Bensinräkningen
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Bensinräkningen
Dags för en liten undersökning. Hur hög/låg bränsleräkning har du per månad?
Hallå!!!Kobban skrev:Jag tror jag har lägsta räkningen i gänget.
Kör ca 2500 mil per år och har en bränsleräkning på ca 200-300kr.
Pappas bil=pappa betalar.![]()
Jääättebra med pappor.

Ursäkta om jag låter sur nu va. Men jag fick min lilla nätta räkning idag och resor till Göteborg och Stockholm samma månad är inte att rekomendera märker jag. Det landade på strax över 6000:-

....skrapa triss....

-
- Legend!
- Kontakt:
Precis! Gå till jobbet sparar mycket bensin vid kallstarter. Visserligen kan ju alla gå till jobbet, det tar bara olika lång tid...Lotus Samuel skrev:Galet va ni fär fram och tillbaka. Max 1500-2000:- asså och då kör man M5 som drar 2liter/milen. Jag kör iofs bara på helgerna. På vardagarna jobbar man ju jämt och till jobbet kan man ju gå

Ska man sen agera pizzabud en del dagar i veckan börjar det ju kosta på med alla små utgifter.

Hehe, jag förstår vad du menar.Sturesson skrev:Hallå!!!Kobban skrev:Jag tror jag har lägsta räkningen i gänget.
Kör ca 2500 mil per år och har en bränsleräkning på ca 200-300kr.
Pappas bil=pappa betalar.![]()
Jääättebra med pappor.Väx upp, klipp dig å skaffa dig ett jobb eller släpp mammas tutte! Så billig bensin räkning borde va förbjuden.
Ursäkta om jag låter sur nu va. Men jag fick min lilla nätta räkning idag och resor till Göteborg och Stockholm samma månad är inte att rekomendera märker jag. Det landade på strax över 6000:-![]()
....skrapa triss....
MEN man kan ju försöka påverka kompisar och vänner att RÖSTA för sänkta skatter.
Lägg skatterna på biltillverkarna istället, det gör de i Californien.
Dessutom för inte tillverkarna ta ut den skatten på försäljningspriset så att bilisterna drabbas. DÅ kommer vi att få bränslesnåla bilar, på nolltid jämfört med idag. Vart är saabs variabla kompression tex?
Eftersom jag alltid triggar på skattesaker så kan jag inte låta bli...
Trots att vi har en bensinräkning på mellan 1500 och 2000 kr i månaden och min fru bilpendlar så tycker jag bensinpriset är skäligt. Åtminstone skattedelen. Ska man förstöra naturen ska man lida.
Nä, det ska vi inte. De enda det är synd om där bränsleskatten slår fel är de som bor i glesbygden och inte kan åka kommunalt.Kobban skrev:MEN man kan ju försöka påverka kompisar och vänner att RÖSTA för sänkta skatter.
Trots att vi har en bensinräkning på mellan 1500 och 2000 kr i månaden och min fru bilpendlar så tycker jag bensinpriset är skäligt. Åtminstone skattedelen. Ska man förstöra naturen ska man lida.
Nu förstår jag inte. Sänk skatten men höj den? Vad menar du?Lägg skatterna på biltillverkarna istället, det gör de i Californien.
-
- Legend!
Japp, men då har ju usa haft bilar som drar +2 liter milen också. Det problemet har ju inte europa.Zeb skrev:Jag tror att han menar att biltillverkarna får betala en miljöskatt för att bygga bilar som smutsar ner miljön, rätt eller fel Kobban?AndersT skrev:Nu förstår jag inte. Sänk skatten men höj den? Vad menar du?Kobban skrev:Lägg skatterna på biltillverkarna istället, det gör de i Californien.
Men inkomstskatt har ju faktiskt sin grund i tiondet och skatt på varor kommer ju från tullbeskattning.
Jag får inte ihop att man ska betala så mycket i skatt så många gånger. Först på inkomst, sedan på varor och sedan om man SÄLJER något som man äger. Sen fastighetsskatt. Alltså, tänk igenom hur mycket det är.