stockholmmotorshow
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
stockholmmotorshow
Någonting som vi har tänkt ställa ut på ? eller blir det "bara" Elima i år igen?
http://www.stockholmmotorshow.se/
http://www.stockholmmotorshow.se/
Cheva Tahoe-99
Dodge -39 Pickup Ratrod.
Dodge -39 Pickup Ratrod.
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
Jo, det behövs nog.Neider skrev:Vad synd fast jag ser fram emot Elmia. kan gissa att ni behöver folk runt och i montern?
"Don't call us, we will call you" som det brukar heta

Hur mycket folk som behövs beror ju på hur montern kommer se ut i storlek och så...
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
Nu kanske detta var skrivet med ironi och jag är för trött för att förstå ironin - men det är lite tråkig inställning att bara motorutskottet/styrelsen ska bestämma vad som ska vara med.Porsche Daniel skrev: Hoppas att ALLA kommer! Vad som kommer att ske avslöjas ej!
...
"Don't call us, we will call you" som det brukar heta![]()
Jag förstår att ni har både kunskapen och resurserna för att samordna och göra en bra monter men nog kan man ta in lite synpunkter och förslag från andra medlemmar?
Eller vad menar du, Daniel?
Det är styrelsen som är ansvarig för montern.AndersT skrev: Nu kanske detta var skrivet med ironi och jag är för trött för att förstå ironin - men det är lite tråkig inställning att bara motorutskottet/styrelsen ska bestämma vad som ska vara med.
Jag förstår att ni har både kunskapen och resurserna för att samordna och göra en bra monter men nog kan man ta in lite synpunkter och förslag från andra medlemmar?
Eller vad menar du, Daniel?
Motorsportutskottet är inte inblandade i detta egentligen.
Men Daniel har lovat att lägga ner hela sitt liv i denna montern, så jag tror att det blir så att han o jag kommer att vara lite ansvariga :)
Men är det fler som känner för att hjälpa till så är det bara att säja till mej eller Daniel.
Vad montern ska innehålla för bilar är redan klart. Men lite smått hemligt för att hålla uppe spänningen ;)
Synpunkter och förslag är mycket välkomna från alla!
Men vilka som ska stå och representera klubben i montern vill vi nog gärna att vi ska "bestämma" lite mera...
Det är viktigt att ge en rätt bild av klubben på mässan, med representanter som är insatta och kunniga i klubbens arbete.
Men för det behöver man inte vara med i styrelsen eller nåt utskott. Men visst är det en fördel, för man vet mycket om klubben då.
Så vill man gärna representera klubben på mässan så går det bra att anmäla sitt intresse.
Det kommer bli en grymmans bra mässa!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt:
Oj, förlåt! Menar inte att vara dum och dryg! Jag skall jobba med denna montern på halvtid i 20 veckor. Självklart vill man ha idér och förslag. Men varken jag eller Samuel vet hur montern kommer att se ut och hur stor den blir. Därför kan man ju inte gå ut och lova att alla som vill får stå i montern om de vill. Det kan ju bli så att vi får plats för en bil och då står vi där med 20 frivilliga som vil har lovat att stå i montern. Inte det att vi inte vill ha frivilliga, utan er klarar vi ju oss inte, men lite ordning måste det ju va.AndersT skrev:Eller vad menar du, Daniel?
Om ni har förslag, stora som små, på vad ni vill att vi skall ha i montern, skicka ett PM eller ett mail till mig. Jag är supertacksam för alla förslag. Man kan ju vara lite insnöad i sin designer/"åhh, vad vi är coola studenter"-värld.

Jag tror jag har svamlat i detta inlägg, tänker inte läsa det igen för då förstår jag nog inte mig själv.

daniel.magnusson@attitudemotorclub.com
-
- Legend!
Bra.AndersT skrev:Boys, ingen fara. Jag förstår era argument och håller delvis med er.
Ni gör ett gott jobb, så det är helt ok. Jag kan gissa att en bil i montern kan vara en viss som inte står så långt från mig... :wink:
Men du får gärna säja vad du inte håller med om. Det är ju inte säkert vi gör rätt. Skicka PM om du vill.
-
- Legend!
Oki.BMW Samuel skrev:Men du får gärna säja vad du inte håller med om. Det är ju inte säkert vi gör rätt.
Men nu när jag tänker efter håller inte mina egna argument...

