen har ju verligen bäst prestanda på vintern.
Mindre hjul + att det är kallt = mer effekt.
Så igentligen så fattar jag inte varför man lägger strippkörningarna på sommaren....
Saaaaaaamuel. RRRRRing så får du te.
Hallå, glöm inte sånt. VI stackars Västeråsare sitter här ensamma, och så bara drar ni utan att säga nåt... *gråter*
John skrev:Saaaaaaamuel. RRRRRing så får du te.
Hallå, glöm inte sånt. VI stackars Västeråsare sitter här ensamma, och så bara drar ni utan att säga nåt... *gråter*
:P
Men hallå, vi gjorde ju inget annat än o ringa till dej (nästan)
Är det så man behandlar gäster som kommer så långväga?
Inte ett dugg gästvänliga, vi fick allt stå ute o frysa!
Men vi har inga problem att komma ihåg ditt nummer :)
Tur för dej det.
jo om bilarna startar så funkar dom väl bra... min bil startar alltid men nu dom senaste dagarna har jag fått åka och starta flera kompisars bilar.... men min 200sx gick gött när det var typ 5 plus... märktes ganska bra på vädret hur bilen gick..
Wackt skrev:Bäst effekt tycker jag inte man får på vintern utan sent på hösten när det är kanske 5 plus och lagom fuktigt i luften... grymt vad bilen kan kännas pigg sena september/oktober kvällar. Måste ha med luftfuktigheten att göra...
... man kanske skulle satsa på större ic !?
Precis, hög luftfuktighet är det absolut det bästa för bilen.
Fukten går in i motorn och kyler den.
Att montera vatteninsprutning ligger högt på min önskelista!
På den tiden då jag åkte moppe, åkte jag sena kvällar över en föredetta sjöbotten, duktigt vad bra den gick då!
Endel kvällar var det så fuktigt där att jag fick torka av vatten i ansiktet.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola