-"#¤%&%¤#"-avgassystem

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Martin
Lever här på forat...

-"#¤%&%¤#"-avgassystem

Inlägg av Martin »

ni som var med på isracingen vet att min amazon lät lite för mycket. så jag åkte o köpte en halvsats på micro för att montera den.
efter att noga räknat på vilket som var billigast. (micro/biltema) micro vann med 20% rabatt, så det blev ett Walker orgnal. 450:-
eftersom det numera är plusgrader o blött ute, så övervägde jag gör-det-själv-hall, för det borde ju bli klart på en halvtimme.
60:-/30 min i hallen, men det var det värt, tänkte jag. hissar upp bilen sliter av o knycklar ihop resterna av det gamla systemet. dock ej främre rör.
dit med det nya, o allt går enligt planerna tills jag inser; skiten passar ju inte! det fattas fem cm! där står man med hyrd hall, o måste stressa in på svindyra preem o handla provisoriska lösningar för att få ihop eländet överhuvudtaget.
sammanlagt har det nu kostat nära 600 spänn o är fortfarande inte helt!
biltema sålde komplett system för 715:-
preems sålde halvsats för liknande o då ingick fri hyra av hall.

det är ju inte micros fel, men är det nån mer som har råkat ut för nåt liknande? man blir ju lite lätt irriterad..

ps. det är ju en liten tröst att micros personal tyckte att jag var en stadig kund, så nu får jag 10% på hela sortimentet. alltid. :wink:
Ando
Gör inte annat än skriver...

Re: -"#¤%&%¤#"-avgassystem

Inlägg av Ando »

martin skrev:ps. det är ju en liten tröst att micros personal tyckte att jag var en stadig kund, så nu får jag 10% på hela sortimentet. alltid. :wink:
Tur i oturen :wink:
Surt när det inte passar, det är det med alla grejor...
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Tycker mig känna igen det där... man köper vad man behöver billigt och bra men sen i sista änden så kostar det dubbelt så mycke. Surt sånt.
Bytte topplockspackning härom dan. Packningen kostade 300:-. Det stod i haynes att "nya topplocksbultar måste monteras", jaja tänker man och åker in till atteviks och tänker att dom kostar väl högst en tia styck. ICKE, 35:- +MOMS!!!!/STYCK!!! Bah 10 st ggr 43.80:- blir 438 spänn BLÄÄÄÄ. Sånt är livet.... mer än dubbelt visst...
Emil Tubbin
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Det kostar att ligga på topp! :wink: Jag har lärt mig det att aldrig låta snålheten bedra visheten... Jag betalar heller mer, och vet att det blir riktigt. Än att köpa skit bara för att det är billigt. Detta har diskuterats innan på forumet.
Marcus Marklund

www.millway.se
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Jag köpte en handbromsvajer på micro en gång till en 740... när jag plockat isär allt och satt dit den så visar det sig att den är 5cm för lång när jag har spänt den till max får plocka isär allt åker upp till micro och dom säger att den kan dom inte byta för jag har öppnat förpackningen och den inte var ren. så jag får åka och köpa en lagom lång på mekonomen.
Robert Gustafsson
Zizzan
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zizzan »

OM jag har varit med om liknande.
I somras beställde jag sänkfjädrar till min bil från ett ställe som slutar på icro och börjar på M. När jag rivit ner bilen och kastat de gamla fjädrarna då passar inte de nya...helt fel... Hade då fått till en sedan trots att jag förklarat att det var en kombi... Jag hade redan bytt fram för de passade och eftersom Micro inte kunde få fram rätt inom de närmsta timmarna så kapade jag de som satt på för att sedan när man äntligen fått rätt fick riva ner bilen igen... Föressten fick jag fel bak ytterligare en gång...
Det är vid såna tillfällen man lovar sig själv att aldrig handla på Micro mer tills man står där....nåra veckor senare :roll:
Bild

Cecilia Belfrage
Skriv svar