Nåja, jag tänkte så här:
Vi är en ideel förening på ca 400 medlemmar. Vi har alla mycket att ge till föreningen av vad vi kan och de fordon vi har. Det är tråkigt om bara en liten klick sköter och bestämmer allt.
Men, jag har flera fel i ovanstående:
- Alla medlemmar är inte intresserade av att hjälpa till. De är nöjda med att andra gör "jobbet".
- Vi har en styrelse och utskott som är valda av årsmötet, där alla medlemmar får vara med och bestämma. Styrelsen är ju ansvarig för verksamheten och ska bestämma om den. Gillar man inte vad styrelsen gör får man gå vägen via årsmötet och rösta in andra.
- Alla kan inte vara med och bestämma, det blir bara "polsk riksdag" av det hela.
- Alla har inte samma vision av vad "Attitudemotorclub" är. Ni som startade klubben vet det ganska väl och vill hålla er till visionen. Alla som är med i klubben har inte samma vision. Det är viktigt att behålla visionen.
- Styrelsen och utskotten har flera gånger frågat efter hjälp och synpunkter på banval, bilar till utställningar osv.
Det var några saker. Det finns säkert fler.
Ni gör ett gütt jobb. Det är jättekul att se att så många tar så mycket ansvar.
Det enda som jag skulle önska är lite mer information om vad som är på gång, det skapar en känsla av delaktighet, även för oss som inte är med så mycket på aktiviteter. Det kan räcka med ett litet inlägg på forumet som säger "Vi kommer ha en utställning på Elmia. Porsche Daniel är ansvarig. Vill du hjälpa till med något, kontakta honom." eller "Vi ska ha rallyträff snart men vi har inte hittat en bana och ett datum som passar ihop. Har du tips och ideer - kontakta motorutskottet."
Lite funderingar från
Anders
Kul att höra vad du tycker Anders, och jag håller med dig.AndersT skrev: Vi är en ideel förening på ca 400 medlemmar. Vi har alla mycket att ge till föreningen av vad vi kan och de fordon vi har. Det är tråkigt om bara en liten klick sköter och bestämmer allt.
Men, jag har flera fel i ovanstående:
- Alla medlemmar är inte intresserade av att hjälpa till. De är nöjda med att andra gör "jobbet".
- Vi har en styrelse och utskott som är valda av årsmötet, där alla medlemmar får vara med och bestämma. Styrelsen är ju ansvarig för verksamheten och ska bestämma om den. Gillar man inte vad styrelsen gör får man gå vägen via årsmötet och rösta in andra.
- Alla kan inte vara med och bestämma, det blir bara "polsk riksdag" av det hela.
- Alla har inte samma vision av vad "Attitudemotorclub" är. Ni som startade klubben vet det ganska väl och vill hålla er till visionen. Alla som är med i klubben har inte samma vision. Det är viktigt att behålla visionen.
- Styrelsen och utskotten har flera gånger frågat efter hjälp och synpunkter på banval, bilar till utställningar osv.
Jag räknade genom lite snabbt nu hur många vi är som är valda till funktioner och ansvarsuppdrag i klubben och det visade sig vara 45 pers.
Och jag tror att det är en väldigt hög andel.
Det har även varit ett mål att ha många av medlemmarna inblandae i klubbens arbete, så att många känner sig delaktiga.
I nästan alla mail och medlemstidningar så frågar vi om det finns folk som är intesserade av att arbeta med klubben. Så det finns chans för alla att vara med. Man kan inte fråga alla personligt o prata om vad just dom vill med klubben, även om det vore det bästa.
Det är viktigt att inte bara ett fåtal bestämmer... men jag tror inte att vi har det så? Tanken är att alla ska få vara med och göra sin röst hörd och va med och påverka.
Så, se till att komma många på årsmötet.
Detta har du helt rätt i. Här tror jag att vi kan bättra oss.AndersT skrev: Det enda som jag skulle önska är lite mer information om vad som är på gång, det skapar en känsla av delaktighet, även för oss som inte är med så mycket på aktiviteter. Det kan räcka med ett litet inlägg på forumet som säger "Vi kommer ha en utställning på Elmia. Porsche Daniel är ansvarig. Vill du hjälpa till med något, kontakta honom." eller "Vi ska ha rallyträff snart men vi har inte hittat en bana och ett datum som passar ihop. Har du tips och ideer - kontakta motorutskottet."
Kan hända att vi tappat lite av detta på senare tid. Men det får vi försöka rätta till!
Forumet är bra till detta. Men även mail och medlemstidning.
Säg gärna till om annat som kan förbättras.
Vi nöjer oss inte med att va näst bäst :-)
Hemligt för vem? Klubbmedlemmarna?BMW Samuel skrev:
Vad montern ska innehålla för bilar är redan klart. Men lite smått hemligt för att hålla uppe spänningen
För min del så tycker jag att det skulle vara kul att veta vad som finns i klubbmontern innan jag besöker mässan.
Men det kanske bara är jag som tycker så.....
Nu är det hemligt för alla.Andreas skrev:Hemligt för vem? Klubbmedlemmarna?BMW Samuel skrev:
Vad montern ska innehålla för bilar är redan klart. Men lite smått hemligt för att hålla uppe spänningen ;)
För min del så tycker jag att det skulle vara kul att veta vad som finns i klubbmontern innan jag besöker mässan.
Men det kanske bara är jag som tycker så.....
Men det är klart att ni kommer att få veta det innan mässan.
Det stämmer inte riktigt att det är klart... Men det går inte att påverka mer, om jag säjer så. Vi får besked snart från mäss-arrangörerna hur det blir.
Så fort det är bestämt o klart så publiceras det på forumet.
-
- Legend!
- Kontakt:
Monterhejochhåt funkar så här:
1. Skicka in förslag på bilar och grejer vi vill göra till mässledningen.
2. De ger oss m2 i förhållande till hur skojiga vi är jämfört med de andra utställarna. Vi vet alltså INTE ALLS hur vår monter kommer att se ut.
3. Mässan tilldelar oss plats och en massa m2.
4. Jag gör mitt examensarbete genom denna mässa. (därav att jag kommer att jobba halvtid med montern)
5. Mässa! (Vi behöver säkert många hjälpande händer som hjälper till att bygga upp och ner montern)
6. En massa rapportskrivande för mig...
Så om vi är hemlighetsfulla så beror det på att vi inte vet nåt själva...
1. Skicka in förslag på bilar och grejer vi vill göra till mässledningen.
2. De ger oss m2 i förhållande till hur skojiga vi är jämfört med de andra utställarna. Vi vet alltså INTE ALLS hur vår monter kommer att se ut.
3. Mässan tilldelar oss plats och en massa m2.
4. Jag gör mitt examensarbete genom denna mässa. (därav att jag kommer att jobba halvtid med montern)
5. Mässa! (Vi behöver säkert många hjälpande händer som hjälper till att bygga upp och ner montern)
6. En massa rapportskrivande för mig...

Så om vi är hemlighetsfulla så beror det på att vi inte vet nåt själva...

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport